Gå til innhold

Hovedsponsor VM i fluefiske


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

80% av folk på dette forumet har ikke gjort fem flate øre for noe som helst vassdrag.

Dette vet selvfølgelig du alt om, siden du tydeligvis kjenner alle her inne på privaten?

Imponerende innlegg forøvrig... Snakk om klovn :-P

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

80% tok jeg som et eks. Ikke noe fakta. At du/dere skal angripe norske utøvere og be dem boykotte sier nok om dere. Helt ekstremt utsagn faktisk. Og swede, tror jeg kom under ditt beltet iallefall! Du reagerte jo tydeligvis. Men at det er et tema er vel for dumt å si siden ingen av arrangørene sitter å leser dette? Ta det til avisa da? herregud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mergus Merganeser

80% tok jeg som et eks. Ikke noe fakta. At du/dere skal angripe norske utøvere og be dem boykotte sier nok om dere. Helt ekstremt utsagn faktisk. Og swede, tror jeg kom under ditt beltet iallefall! Du reagerte jo tydeligvis. Men at det er et tema er vel for dumt å si siden ingen av arrangørene sitter å leser dette? Ta det til avisa da? herregud

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Takk for enda ett konstruktivt innlegg! Vi skal ta det til etterretning ALLE SAMMEN  <<l

Skjerpings nå gutter! Vi er sikkert innenfor de 80%.....  lllol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

80% tok jeg som et eks. Ikke noe fakta. At du/dere skal angripe norske utøvere og be dem boykotte sier nok om dere. Helt ekstremt utsagn faktisk. Og swede, tror jeg kom under ditt beltet iallefall! Du reagerte jo tydeligvis. Men at det er et tema er vel for dumt å si siden ingen av arrangørene sitter å leser dette? Ta det til avisa da? herregud

Kan fortelle at jeg reagerte med en hodeskaking og et høyt øyebryn. Sen forsvant du raskt utav tankene mine.

At ingen av arrangørene leser denne tråden er greit. Men den bidrar til informasjon til mangfolden av fluefiskere i miljøet som bryr seg om saken og i sin tur kan ta det videre i andre kanaler. Jeg er sikker på at folk med koblinger i andre relevante medier leser tråden og tar det videre; om det så er i en avis, et annet forum, forskjellige sosiale medier og så masse videre. Det kalles for informasjonsspredning og er en form for kommunikasjon. Hvor den ballen begynner å rulle spiller ingen rolle. I lengden så kan man nå ut til veldig mange. Men holder man kjeft og ikke tar stilling til slike saker, ja da skjer det hvert fall ikke en drit. Da kan du stå å skrike hvor høyt du vil om hvor mange smolt du båret i hvor mange kilometer du vil. Du må gjerne sitte på kotte ditt og pusse på dine fluefiskepokaler som du erobret verden over og ikke bry deg, men å oppfordre andre til å ikke gjøre det og kalle det for noe drit og tullball, blir fullstendig useriøst i mine ører.

Her har du en tråd om hvordan man best pusser sølv og slikt.

http://www.klikk.no/bolig/vedlikehold/article519303.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mergus Merganeser

Ja godt du har noe å komme med magnus.:)

Magnus?? Mergus mener du vel ikke sant...??

Jodda, hyggelig å kunne bidra litt her inne. Du bidrar jo litt selv også ser jeg, og da vet du sikkert alt om følelsen av å kunne bidra til nytte og glede for den gemene hop  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somsagt et eks lars. At du går til personelig angrep og kaller meg klovn sier vel nok om deg.

Det var mer min reaksjon på et innlegg hvor du fremstiller størstedelen av folk her som noe tilsvarende, og som nærmest har konkurransemiljøet å takke for at vi både har fisk i elvene våre og at vi er i stand til å få fisk på flue selv. Folk er ikke hjelpesløse selv om de ikke tilhører konkurransemiljøet, vet du.

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ser vi vel landslagsgutta i en reklamefilm om oppretttsfisk hvor frisk og sunn den er  :-\ :-\

Vær vennelig å svar meg på dette? Hva har egt landslagsgutta med denne sponsoren å gjøre? Sponsoren er iallefall IKKE på noen av vestene, bekledningen? Så hvorfor skulle landslaget være med i en slik reklame? Jeg bare spør?

