Gå til innhold

Forumets mål og mening....


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk.

Som relativt ny her inne, og med et lengre opphold med fluefiske, har jeg hatt stor glede, av å lese meg opp på velskrevne og kunnskapsrike tråder. Dette har gjort denne siden til den jeg definitivt perforerer oftest av alt.

Med et halvt liv, med fluestang i neven, og et tidligere sykelig forhold til alt som startet med flue og endte med fiske, ble det til slutt for mye, og jeg kuttet helt ut. Dette gikk helt fint til jeg ble sittende å gnu på denne siden. <<l

Mange har bidratt til utrolig mye interessant lesestoff, og jeg tar nok ikke i, dersom jeg innrømmer at denne siden nok har bidratt til min stadig økende interesse.

Men,...det kan virke som jeg våknet for denne siden litt for seint :rolleyes:

Trenden er tydelig, og flere gir inntrykk for at de ikke trives her inne :(

Jeg ønsker meg et levende forum, hvor folk kan ytre erfaringer og meninger om utstyr basert på sine egne opplevelser. Dette bør det være rom for uten at man skal sables ned med umiddelbar virkning!

Det er så utrolig mye dyktige mennesker inne på dette forumet, at som alternativ til å krangle å diskutere detaljer, burde man heller sørge for, å sammen skape det informative miljøet, som denne siden fortjener å være.

Noen har spesialisert seg på kasting, andre på fisking og fluebindereliten er her så godt som de aller fleste. Og mange behersker det meste uforskammet godt :)

Hvorfor skal det da være så vanskelig, å få dette til å bli et trivelig miljø, for alle, uansett hva man kan og om hva ???

Man kan syntes og mene hva man vil, men er det ikke litt viktig, for trivselsfaktoren, om alle leste innlegg man ønsket å svare på en gang til, før man ble varm? Og om tempen er stigende, bør man lese sitt innlegg både en og to ganger før man trykker "post"

Jeg velger å nevne tråden om CDC, som et eksempel på en tråd, som har tatt raskeste veien til sanitets anlegget, som følge av debatt og personlige krangler. Jævlig synd, da CDC er i ilden som aldri før, og nok er et av de mest brukte materialene vi har bortsett fra krok, bindetråd og dubbing.

Med så stor kompetanse rundt fluebinding som det er her inne, er det harmelig få som har kommet med personlige erfaringer med dette materialet.

Mange lar rett og slett være å poste, for de gidder ikke å ende opp i diskusjoner, eller miss forståelser. Dette blir for dumt for meg. Det er kun en måte å skape et inn formativt miljø, å det er å la folk ytre meninger og erfaringer.

Alle får ikke vært enige hele tiden, og gode debatter, har aldri vært usunt. Men når det tar av, har noen tøyd strikken for langt. :-\ Tenk å mye triveligere det er å lese en debatt, som holdes på et saklig nivå, enn totale personlige avsporinger, som bare skaper miss nøye.

Holdes diskusjoner på et saklig nivå, vil det bidra til langt høyere kvalitet og vi kan få et forum, vi kan kose oss med.

Jeg ønsker meg et forum, som først og fremst, skaper hyggelige, inn formative, engasjerende, motiverende innlegg, og som har god trivselsfaktor. Dette får vi til, om vi ønsker det.

Jeg har så stor glede, av dette forumet, at jeg helst ser at vi sammen gjør et felles forsøk, på å løfte det tilbake til hva det var. Hva ønsker du.......?

Ronny B. Pettersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Enig med deg i det Erik, men når kranglene som oppstår, får andre brukere enn de det gjelder, til å la være å svare på innlegg, de er mer enn kompetente til, i fare for å bli miss forstått, eller havne midt i noe man ikke ønsker. Kan innleggene fremover få svært lite bredde og innhold. Jeg personlig, liker å lese tråder, som det er mest mulig forskjellige svar i. Av forskjellige personer, med forskjellige erfaringer. Da dette gir meg mer å reflektere over. Men om det utvikler seg til tråder med fasitsvar, på to tre raske ordvekslinger, er jeg redd det blir lite "matnyttig" på sikt. Jeg har tatt feil før, og gjør det ratt nå også, men jeg mener det er verdt å se litt nærmere på.

