Gå til innhold

Thomas & Thomas Horizon II


Kim W

Anbefalte innlegg

Jeg er litt nysgjerrig på Thomas & Thomas Horizon II i klasse fem, er det noen som kan fortelle litt om denne stanga ut fra egen opplevelse? Er den god på vannkast f.eks? Og oppleves den som lett eller tung for en femmer å være? JEg prøvde en T&T Helix #7 i våres og blei negativt overrasket over hvor tung den var i forhold til andre stenger jeg har prøvd i samme klasse. Er redd for å gå på en smell med Horizon II for å si det sånn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en slik i ett års tid. Ble aldri helt venn med den. Det er ingen lettvekter, og for meg hadde den nok passet best med ett sekser snøre. Liker litt mykere stenger, så fikk aldri noe skikkelig feeling med den. Prøvde guideline experience og loop evotech 100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T&T skriver følgende om denne stanga :

"Utilizing T&T’s exclusive Bi-Angular Fiber Technology (BAFT) results in a blank that simply feels lighter and more responsive than other rods."

Jeg tolker det sånn at denne stanga skal føles lettere en andre stenger, men det stemmer altså ikke etter det jeg skjønner. Hva betyr teksten egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T&T skriver følgende om denne stanga :

"Utilizing T&T’s exclusive Bi-Angular Fiber Technology (BAFT) results in a blank that simply feels lighter and more responsive than other rods."

Jeg tolker det sånn at denne stanga skal føles lettere en andre stenger, men det stemmer altså ikke etter det jeg skjønner. Hva betyr teksten egentlig?

Denne BAFT teknologien brukes også i Helix-stengene, og de føles så avgjort ikke lettere enn andre stenger  ;D

Alle T&T stenger jeg har vært borti (Helix, Horizon, Vector, Whisper Lite) kjennes litt topptunge i forhold til andre stenger.

Ikke at det nødvendigvis er negativt . . . Helix likte jeg veldig godt, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T&T er som sagt kjent for å være litt (topp)tunge saker, men jeg må si jeg blei overraska når fikk prøve den 10' #7 Helixen din... fyfasan...jeg gir deg to dager med intens sjøørretpælming, så er det rett på voltaren! Paradigmen i #5 som jeg ofte bruker er knall sjøl om den er litt tung. Jeg trur kanskje det er fordi den tar det igjen på den dype aksjonen og mjukheten generelt  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har #4. Har aldri prøvd andre Horizon II stenger.

På fjellet, uke 27, benyttet jeg kun denne stanga med #5 Experience. Hadde med både #5/6 og #6/7 stang i røret, men siden det var lite vind gjorde T&T jobben. Stanga er for meg en lett fjellfiskestang.

I går kveld prøvde jeg stanga på gress med #4 Experience og High Water, #5 Experience og #6 Snowbee XS.

Stanga var best med #4 Experience. Oppgitt klumlengde: 13,1 - 13,7 - 13,6 - 13,0.

I Nordmarka benytter jeg #5 ZXL eller noe lettere.

PS! Har Helix i #8  9`, en deilig #8 stang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en Horizon II #5 som Kola/NZ-stang. Vil si den føles litt tyngre og stivere enn mange andre femmere, og kan fint kombineres med et seksersnøre. Til ørretfiske i elv i norge bruker jeg heller en Vector #4. Det er en herlig stang. Hadde en Helix #3, men den ble alt for slaskete for meg. Men artig å kjøre fisk på, om du liker å bruke lang tid på å lande kiloser.. Horizon er suveren, men min favoritt er altså Vector. Den føles ikke like toppete som Horizonen. Ulempen er at den er tredelt.

Helix og Horizon er to veeldig forskjellig stenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...