Og til resten av dere her inne, jeg tror vel de fleste av osd konk fiskere HATER oppdredt. Men at de sponser arrangøren el kjøper seg inn hos tv produsenten som reklame er ikke noe vi kan gjøre noe med. Slutter ikke å kjøre bil pga forurensning? Altså, er det noen her som skjønner hvor jeg vil? Hva har egt landslaget med dette å gjøre? Og hvorfor blir det nevnt? Derfor jeg har noen "usakelige" innlegg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mergus Merganeser

Gutta bør stå over videre deltakelse for og vise sin avsky for oppdrettsnæringa !

Enig, men den sitter sikkert langt inn! Men i mine øyne hadde de da blitt helter og sannsynligvis skapt mer mediafurore enn de greier ved å stå i Nordland å klaske noen nymfer ut i elver og vann................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny S

Nova Sea forurensere som faen og store mengder med fisk rømmer fra oppdrettsanleggene deres, og at dette selskapet er hovedsponsor for VM i fluefiske er en stor skam!  >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ser vi vel landslagsgutta i en reklamefilm om oppretttsfisk hvor frisk og sunn den er  :-\ :-\

Vær vennelig å svar meg på dette? Hva har egt landslagsgutta med denne sponsoren å gjøre? Sponsoren er iallefall IKKE på noen av vestene, bekledningen? Så hvorfor skulle landslaget være med i en slik reklame? Jeg bare spør?

Og til resten av dere her inne, jeg tror vel de fleste av osd konk fiskere HATER oppdredt. Men at de sponser arrangøren el kjøper seg inn hos tv produsenten som reklame er ikke noe vi kan gjøre noe med. Slutter ikke å kjøre bil pga forurensning? Altså, er det noen her som skjønner hvor jeg vil? Hva har egt landslaget med dette å gjøre? Og hvorfor blir det nevnt? Derfor jeg har noen "usakelige" innlegg her.

Nå bør du slutte, du skader bare deg sjæl ved sånne innlegg  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler selvsagt ikke om de som fisker i konkuransen. Det er jo bare ivrige fiskere som liker å konkkurere, ingen av disse har hatt noen som helst mulighet til å påvirke hvem arrangøren velger som sponsor. NKFF derimot kunne jo selvsagt rekt fingern i været og sagt fra at dette neppe var den optimale sponsoren for et slikt arrangement, men om det hadde påvirket den lokale arrangøren er vel tvilsomt.

Arrangøren her har nok ikke hatt mulighet til å velge eller vrake i sponsorer, og har nok vært særdeles fornøyd med å få en hovedsponsor i det hele tatt. Men liker jeg koblingen? Selvfølgelig ikke, uansett hvor fine intensjoner det aktuelle selskapet måtte ha. For de som arrangerer så ser de nok på det aktuelle selskapet som et seriøst stort selskap som bidrar med lokale arbeidsplasser og mye positivt for regionen. Det er nok minimalt med negative koblinger mot selskapet lokalt, så det er ikke så rart at de blir tatt i mot med åpne armer av arrangøren. Er lett å sitte på sin høye hest her på Østlandet og dømme dem nord og ned.

Betyr det noe i den store samenhengen?  Neppe, bare litt sur smak i munnen og litt hoderisting hos de som er interessert i fluefiske, og dårlig pr. for konkuransefiske.

Noe jeg faktisk synes er enda verre med denne arangementet, er det faktumet at deler av konkuransen skjer i et landskapsvernområdet der det er 100% ferdeselsforbud fra tidlig på våren til 20 juli. Dvs at det ikke er lov å ferdes langs elva før 21 juli. Dette for å beskytte det spesielle plante og dyrelivet langs elva.

I perioden da det er lov å ferdes der, er det er ikke lov å campe i området, det er ikke lov å lage bål, det er ikke lov overnatte, det er ikke lov å knekke tørre kvister av trær, osv.

I dette området skal det nå ferdes 130 fiskere med kontrolører, filmkameraer osv på slep. Det synes jeg er helt på bærtur.

Dette viser vel at arrangøren her ikke helt har vurdert konsekvensene av hva de har satt i gang, og har i overkant blendet av muligheten av å tilføre publisitet til sin landsdel, og muligheten for økt reiseliv og turisme osv. Når man skal selge uberørt natur og naturopplevelser så er det vel ikke spesielt gjennomtenkt med en lakseoppdretter som sponsor og reklamere med nedtrampa landskapsvernsområder på internasjonalt TV spør du meg.