Igjen, er dette min personlige mening, i søken av å høre andres....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbiller meg at mange av oss ikke gidder å måtte forsvare det vi mener/gjør overfor andre, som har en annen oppfatning, støtt og stadig. Det er alltid noen som mener å sitte på fasiten om det meste innen fluefiske, selv om det knapt finnes noen fasit på noe som helst i dette gamet, og som har behov for å "rette" på andres meninger.

Sånn sett så skjønner jeg godt at mange ikke gidder involvere seg i mange av temaene her . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars. Akkurat slik jeg har oppfattelse, av at mange tenker og gjør. Og jeg forstår det så inderlig godt. Det er akkurat dette jeg håper vi kan få gjort noe med.

Du og mange andre er en av hovedårsakene til at jeg dumpet innom og ble:-)

Dette forumet er spekket med trivelige folk, med kunnskap, formidlingsevner og humor, så det synger etter.

Alle disse egenskapene, er det som skal til, for at folk skal trives i lag.

Hva er det vi roter med?

Igjen tillater jeg meg å referer til CDC tråden. De to beste innleggene, er jo helt sinnssykt bra. De som gidder å bruke tid til å svare slik en gang i mellom, gjør hele helga mi.

FFS trenger fler som tørr, gidder og ønsker å bidra. Jeg vet at kunnskapen her inne, er helt rå. Vi trenger bare å få det inn i kvalitetstråder, som man enklere kan søke opp og finne løsninger i.

Med flere seriøse og velmenende innlegg, opplever man langt bedre samling av ett tema på ett sted også, slik at man ikke får en masse tråder om det samme.

Diskusjoner, må det være rom for, uten dette, blir det platt. Men sørger vi for å holde dette til sak, er mye gjort.

Som dere skjønner, har jeg sterke ønsker om at denne siden, skal være det den har vert også fremover.

Er redd jeg kan oppfattes litt vel iherdig, men jeg føler at det er solide forutsetninger, og vi vil alle tjene på dette.

I tillegg, syntes jeg vi skal bevise for "ny" og "gjester" at dette er et forum, hvor man blir tatt seriøst, og at det er et hyggelig sted, med usedvanlig mange mennesker, med samme interesser, som faktisk ønsker å bidra med sitt, slik at alle kan trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er altfor mange selvutnevnte verdensmestere her og mange av disse har et hylekor med seg. Kommer det en med et tips, så blir personen slakta. Er også noen her inne som er jævlig PR KÅTE, legger ut bilder av fluer og fisk på alt som er av fora for på den måten og profilere seg sjæl. Det mest tragiske er når en nybegynner spør om råd anng. stang, da er helvete igang med synsing av aksjon,liner og fortommer og ikke minst vekt på utsyret blant verdensmesterne. Så har' u gutta boys som er så HELDIGE og komme seg inn i et PROTEAM og blitt smørt med utstyr, de tar jo helt av. Selv liker jeg best de trådene som tar helt av med krangling  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er altfor mange selvutnevnte verdensmestere her og mange av disse har et hylekor med seg. Kommer det en med et tips, så blir personen slakta. Er også noen her inne som er jævlig PR KÅTE, legger ut bilder av fluer og fisk på alt som er av fora for på den måten og profilere seg sjæl. Det mest tragiske er når en nybegynner spør om råd anng. stang, da er helvete igang med synsing av aksjon,liner og fortommer og ikke minst vekt på utsyret blant verdensmesterne. Så har' u gutta boys som er så HELDIGE og komme seg inn i et PROTEAM og blitt smørt med utstyr, de tar jo helt av. Selv liker jeg best de trådene som tar helt av med krangling  ;D

Mye sant her <<l

I de fleste tråder får jo spørsmålsstiller gode svar. Gjerne også mange gode svar. Kranglingen begynner gjerne først litt lengre ut i tråden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Er altfor mange selvutnevnte verdensmestere her og mange av disse har et hylekor med seg. Kommer det en med et tips, så blir personen slakta. Er også noen her inne som er jævlig PR KÅTE, legger ut bilder av fluer og fisk på alt som er av fora for på den måten og profilere seg sjæl. Det mest tragiske er når en nybegynner spør om råd anng. stang, da er helvete igang med synsing av aksjon,liner og fortommer og ikke minst vekt på utsyret blant verdensmesterne. Så har' u gutta boys som er så HELDIGE og komme seg inn i et PROTEAM og blitt smørt med utstyr, de tar jo helt av. Selv liker jeg best de trådene som tar helt av med krangling  ;D

