Gå til innhold

fluevalg nidelva, sør-trøndelag


quijibobo

Anbefalte innlegg

Tusen takk for svar! Har du noen formening om størrelse på vårfluene? Overhørte noen i elva som mente at fisken bare tok e12 #16.. Har du noen erfaring med denne?  <<l

E-12 har jeg brukt mye i Nidelva og det fungere tidvis meget bra. I månedskifte Juli/August er det ofte svært mye vårfluer i str 16 eller der omkring. Stor fisk er da ofte tilgjengelig i skumringen om kvelden. Har tatt mange over kiloen i Nidelva på slikt kveld/nattfiske på E-12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

På dagtid vil du få døgnflueklekkinger, lysebrun str 16 til 18, ha klekkere og duns tilgjengelig. Utpå kvelden kan du få spinnerfall, ha noen spent spinnere i samme str klar. Når mørket senker på er det tid for svømmepupper, sørg for å ha svømmepupper som Devil Bug, 1-2-3 puppa, GB Dyret eller lignende i boksen. E-12 er en ferdigklekt vårflue, de er sjelden på flata så fremt de ikke legger egg. Da bør du ha en med grønn rumpe, altså en helt vanlig flue bare med en liten dæsj grønt i bakkroppen. Andre vårfluer med grønn rumpe funker også, som f.eks Bruns Caddis, Renaflua osv

Du vil få høre mye rart i Nidelva, er ikke alt du bør ta som god fisk. Finnes mye rart som fisker der ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er få ganger jeg har opplevd nidelvfisk som kresen, og da er det vanligvis vårfluer som er ute og går. da har jeg hatt størst hell med å gå under/over det som klekker. racklehanen, e12, vagwing, you name it. flytende pupper, synkende pupper.

og som raymond sier, ta alt du hører langs nidelvas bredder med en god neve salt ;D

og ikke glem fiskekort for begge sonene (med mindre du er unna komfortabel gåavstand. da gidder ikke oppsynet dra dit ;D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...