Men igjen, dette har ikke noe med de som fisker i konkuransen å gjøre, så skal man peke fingern på noen så er det arrangøren. Det betyr jo selvsagt ikke at fiskerne ikke kan ta stilling til saken. ;)

Kan vel også legge til at jeg selv har fisket konkuranser for mange år siden og lærte masse om fluefiske som jeg har nytte av den dag i dag, så ikke vær redd for å delta hvis du liker å konkurere.

mvh

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ser vi vel landslagsgutta i en reklamefilm om oppretttsfisk hvor frisk og sunn den er  :-\ :-\

Sammen med Eivind Helstrøm i reklame for Salma.... Vakkert.. ;D

80% av folk på dette forumet har ikke gjort fem flate øre for noe som helst vassdrag.

Dette vet du fa.. ikke noe om så kutt ut den generaliseringen. Basert på de formummedlemmene jeg vet av vil jeg anta at det snarere er slik at 80% faktisk både rydder i bekker og bære seg skjeve på kalksekker.

Mange av konkuranse fiskerene har skylden i at MANGE her inne sitter med den kunnskapen som de nå gjør. Folk som er typiske forum troll. Kan verken fiske, binde fluer, el kaste? Men forum diskusjoner er dem gode på! Jeg spyr.

Det kan godt være at konkurransefiskere har bidratt til det som i dag er mainstream fluefiske. Kanskje særlig med forskjellige teknikker for fiske med nymfe i elv. Men hva med de personene som virkelig har påvirket moderne fluefiske, Lindstrøm, Krogvold, Bergquist, La Fontaine og Borger. Hvor mange av de var aktive konkurransefiskere? Uten at dette er avgjørende. Personlig tror jeg dagens fluefiske i større grad er påvirket av castingsporten enn av konkurransefiske.

Ta en titt i fluebindetrådene her på forumet. Mener du virkelig at folk her inne ikke kan binde fluer?

Uansett har vel aldri denne tråden vært ment som et angrep på enkeltpersoner i konkurransefiskemiljøet, så jeg har litt vanskelig for å forstå hvorfor du tar slik på vei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler selvsagt ikke om de som fisker i konkuransen. Det er jo bare ivrige fiskere som liker å konkkurere, ingen av disse har hatt noen som helst mulighet til å påvirke hvem arrangøren velger som sponsor. NKFF derimot kunne jo selvsagt rekt fingern i været og sagt fra at dette neppe var den optimale sponsoren for et slikt arrangement, men om det hadde påvirket den lokale arrangøren er vel tvilsomt.

Arrangøren her har nok ikke hatt mulighet til å velge eller vrake i sponsorer, og har nok vært særdeles fornøyd med å få en hovedsponsor i det hele tatt. Men liker jeg koblingen? Selvfølgelig ikke, uansett hvor fine intensjoner det aktuelle selskapet måtte ha. For de som arrangerer så ser de nok på det aktuelle selskapet som et seriøst stort selskap som bidrar med lokale arbeidsplasser og mye positivt for regionen. Det er nok minimalt med negative koblinger mot selskapet lokalt, så det er ikke så rart at de blir tatt i mot med åpne armer av arrangøren. Er lett å sitte på sin høye hest her på Østlandet og dømme dem nord og ned.

Betyr det noe i den store samenhengen?  Neppe, bare litt sur smak i munnen og litt hoderisting hos de som er interessert i fluefiske, og dårlig pr. for konkuransefiske.

Noe jeg faktisk synes er enda verre med denne arangementet, er det faktumet at deler av konkuransen skjer i et landskapsvernområdet der det er 100% ferdeselsforbud fra tidlig på våren til 20 juli. Dvs at det ikke er lov å ferdes langs elva før 21 juli. Dette for å beskytte det spesielle plante og dyrelivet langs elva.

I perioden da det er lov å ferdes der, er det er ikke lov å campe i området, det er ikke lov å lage bål, det er ikke lov overnatte, det er ikke lov å knekke tørre kvister av trær, osv.

I dette området skal det nå ferdes 130 fiskere med kontrolører, filmkameraer osv på slep. Det synes jeg er helt på bærtur.

Dette viser vel at arrangøren her ikke helt har vurdert konsekvensene av hva de har satt i gang, og har i overkant blendet av muligheten av å tilføre publisitet til sin landsdel, og muligheten for økt reiseliv og turisme osv. Når man skal selge uberørt natur og naturopplevelser så er det vel ikke spesielt gjennomtenkt med en lakseoppdretter som sponsor og reklamere med nedtrampa landskapsvernsområder på internasjonalt TV spør du meg.

