Gå til innhold

Over 5000 medlemmer.....


Kim W

Anbefalte innlegg

Og i samme øyeblikk er det 21 innlogga medlemmer og 45 gjester... Hvem er alle dissa gjestene? Her om dagen la jeg merke til at vi hadde nærmere 150 besøkende gjester, samtidig som 30 faste forumstravere var innlogga  :rolleyes: Snakk ut folkens, gammal og ny, tjukk og tynn - vi vil høre hva dere har på hjerne og hjerte av tanker og erfaringer  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over fem tusen medlemmer og kun en håndfull som diskuterer på daglig basis. Hvorfor er det sånn, tror dere?

Det kan vel ha noe med at livet handler om fryktelig mye mer enn fluefiske også? Tror mange oppfatter dette forumet som nokså nerdete og nærmest fanatisk til tider. Og forhåpentligvis er vel folk ute og fisker istedet? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over fem tusen medlemmer og kun en håndfull som diskuterer på daglig basis. Hvorfor er det sånn, tror dere?

Det kan vel ha noe med at livet handler om fryktelig mye mer enn fluefiske også? Tror mange oppfatter dette forumet som nokså nerdete og nærmest fanatisk til tider. Og forhåpentligvis er vel folk ute og fisker istedet? ;)

Jeg tror det er mye sant i dette!

Ang PM-preg.

Jeg tror vi skal være litt forsiktige med å kreve og forvente at alle innlegg er veldig saklige og informative. Det er ikke alle som:

Tar macro-bilder som bla André

Binder fluer som bla Terje og Robban

Lager videosnutter som bla Gisle og FlyBandit

Skriver og formidler som bla Gronnvbx

Terskelen for å delta må ikke være for høy!

Uansett har sommeren i år vært dårligere enn de siste årene ang "Nye innlegg". På den andre siden er det lenge siden vi har hatt en sommer med bedre vær  <<l

http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?action=stats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del driter fullstendig i hvor bra eller dårlige macro bilder Andre tar.

Jeg driter like fullt i hvor bra eller dårlig Terje og Robban binder fluer.

Akkurat som det er like lite lite vesentlig om Gisle og Flybandit lager flotte videosnutter.

Sånn som dette her bare øker terskelen for å delta etter min mening.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del driter fullstendig i hvor bra eller dårlige macro bilder Andre tar.

Jeg driter like fullt i hvor bra eller dårlig Terje og Robban binder fluer.

Akkurat som det er like lite lite vesentlig om Gisle og Flybandit lager flotte videosnutter.

Sånn som dette her bare øker terskelen for å delta etter min mening.

Tom.

Nå forstår jeg bedre hvorfor enkelt får nok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før kvia jeg meg litt for å legge ut en flue i feks inspiasjonstrådene fordi fluebinderne der var så dyktige og fluene så forseggjort, og de fleste hadde en tyngde med teori bak som gikk langt over hodet på meg. Etterhvert begynte jeg å skjønne litt mer av fluefiskespråket her inne og tenkte heller at alle monner drar. For det gjør det faktisk. Det er vi alle som holder forumet levende med våre innlegg fra dag til dag. Skulle ønske flere tenkte det samme. Når noen poster en flue her inne på siden kommer det som regel ett par poster med tommel opp etterpå. Men svært sjelden er det at folk lurer på ting rundt flua i seg selv. Det blir liksom så lite snakk rundt fluer, bare posting av bilder. Dette er grunnen til at jeg starta ukens tema tråden og der har det vært mye mer snakk. Utrolig givende. Jeg poster fluer her fordi jeg finner så mye inspirasjon i andres fluer. Synes det er rart og litt kjipt at Off Topic tråder og andre krangletråder om laks og annet raser av gårder her mens de som omhandler det daglige fiske med tilnærminger og fluevalg og teorier bare visner bort.. Hva er da vitsen? Jeg føler at jeg gir mye av meg selv her inne fra mitt fiske, mine tanker, fluer og sånn men savner at flere kanskje er med på samme greia. Det å skylde på årstiden veit jeg ikke helt for det er da over hundre folk her inne til enhver tid uannsett. Kan virke som ett klageinnlegg dette her, men det er det ikke. Bare en tanke jeg har gjort meg om dagens FFS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av oss som har vaert med siden Runes Fluefiske (og Baard og Lars Fluefiskenett foer det...)saa tror jeg veldig mye er utdebatert. Saann er det ihvertfall med meg. Veldig faa temaer som er tidloese innen fluefiske. Og da ender vi opp med en rekke tulletraader som en haandfull interne gleder seg over.  ;)

Jeg finner sjeldent temaer som engasjerer meg personlig, og/eller som jeg ikke har deltatt i tidligere.