Så du mener slike som meg bør holde seg unna da eller ? (Selv om jeg er usikker på om jeg er smurt med utstyr  uten å ha gjort noe for det )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er synd at folk går i tottene på hverandre bare fordi de er uvenner og hater hverandre skikkelig. Hat bør legges til side, og kjærligheten må få vekstvilkår. I bunn og grunn så deler vi skjebne i samme båt på denne lille blå planeten ute i det 47 milliarder lysår store verdensrommet. Hadde vi ikke vært skjermet av Jupiter hadde vi sågar blitt bombardert av meteorer. Da ville Forsvarets aktivitet i Rena blitt småtteri, for å bruke en tabloid formulering som sitter skikkelig. Det finnes da viktigere ting enn fluefiske? La meg få nevne et par eksempler: Til høsten er det blant annet valg av nytt Storting med de konsekvenser det kan få for sittende regjering (de kan bli kastet på hue og ræva ut, som dem sier, men det er i overført betydning). Real Racing kommer helt sikkert med ny versjon av dette eminente spillet for iPad. Og om du ennå ikke er overbevist: Det går rykter om ny sesong av "Trekant" på NRK 3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er synd at folk går i tottene på hverandre bare fordi de er uvenner og hater hverandre skikkelig. Hat bør legges til side, og kjærligheten må få vekstvilkår. I bunn og grunn så deler vi skjebne i samme båt på denne lille blå planeten ute i det 47 milliarder lysår store verdensrommet. Hadde vi ikke vært skjermet av Jupiter hadde vi sågar blitt bombardert av meteorer. Da ville Forsvarets aktivitet i Rena blitt småtteri, for å bruke en tabloid formulering som sitter skikkelig. Det finnes da viktigere ting enn fluefiske? La meg få nevne et par eksempler: Til høsten er det blant annet valg av nytt Storting med de konsekvenser det kan få for sittende regjering (de kan bli kastet på hue og ræva ut, som dem sier, men det er i overført betydning). Real Racing kommer helt sikkert med ny versjon av dette eminente spillet for iPad. Og om du ennå ikke er overbevist: Det går rykter om ny sesong av "Trekant" på NRK 3.   

;D ;D ;D Terningkast 6  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er altfor mange selvutnevnte verdensmestere her og mange av disse har et hylekor med seg. Kommer det en med et tips, så blir personen slakta. Er også noen her inne som er jævlig PR KÅTE, legger ut bilder av fluer og fisk på alt som er av fora for på den måten og profilere seg sjæl. Det mest tragiske er når en nybegynner spør om råd anng. stang, da er helvete igang med synsing av aksjon,liner og fortommer og ikke minst vekt på utsyret blant verdensmesterne. Så har' u gutta boys som er så HELDIGE og komme seg inn i et PROTEAM og blitt smørt med utstyr, de tar jo helt av. Selv liker jeg best de trådene som tar helt av med krangling  ;D

Så du mener slike som meg bør holde seg unna da eller ? (Selv om jeg er usikker på om jeg er smurt med utstyr  uten å ha  gjort noe for det )

Det må du jo ta stilling til sjæl  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er altfor mange selvutnevnte verdensmestere her og mange av disse har et hylekor med seg. Kommer det en med et tips, så blir personen slakta. Er også noen her inne som er jævlig PR KÅTE, legger ut bilder av fluer og fisk på alt som er av fora for på den måten og profilere seg sjæl. Det mest tragiske er når en nybegynner spør om råd anng. stang, da er helvete igang med synsing av aksjon,liner og fortommer og ikke minst vekt på utsyret blant verdensmesterne. Så har' u gutta boys som er så HELDIGE og komme seg inn i et PROTEAM og blitt smørt med utstyr, de tar jo helt av. Selv liker jeg best de trådene som tar helt av med krangling  ;D