Men igjen, dette har ikke noe med de som fisker i konkuransen å gjøre, så skal man peke fingern på noen så er det arrangøren. Det betyr jo selvsagt ikke at fiskerne ikke kan ta stilling til saken. ;)

Kan vel også legge til at jeg selv har fisket konkuranser for mange år siden og lærte masse om fluefiske som jeg har nytte av den dag i dag, så ikke vær redd for å delta hvis du liker å konkurere.

mvh

Gisle

Endelig et saklig innlegg i en debatt som etter mitt syn har tatt helt av. Greit nok å være uenige, men det må da være mulig å holde seg til sak og ikke fly i strupen på hverandre hver gang ett viktig tema tas opp til diskusjon på forumet.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Til dere som sier at det norske laget ikke har noe med sponsoratet å gjøre og ikke kan gjøre noe med den avtalen. Nei, Ikke rent administrativt eller signeringsmessig. Det stemmer, men det finnes fortsatt MYE man kan gjøre for å vise et standpunkt. Er man imot noe da har man både retten og skyldigheten å fortelle det. Det er hva demokrati handler om. Jeg ønsker å dra en parallel til VM i Russland som pågår akkurat nå. Russland har de siste månedene slått igjennom et par hårreisende antihomofil-lover og regler. Regjeringsmakten har gått ut og sagt at "den som viser homofilsympatier under VM risikerer å bli dømt til fengsel for det". Et bold statement for en regjering. Den svenske højdhopperen Emma Green la ut dette bildet på instagram med følgende tekst og tagger ”Naglar målade i regnbågens tecken. #pride #chanelcolor #moscow2013 nu är alla förberedelser gjorda”. Et totalt statement MOT alt hva den russiske regjeringen står for.

9513854941_31ec120b34.jpg

Det norske fluefiskelaget kunne laget en pinn og hengt på vesten for eks. En stille men nok så viktig handling. Jeg lover at fluefiskemiljøet hadde vært stolte av dere. Om det nå betyr noe. Nå sitter det isteden noen fluefiskere der ute med veldig dårlig smak i munnen. I steden for å prøve seg på å argumentere om det ene og det andre som bare blir tullball i lengden. På forumet vet vi jo at noen av dere tar stilling mot oppdretten. Da blir det bare idioti å prøve å forsvare et slikt sponsorskap og prøve seg på pisspreik om "at det er noen annen som ... ditt og datt"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mergus Merganeser

Til dere som sier at det norske laget ikke har noe med sponsoratet å gjøre og ikke kan gjøre noe med den avtalen. Nei, Ikke rent administrativt eller signeringsmessig. Det stemmer, men det finnes fortsatt MYE man kan gjøre. Er man imot noe da har man både retten og skyldigheten å fortelle det. Det er hva demokrati handler om. Jeg ønsker å dra en parallel til VM i Russland som pågår akkurat nå. Russland har de siste månedene slått igjennom et par hårreisende anti-homse lover og regler. Regjeringsmakten har gått ut og sagt at "den som viser homse-sympatier under VM risikerer å bli dømt til fengsel for det". Et bold statement for en regjering. Den svenske højdhopperen Emma Green la ut dette bildet på instagram med følgende tekst og tagger ”Naglar målade i regnbågens tecken. #pride #chanelcolor #moscow2013 nu är alla förberedelser gjorda”. Et totalt statement MOT alt hva den russiske regjeringen står for.

9513854941_31ec120b34.jpg

Det norske fluefiskelaget kunne laget en pinn og hengt på vesten for eks. En stille men nok så viktig handling. Jeg lover at fluefiskemiljøet hadde vært stolte av dere. Om det nå betyr noe. Nå sitter det isteden noen fluefiskere der ute med veldig dårlig smak i munnen. I steden for å prøve seg på å argumentere om det ene og det andre som bare blir tullball i lengden. På forumet vet vi jo at noen av dere tar stilling mot oppdretten. Da blir det bare idioti å prøve å forsvare et slikt sponsorskap og prøve seg på pisspreik om "at det er noen annen som ... ditt og datt"!

¨

Ünderbart - mycket bra!