Fiskerapporter er tidloese. Samt Rena-traadene virker det som. Jeg leser rapporter fra hjemtraktene regelmessig.

Poenget er vel at et forum skal vaere underholdende og givende. De fleste trives med aa vaere observatoerer, og det er da greit. Flesteparten bruker forumet som en av mange kilder til informasjon.

Men jeg er enig i at oppfoerselen til enkelte nok er med paa aa skremme noen fra aa delta aktivt.

Her nede har det vaert forsokt aa faa fart i diverse fluefiskefora i mange aar, uten hell. konklusjonen maa vaere at sesongen for mange varer hele aaret og de fleste er "out there doing it."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sannhet driver jeg med mye tull her inne. Mest  som adspredelse og for å ha det gøy med folk jeg har blitt kjent med på forumet. Diskusjoner om utstyr og fluer har jeg liten interesse av. Har etterhvert funnet ut at det er praktisk fiske det skorter på, ikke teori. Kan nemlig  bli drøyt mye av tulleball her inne som er seriøst ment/tenkt.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del handler det om praktisk kunnskap. Enten det gjelder fluer, fluebinding, utstyrsvalg eller kasting. Jeg føler at så mange her inne har så mye mer erfaring enn meg selv, at jeg sjelden "bidrar" selv. De få gangene jeg gjør det så tror jeg at jeg har kontroll på det jeg skriver.

Selv om jeg ikke har så mange innlegg her, så har jeg brukt utrolig mye tid her inne, og har lært og ledd masse!

mvh Jarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av oss som har vaert med siden Runes Fluefiske (og Baard og Lars Fluefiskenett foer det...)saa tror jeg veldig mye er utdebatert. Saann er det ihvertfall med meg.

Jeg tror Tore har rett i dette. Faktisk så er temaet i akkurat denne tråden tatt opp før - minst én gang.. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint innlegg, Waffer'n.

Jeg har aldri vært noen racer på FFS, men jeg har postet noen innlegg og fulgt forumet med argusøyne i perioder. Nå er det lenge mellom hver gang jeg er innom og når jeg først tar turen er det lite som engasjerer.

Delvis fordi jeg, etter noen sesonger i vadebukse, har funnet et "set-up" som fungerer for meg og konkludert med at jeg trives best med et minimum av fluer og utstyr. Og delvis fordi jeg oppfatter mange tråder som problematisering av det jeg ser på som bagateller.

Fluefiske er befriende enkelt og ufattelig komplekst - i praksis. I teorien blir det fort redusert til uvesentlige detaljer jeg ikke føler bringer meg videre. Og når sant skal sies er det ikke spesielt givende å bevitne voksne menn krangle så busta fyker over CDC-fjær.

Så:

Selv om jeg ikke gidder å bruke energi på å argumentere for at 103BL er "hot" (i frykt for eget ve og vel) vil jeg gjerne være medlem på FFS :-) Det er jo tross alt mange flinke folk her inne, og i januar har jeg sikkert viklet meg inn i et nett av hypotetiske problemstillinger og må be om råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis fordi jeg, etter noen sesonger i vadebukse, har funnet et "set-up" som fungerer for meg og konkludert med at jeg trives best med et minimum av fluer og utstyr. Og delvis fordi jeg oppfatter mange tråder som problematisering av det jeg ser på som bagateller.

Fluefiske er befriende enkelt og ufattelig komplekst - i praksis. I teorien blir det fort redusert til uvesentlige detaljer jeg ikke føler bringer meg videre. Og når sant skal sies er det ikke spesielt givende å bevitne voksne menn krangle så busta fyker over CDC-fjær.

Har veldig sans for disse to avsnittene  <<l

Dvs, jeg har godt over middels mange fluer og utstyr, men det gir meg jo ikke noe mer fisk, og er bare et resultat av lange vintre  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis fordi jeg, etter noen sesonger i vadebukse, har funnet et "set-up" som fungerer for meg og konkludert med at jeg trives best med et minimum av fluer og utstyr. Og delvis fordi jeg oppfatter mange tråder som problematisering av det jeg ser på som bagateller.