Så du mener slike som meg bør holde seg unna da eller ? (Selv om jeg er usikker på om jeg er smurt med utstyr  uten å ha  gjort noe for det )

Det må du jo ta stilling til sjæl   :)

<<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Er altfor mange selvutnevnte verdensmestere her og mange av disse har et hylekor med seg. Kommer det en med et tips, så blir personen slakta. Er også noen her inne som er jævlig PR KÅTE, legger ut bilder av fluer og fisk på alt som er av fora for på den måten og profilere seg sjæl. Det mest tragiske er når en nybegynner spør om råd anng. stang, da er helvete igang med synsing av aksjon,liner og fortommer og ikke minst vekt på utsyret blant verdensmesterne. Så har' u gutta boys som er så HELDIGE og komme seg inn i et PROTEAM og blitt smørt med utstyr, de tar jo helt av. Selv liker jeg best de trådene som tar helt av med krangling  ;D

Så du mener slike som meg bør holde seg unna da eller ? (Selv om jeg er usikker på om jeg er smurt med utstyr  uten å ha  gjort noe for det )

Det må du jo ta stilling til sjæl   :)

Det blir tilsynelatende gjort for meg i et innlegg høyre opp !?? Eller???? Siterer tidligere innlegg: "Så har' u gutta boys som er så HELDIGE og komme seg inn i et PROTEAM og blitt smørt med utstyr, de tar jo helt av." HELL har lite med dette å gjøre...

Jeg deltar jo også i diss diskusjonene fordi jeg er engasjert og lever for "hobbyen" min. Syntes også det er veldig artig å dele erfaringer....... Med tanke på antall mailer og telefoner jeg får i løpet av en uke KAN det virke som noen har nytte av rådene...... Men jeg er da medlem av gutta boys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1, Pål Andersen!

Jeg må si jeg reagerte veldig på måten alle med tilhørighet til lag eller på annen måte er profilert, ble skåret over en kam på i det innlegget du refererer til. Mitt inntrykk er at så godt som alle disse, og deg inkludert, er levende opptatt av hobbyen sin, og gir velmente råd om så vel utstyr som fisketeknikk og andre ting. Det er svært sjelden noen må irettesettes på grunn av noen form for snikreklame her inne, da folk med en eller annen fot innenfor bransjen stort sett flagger dette høyt og tydelig. Og når det nevnes proteam, så er det tilsynelatende liten tvil om at det er nettopp deg det henvises til. Jeg må si det virker ganske smålig av vedkommende som skrev det innlegget å bare lire av seg sånt uten å vise til det minste av konkrete eksempler eller bevis for sine påstander. I tillegg gjøres det så vidt jeg ser anonymt, selv om mange her inne sikkert vet hvem nicket tilhører. Det gjør det ikke akkurat bedre.

Lykke til med VM, Pål <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Tusen takk :) Ble venting på fødsel istedet for meg, så jeg bedriver moralsk støtte av laget, samt tar meg av markedsføring/media etc. Er jo leder av NKFF i tillegg. Frivillighetsarbeide tar MYE tid det å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1, Pål Andersen!

Jeg må si jeg reagerte veldig på måten alle med tilhørighet til lag eller på annen måte er profilert, ble skåret over en kam på i det innlegget du refererer til. Mitt inntrykk er at så godt som alle disse, og deg inkludert, er levende opptatt av hobbyen sin, og gir velmente råd om så vel utstyr som fisketeknikk og andre ting. Det er svært sjelden noen må irettesettes på grunn av noen form for snikreklame her inne, da folk med en eller annen fot innenfor bransjen stort sett flagger dette høyt og tydelig. Og når det nevnes proteam, så er det tilsynelatende liten tvil om at det er nettopp deg det henvises til. Jeg må si det virker ganske smålig av vedkommende som skrev det innlegget å bare lire av seg sånt uten å vise til det minste av konkrete eksempler eller bevis for sine påstander. I tillegg gjøres det så vidt jeg ser anonymt, selv om mange her inne sikkert vet hvem nicket tilhører. Det gjør det ikke akkurat bedre.