Det du skriver her om å vise statement i en sammenheng som dette ville vist utenlandsk media, deltagere, støtteapparat at man ikke er enige i sponsoravtale - men deltar likevel! Da hadde jeg personlig fått STOR respekt for konkurransemiljøet. Dette tror jeg ville gitt en synergieffekt og kanskje Franskmenn, Spanjoler, Australiere mv ville gitt samme uttrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ser vi vel landslagsgutta i en reklamefilm om oppretttsfisk hvor frisk og sunn den er  :-\ :-\

Vær vennelig å svar meg på dette? Hva har egt landslagsgutta med denne sponsoren å gjøre? Sponsoren er iallefall IKKE på noen av vestene, bekledningen? Så hvorfor skulle landslaget være med i en slik reklame? Jeg bare spør?

Og til resten av dere her inne, jeg tror vel de fleste av osd konk fiskere HATER oppdredt. Men at de sponser arrangøren el kjøper seg inn hos tv produsenten som reklame er ikke noe vi kan gjøre noe med. Slutter ikke å kjøre bil pga forurensning? Altså, er det noen her som skjønner hvor jeg vil? Hva har egt landslaget med dette å gjøre? Og hvorfor blir det nevnt? Derfor jeg har noen "usakelige" innlegg her.

Nå bør du slutte, du skader bare deg sjæl ved sånne innlegg  ;)

Ja? Skal du svare el hadde du ikke stort å si? Skader meg selv el andre? Er du hjerne død?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler selvsagt ikke om de som fisker i konkuransen. Det er jo bare ivrige fiskere som liker å konkkurere, ingen av disse har hatt noen som helst mulighet til å påvirke hvem arrangøren velger som sponsor. NKFF derimot kunne jo selvsagt rekt fingern i været og sagt fra at dette neppe var den optimale sponsoren for et slikt arrangement, men om det hadde påvirket den lokale arrangøren er vel tvilsomt.

Arrangøren her har nok ikke hatt mulighet til å velge eller vrake i sponsorer, og har nok vært særdeles fornøyd med å få en hovedsponsor i det hele tatt. Men liker jeg koblingen? Selvfølgelig ikke, uansett hvor fine intensjoner det aktuelle selskapet måtte ha. For de som arrangerer så ser de nok på det aktuelle selskapet som et seriøst stort selskap som bidrar med lokale arbeidsplasser og mye positivt for regionen. Det er nok minimalt med negative koblinger mot selskapet lokalt, så det er ikke så rart at de blir tatt i mot med åpne armer av arrangøren. Er lett å sitte på sin høye hest her på Østlandet og dømme dem nord og ned.

Betyr det noe i den store samenhengen?  Neppe, bare litt sur smak i munnen og litt hoderisting hos de som er interessert i fluefiske, og dårlig pr. for konkuransefiske.

Noe jeg faktisk synes er enda verre med denne arangementet, er det faktumet at deler av konkuransen skjer i et landskapsvernområdet der det er 100% ferdeselsforbud fra tidlig på våren til 20 juli. Dvs at det ikke er lov å ferdes langs elva før 21 juli. Dette for å beskytte det spesielle plante og dyrelivet langs elva.

I perioden da det er lov å ferdes der, er det er ikke lov å campe i området, det er ikke lov å lage bål, det er ikke lov overnatte, det er ikke lov å knekke tørre kvister av trær, osv.

I dette området skal det nå ferdes 130 fiskere med kontrolører, filmkameraer osv på slep. Det synes jeg er helt på bærtur.

Dette viser vel at arrangøren her ikke helt har vurdert konsekvensene av hva de har satt i gang, og har i overkant blendet av muligheten av å tilføre publisitet til sin landsdel, og muligheten for økt reiseliv og turisme osv. Når man skal selge uberørt natur og naturopplevelser så er det vel ikke spesielt gjennomtenkt med en lakseoppdretter som sponsor og reklamere med nedtrampa landskapsvernsområder på internasjonalt TV spør du meg.

Men igjen, dette har ikke noe med de som fisker i konkuransen å gjøre, så skal man peke fingern på noen så er det arrangøren. Det betyr jo selvsagt ikke at fiskerne ikke kan ta stilling til saken. ;)

Kan vel også legge til at jeg selv har fisket konkuranser for mange år siden og lærte masse om fluefiske som jeg har nytte av den dag i dag, så ikke vær redd for å delta hvis du liker å konkurere.

mvh

Gisle

Bra skrevet:) å boykotte noe man elsker, har jobbet lenge for etc blir for dumt. Greit vi i nkff kan si fra osv. Men starte protester etc under konkuransen blir bare for dumt det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...