Gå til innhold

Garmin Astro 320 , kart spørsmål


Leif Morten Songe

Anbefalte innlegg

Hallo.. I går dundra det en flunkende ny garmin astro 320 med DC50 ned i postkassen her hjemme.. Ikke aner jeg hvor den kom fra.. det var egentlig litt rart, for jeg sto allerede å trippa utenfor postkontoret her, vill i blikket, men egentlig uten å vite hvorfor.... flaks.

Uansett, kart: er det i det hele mulig å legge mer enn ett kart inn på SSD brikken man kan putte i astroen?

jeg har laget en katalog på SSD kortet som heter "garmin". i denne katalogen kan man legge en gmapsupp.img fil, og denne leses av astroen, og kartet fungerer.. men, hva gjør jeg om jeg ønsker mer enn ett kart på denne SSD brikken?(jeg har allerede lastet ett til internminne i tillegg så det er ikke mulig å ha to der heller) har lest at noen påstår at det virker å legge inn en og en gmapsupp.img file, rename filen, og legge in neste, men ikke snakk om at jeg får dette til. det er fortsatt kun gmapsupp.img filen som lastes som kart. jeg vet det går an å kompilere en ny gmapsupp.img fil, men dette syns jeg var lovlig tungvindt.. det må da være en enklere måte.. google vet lite om akkurat dette for den nye modellen..

all hjelp og psykologis støtte før rypejakta tas i mot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garmin Astro er jo egentlig en Garmin 62s med radiopeiler. Så derfor kan du nok kjøpe de samme kartene på SD brikke til Astroen som du kan til 62s`en. Og da ser du.. :D.. kan du kjøpe noe som heter Topo Premium. Da kan du få 2,3,4 eller 5 områder på samme brikke i 1:20000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garmin Astro er jo egentlig en Garmin 62s med radiopeiler. Så derfor kan du nok kjøpe de samme kartene på SD brikke til Astroen som du kan til 62s`en. Og da ser du.. :D.. kan du kjøpe noe som heter Topo Premium. Da kan du få 2,3,4 eller 5 områder på samme brikke i 1:20000.

Helt riktig, det er Premiumkartene jeg har...men ikke "kjøpt" da  lllol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du kjøper en SSD brikke fra Garmin med flere Topo Premium kart på, så vil de være pakket til en Gmapsupp.img fil.. Jeg har lest mange mange artikkler om dette her, og finner mange forskjellige svar. Jeg tror at dette med flere kart på en SSD virker på den gamle Astro 320, men jeg tror at Garmin muligens har laget en finurlig liten sperre på dette for den oppgraderte versjonen med DC 50. Eller så er jeg ett nek, og fortjener ikke lønna jeg hever som systemarkitekt, og sysadm i det globale firmaet jeg jobber...

Jeg har prøvd forkjellige kataloger, forskjellige navn på kart, rename kart før jeg har lasta opp, etter jeg har lasta opp, rename etter at astroen har blitt skrudd på så den har fått mulighet å laste Gmapsupp.img filen, osv.. alt jeg får til, er En fil på SSD + en fil på internminnet. Annoying.. i morgen begynner jakta.. og jeg er ett nek... pokker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...