Lykke til med VM, Pål <<l

Da bør du sjekke hva han skriver i Gary Lafontaine tråden anng. Evolo lina. Kan ikke se at jeg er annonym  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Jeg har erfaring med begge, og ga vedkommende del i mine erfaringer ???? Er det å ta helt av som PRO TEAM medlem? Jobba med fluefiskeutstyr siden slutten av -80 tallet, og har vært borti endel utstyr serru..... Så anbefalinger og erfaringer kan bare komme fra de som ikke har vært borti bransjen på en eller annen måte ? Hva slags agenda tror du jeg har med sånne forslag? Jeg selger ikke, og ei heller har jeg personlige fordeler om vedkommende velger det ene eller det andre.......

Er det noe som virkelig ødelegger dette forumet så er det nettopp disse sure beskyldningene du fremviser her.... Verre enn all verdens krangling etter min mening.... Hva mener du sånne som meg skal gjøre da? Holde kjeft og se på bildene av andres fisker?????

Og man lurer på hvorfor det snart er tomt for konstruktive diskusjoner, OG at det knapt er noen igjen som gidder å delta !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med i denne tråden skjer akkurat det, som er et av hovedproblemene!

Det bør være mulig og mene NOE om NOE, å kunne ytre dette uten mer akrobatikk.

Derimot, å mene NOE om NOEN, det er sjelden god nyhet for en tråd. Da blir det utrivelig!

Er det mulig å holde diskusjoner i live på sak? Er det ikke det? Nei vel, da mener jeg man bør avslutte diskusjonen umiddelbart, eller fortsette diskusjonen/e  i private plenum.

Enkelte ting, kan være så riktig det vil, men bør forbli usagt i plenum overhodet, om ikke for annet, så for "husfreden" sin skyld. Dette betyr ikke at man ikke skal kunne ta opp saker, men det bør gjøres med litt varsomhet og omtenksomhet.

Igjen, min personlige mening.

Når det gjelder bransje tilknytninger, eller mennesker, med spesielle forutsetninger for å ha kunnskap om enkelte produkter, ser jeg personlig ingen problemer i dette, snarere tvert i mot. Det er jo ofte dette, som skaper spesial kompetanse. Personlig, setter jeg i alle fall pris på å ha slike personers meninger i tråder jeg leser.

Det skal og bør være rom for alle type spørsmål, meninger, erfaringer o.s.v, men, man bør lese over egne innlegg, og føle at det tilfører fellesskapet noe. Har man en følelse, av at det man har skrevet, er interessant for noen, uten at det går ut over noen andre, bør det være greit å legge ut i sin helhet.

Noen ganger,  kan det være taktisk riktig å modifisere noe.

I andre enden, bør vi som leser innleggene, prøve å unngå å lese alle innlegg som "fanden leser bibelen"

I denne sammenheng, bør vi som er med både som lesere og bidragsytere, være litt mer som Ole Brum, og tenke ja takk til begge deler <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

+1, Pål Andersen!

Jeg må si jeg reagerte veldig på måten alle med tilhørighet til lag eller på annen måte er profilert, ble skåret over en kam på i det innlegget du refererer til. Mitt inntrykk er at så godt som alle disse, og deg inkludert, er levende opptatt av hobbyen sin, og gir velmente råd om så vel utstyr som fisketeknikk og andre ting. Det er svært sjelden noen må irettesettes på grunn av noen form for snikreklame her inne, da folk med en eller annen fot innenfor bransjen stort sett flagger dette høyt og tydelig. Og når det nevnes proteam, så er det tilsynelatende liten tvil om at det er nettopp deg det henvises til. Jeg må si det virker ganske smålig av vedkommende som skrev det innlegget å bare lire av seg sånt uten å vise til det minste av konkrete eksempler eller bevis for sine påstander. I tillegg gjøres det så vidt jeg ser anonymt, selv om mange her inne sikkert vet hvem nicket tilhører. Det gjør det ikke akkurat bedre.

