Gå til innhold

Hvilken FLUE er din favoritt STREAMER til ørretfiske?


Kim W

Anbefalte innlegg

Det var en nydelig tøff streamer, Waffern  <<l Det oser ørekyte av den der ja  <<l

Ikke noe tvil om at streamerfiske er moro og inspirerer de fleste av oss!  

Bugs eller streamer? Tja, hvis vi skal være realitetsorienterte, så er en streamer/småfiskimitasjon eller ei nymfe hardere valuta store deler av sesongen for stor ørret, men under tunge klekkinger og vak, så bruker vi selvsagt tørre insektsimitasjoner. Det gjelder å tilpasse seg. Det er imitasjonsfiske i ytterste og beste konsekvens. Og å kaste streamer under ei tung døgnflueklekking, er noe tilnærmet en falitterklæring. Men å ikke kaste streamer etter en småfisk-jagende storørret, blir også helt feil imitasjonsmessig. Så ja til mer streamer-stuff her  <<l

<<l <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett smell i berget i bakslengen ved sjøen og vips så var hode på den siste streamern jeg la ut her ødelagt. Bugbond er mere holdbart sånn sett gitt. Dette var helgens lærdom, plasthoder i skauen og bugbond ved svaberget. Takker forøvrig for hyggelige comments på den kjyta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Dette er en spennende tråd. jeg hadde i går etter to tilsynelatende store ørreter på en streamer inspirert av robbans midizonker. Streamerfiske er noe jeg ikke har holdt på med for mye annet enn å svinge store tuber og dobbelkrok etter gytevandrere fra mjøsa. Det å immitere småfisk er noe annet, og noe jeg har inmari lyst til å lære. Kjempefin tråd, med masse inspirasjon! 

 

 

-linnse

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...