Gå til innhold

Low and clear - en anderledes fluefiske film


Espen Tversland

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

kan leies/kjøpes på nett - anbefales

Enig, Espen  :)

DVD'n Low and Clear er kjøpt for lenge siden. Og med det støtter jeg dem, så de forhåpentligvis kan lage flere nye.

Dette er trolig tidenes beste fluefiskefilm  <<l Her er det ikke skuespill, ikke noe "liksom-plott" for å lage en kunstig rød tråd, som skal fenge alle som ikke er så interessert også. Men rett og slett en fantastisk fin fluefiskefilm. Om to ulike fluefiskere. Som har driftet fra hverandre på et par måter, og tar en siste tur sammen. Og det er ekte. Det synes jeg teller alt.

Nydelig stykke filmarbeid  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørende gutter ;D

Skjenner jeg nesten ryker på en sånn en film også <<l

Den DVD'n er faktisk dritbra, Jimms  :)

Mest av alt fordi den er bra i seg selv, uten å kjøre en såkalt ekstra "rød tråd" med juks for å underbygge storien.

Det å bruke dokumentariske virkemidler, i en skjønnlitterær film som blir framstilt som dokumentarisk, er svært uærlig, synes jeg, og de fleste, vil jeg tro. Joa, det er virkningsfullt, men...  

Denne filmen gjør ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..prøvde nettopp å kjøpe den på itunes, men endte opp med bare soundtracket ??? ..og ser ikke ut til å finne selve filmen.. noen som vet hvor jeg finner den?

Her. http://www.amazon.com/Low-and-Clear/dp/B00DW6IYRU/ref=sr_1_1?s=instant-video&ie=UTF8&qid=1378495766&sr=1-1&keywords=low+and+clear

Kjempefilm  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...