Lykke til med VM, Pål <<l

Da bør du sjekke hva han skriver i Gary Lafontaine tråden anng. Evolo lina. Kan ikke se at jeg er annonym  ;)

JA hva er det som er galt med de svarene? Ser ut som trådstarter og jeg har samme smak på liner, og jeg svarte med mine erfaringer. Er ikke det lov ? Hva er vitsen med dette forumet da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har ikke nevnt noen med navn, men det klarte du sjæl Pål  <<l Det er faktisk mange oss her inne som har rimelig lang fartstid som fluefiskere og etter ha lest igjennom en tråd på mange sider, sitter igjen og tenker at det er utrolig at vi i det heletatt får fisk på flue. Mange utrolig bra innlegg, men jaggu er det mye svada som kommer fra dissa selvutnevnte profetene. Selv mener jeg at med mine 41 år som ihuga fluefisker sitter inne med en god del kunnskap, men som jeg vegrer og dele her blant profetene og Google fiskere med fare for og bli hengt ut.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå for he...te denne tråden slippe krangling og "du er verre en han så - ædda bædda. Nei det er jeg ikke det så......". >:(

Kanskje en ide å lage en egen sutretråd der man kan henge ut hverandre. Uten noen form for moderering i det hele tatt, ta ut furtingen der? (Det ville vel blitt verdens lengste tråd?).

Dette er ikke noe MODERATOR innlegg. Jeg forholder meg til det tekniske - heldigvis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Haha, jeg har ikke nevnt noen med navn, men det klarte du sjæl Pål  <<l Det er faktisk mange oss her inne som har rimelig lang fartstid som fluefiskere og etter ha lest igjennom en tråd på mange sider, sitter igjen og tenker at det er utrolig at vi i det heletatt får fisk på flue. Mange utrolig bra innlegg, men jaggu er det mye svada som kommer fra dissa selvutnevnte profetene. Selv mener jeg at med mine 41 år som ihuga fluefisker sitter inne med en god del kunnskap, men som jeg vegrer og dele her blant profetene og Google fiskere med fare for og bli hengt ut.  :)

Bra arrogant å beskylde andre for å være selvutnevnte profeter og googlefiskere, for å så samtidig opphøye seg selv som superfaren og tilbakeholden.... Forumakrobatikk på er høyt plan....

Nå kan det hende at det ikke er meg su sikter spesifikt til, men nå havna jeg automatisk på pro team sponsa-google verdensmester da..

Mange som har gjort noe i 40 år feil også... Erfaring gir ikke automatisk ekspertise... Ikke ment spesielt til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har ikke nevnt noen med navn, men det klarte du sjæl Pål  <<l Det er faktisk mange oss her inne som har rimelig lang fartstid som fluefiskere og etter ha lest igjennom en tråd på mange sider, sitter igjen og tenker at det er utrolig at vi i det heletatt får fisk på flue. Mange utrolig bra innlegg, men jaggu er det mye svada som kommer fra dissa selvutnevnte profetene. Selv mener jeg at med mine 41 år som ihuga fluefisker sitter inne med en god del kunnskap, men som jeg vegrer og dele her blant profetene og Google fiskere med fare for og bli hengt ut.  :)

Bra arrogant å beskylde andre for å være selvutnevnte profeter og googlefiskere, for å så samtidig opphøye seg selv som superfaren og tilbakeholden.... Forumakrobatikk på er høyt plan....

Nå kan det hende at det ikke er meg su sikter spesifikt til, men nå havna jeg automatisk på pro team sponsa-google verdensmester da..

Mange som har gjort noe i 40 år feil også... Erfaring gir ikke automatisk ekspertise... Ikke ment spesielt til deg...

<<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært sjelden noen må irettesettes på grunn av noen form for snikreklame her inne, da folk med en eller annen fot innenfor bransjen stort sett flagger dette høyt og tydelig.

Vel, man skal være bra naiv om man ikke har fått med seg at det foregår endel utstyrspushing her inne - mer eller mindre finurlig utført - spesiellt i senere tid. Ikke nødvendigvis fra de som opplyser at de har tilhørighet til et firma/merke, men det er nok av de som ikke opplyser noe om slikt, eller som kanskje får utstyr billig/gratis mot at de reklamerer litt som privatpersoner.

Det har til tider vært noen nokså drøye episoder her . . .

Mange syntes å tro at om man tilhører et "team" så har man nødvendigvis stor kompetanse både på utstyr og fluefiske generelt, men det har jo vist seg at det ikke er noen automatikk i det akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...