Fluefiske er befriende enkelt og ufattelig komplekst - i praksis. I teorien blir det fort redusert til uvesentlige detaljer jeg ikke føler bringer meg videre. Og når sant skal sies er det ikke spesielt givende å bevitne voksne menn krangle så busta fyker over CDC-fjær.

Har veldig sans for disse to avsnittene   <<l

Dvs, jeg har godt over middels mange fluer og utstyr, men det gir meg jo ikke noe mer fisk, og er bare et resultat av lange vintre  ;D

Du er og blir en fluefiske nærd Lars  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av oss som har vaert med siden Runes Fluefiske (og Baard og Lars Fluefiskenett foer det...)saa tror jeg veldig mye er utdebatert. Saann er det ihvertfall med meg.

Jeg tror Tore har rett i dette. Faktisk så er temaet i akkurat denne tråden tatt opp før - minst én gang.. ;D

Og hva så? Jeg sikter her til dagens FFS og ikke "den gang".  Poenget er at noen få gir mye av seg selv og majoriteten sitter og observerer på gjerdet. Fortsetter det sånn er det til slutt ingen som gidder å gi lengre. Da er det over og ut for forumet. Er ikke bare jeg som føler det sånn serru. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av oss som har vaert med siden Runes Fluefiske (og Baard og Lars Fluefiskenett foer det...)saa tror jeg veldig mye er utdebatert. Saann er det ihvertfall med meg.

Jeg tror Tore har rett i dette. Faktisk så er temaet i akkurat denne tråden tatt opp før - minst én gang.. ;D

Og hva så? Jeg sikter her til dagens FFS og ikke "den gang".  Poenget er at noen få gir mye av seg selv og majoriteten sitter og observerer på gjerdet. Fortsetter det sånn er det til slutt ingen som gidder å gi lengre. Da er det over og ut for forumet. Er ikke bare jeg som føler det sånn serru. :)

det er kjekt å vite at man bidrar, selv om mange aldri lar dine, mine, eller andres innlegg til kjenne.

ser man på antall "treff" tråden har, så skjønner jo man at man engasjerer på et vis, men langt hyggeligere hver gang noen trer frem og sier; "flott bidrag".

Og noen gjengangere har vi jo, slike som alltid er inne på mer tøys enn alvor, har aldri hørt et kvekk av fornuft fra noen helt spesielle, og personlig har jeg lært å la være hisse meg opp hver gang jålebukken(e) stikker hodet sitt frem...men folk som tør å stå opp og frem for "sin kunnskap" mer enn å rakke ned på andres til enhver tid, vil jeg alltid respekter/se opp til selv om vi ikke alltid er enige.

Men hva handler fluefiskesiden om; hobby, livsstil...noe i utgangspunkt ganske fredelige saker :)

Og synest mange opp gjennom sier; "nei..velger alltid no hackle, fremfor parachute"...uten å begrunne/fortelle om sine synspunkter. Her er sjelden rette eller gale svar, men gøyere om folk som mener de sitter på kunnskap som kan berike andres fiske, forteller om det.

I buzzertråden i våres forsøkte jeg snakke mer om "tid/sted/inntrekk" enn selve fluemønsteret.

Noe jeg aldri før har lest på sidene her, ikke av "ekspertene" heller, fortalte jeg villig vekk om.

Hvis folk leste og forstod hva jeg prøvde å si, så ville det gi dem mange lykkelige turer i skauen, vår og høst spesielt.

Noen få ga honnør- mange leste nok og har dradd nytte.

helt greit det...men håper de som har fått nyttegjort noe av det de lærer innpå dette fabelaktige fora, også på et tidspunkt uttrykker mer glede enn vrede :)

Fin tråd Waffer'n, skal ikke se bort fra at denne også lett tulles avgårde...men du skal vite at i hvert fall jeg også er enig med deg her.

Kortlinetråden og buzzertråden er to tråder jeg brenner virkelig for...og Winston tråden selvsagt.

Masse energi brukt i dem, og vil selvsagt alltid være en "nyansert fagperson" fremfor en jålebukk i slike livsviktige tråder :) :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...