Gå til innhold

Årets laksesesong


Pollen

Anbefalte innlegg

Nei, den andre filmen er fra Aursunda.

Fisker i Bogna også, men ble ikke så mange turer dit i fjor. Legger ved bilde av en jeg fikk tidlig på sessongen, 4 juni tror jeg det var. Dette var i sone 1, men har fisket mest på sone 4 og 5.

Bor i Namsos, så kort vei til alle småelvene i området. Greit å kunne dra når det faktisk er vannføring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den andre filmen er fra Aursunda.

Fisker i Bogna også, men ble ikke så mange turer dit i fjor. Legger ved bilde av en jeg fikk tidlig på sessongen, 4 juni tror jeg det var. Dette var i sone 1, men har fisket mest på sone 4 og 5.

Bor i Namsos, så kort vei til alle småelvene i området. Greit å kunne dra når det faktisk er vannføring :)

Åja. Aursunda er ei skikkelig morsom elv de gangene det er nok vann :)

Hadde noen turer i Bogna i 2013. Var i slutten av Juni, akkurat i det vannet sank, så blei ikke de store fangstene. Endte vel opp med 8 stk smålaks totalt i Bogna. Sone 4 og 5 det går mest i her også :)

Pen den på bildet. Var ikke mange av det kalibret i 2013?

Greit heldig som bor der! MYE elver å velge i:D Er heldig som har samboer som kommer fra Namsos, så blir altid 2-3 uker "ferie" i Namsos med familien hver sommer B)

Btw; Fisker du no på blomsterøya?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Har vært mye smått i siste sessongene. Kan få noen fine i starten av sessongen, men etter st.hans kommer "silda". Kjedelig når man får laks på nærmere 500g enn kiloen.

Har faktisk ikke vært på blomsterøya, bare hørt om plassen. Bra med sjøørret der?

Har vært en del på Reitan, men fisket mest sjøørret utover mot Salsnes. Har studert utenlands de siste årene, så har gått glipp av sjøørretfiske (vårfisket). Jeg tar noen turer på høsten, men har prioritert brunørretfisket foran både laks og SØ.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har planer for årets sesong?

1.Juni nærmer seg med stormskritt, sjøl om det ikkje føles slik når ser ut vinduet.

Masse planer :D Veit ikke helt hvor turen går, tidlig i juni enda. Har kikket litt på Etne elva.

20 juni så bærer det til Trønderlag i 14-20 dager. Namsen; Fiskumfoss og Værem. Bjøra; Bjøra Camping. Søråa; Litt usikker på valg av vald. Sandøla hvis man rekker + et knippe av andre "små" elver i Nord-Trønderlag.

Midten av Juli blir det Åelva i hyen. slutten av Juli blir det Mandalselva og Bjerkreim. Tar denne litt på helen i forhold til vannstand.

Utenom disse planene blir det en del turer i Nummedalslågen, da jeg kun har 40 minutter kjøre.

Sitter å produserer fluer om dagen, slik at jeg er så godt forbredt som mulig denne sessongen :)

Hvordan blir lakse-sessongen der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av noe planer!!

Satser på opning i "hemmligelva" 1.juni, blir litt pilking rundt der frem til opning i Lærdal 15.juni.

Så blir det noen sporadiske turer rundt om Naustdal, gaula.. Får sjå om det ikkje blir en tur til eidselva i år..

Eneste som er spikra er igrunn Lærdal.. ErSom regel aldrig noe problem å få kort i de andre elvene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av noe planer!!

Satser på opning i "hemmligelva" 1.juni, blir litt pilking rundt der frem til opning i Lærdal 15.juni.

Så blir det noen sporadiske turer rundt om Naustdal, gaula.. Får sjå om det ikkje blir en tur til eidselva i år..

Eneste som er spikra er igrunn Lærdal.. ErSom regel aldrig noe problem å få kort i de andre elvene..

Ja, greit å ha litt planer :)

Høres bra ut de planene du har der. Passe missunnelig på Lærdal merker jeg. Hvordan er det å få kort der hvis mann er ute i litt god tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi , altså gjengen jeg fisker med hadde griseflaks, han ene vart plassert på samme bord som en grunneier i lærdal i ett bryllup.. ett par skål og vart til flere etter det jeg har hørt rykter om, og vips så hadde vi kloa i opningsfiske i den legendariske elva.

Har pratet med en del andre folk som har prøvd å booke fiske, å det virker ganske håpløst..

Det virker som mesteparten er booka 5-6 år fremm i tid..

Skal du være tidlig ute for sesongen 2020-21.. Så kan du kanskje bjynde å tenke på å ta ett par telefoner.

Må si meg ditto misunnelig på  din tur til Hyen!! Er det Vikinglottoen som har slått inn?? :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...