Gå til innhold

Produsenter og dårlig markedsføring..


Kim W

Anbefalte innlegg

Har valgt å kalle denne tråden for dårlig markedsføring da jeg irriterer meg over ett par  småting når jeg titter innom forskjellige produsenter og utstyret deres. Når en stangprodusent lanserer en ny stangserie, hvorfor forklarer dem ikke på nettsiden deres litt om aksjon, tempo og andre tekniske data som er nyttig for en kjøper for å få ett inntrykk av produktet? Det samme gjelder flere nettbutikker som selger liner. Hva hjelper det meg å skrive at lina er kjempefin å bruke i fint vær, men ikke nevne snurten om klumplengde og vekt? Jævlig irriterende ass.. Når en stangprodusent skriker høyt om den nye revolusjonerende serien dem har laga er det første jeg lurer på hvor myk og lett den er. Jeg blåser i om den fisker bra i fint vær på Bahamas. Er jeg vanskelig? Hva er greia? Hvorfor er mange utsalgssteder på nett så dårlige på NYTTIGE produktdata?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Helt enig med deg waffer'n <<l

se foreksempel her

http://www.guideline.no/9SVTFlI56n_d2Z-0ow_j1X9i_lF14lVBt6705hRrO4l.ips?template=engWebshop;pagesize=12

Egentlig av de bedre alikevel mangler det noe vesentlig her...

kanskje disse produsentene skulle hatt uavhengige tester som  beskriver aksjonen ihvertfall

det hadde vært gull for oss som forbrukere...

Noen har Uttrykk som Fast - medium/fast - Medium - moderate action

har egentlig diskutert dette i andre tråder også med blandt annet Tom med CCS

Ikke lett dette her egentlig... Prøving er nok det beste uansett, med det er ikke alltid lett da vi ikke alle bor i byer etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i dette!

Spesielt på snører er infoen fryktelig dårlig. Lengde og vekt på klump må være minimumsinfo.

En annen ting er at amerikanske produsenter også bør benytte gram og cm når de oppgir spesifikasjoner.

Jeg liker tanken på at stangprodusentene oppgir CCS og hva nå alt det andre heter. Spørsmålet er om de våger. Hva skjer den dagen ei rask premiumstang i klasse fem, får de samme resultatene som ei Ron Thomson stang? Da ser man at keiseren faktisk er naken.. ;D

Scott er en av dem som gir best info om sine stenger <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs vel hvor godt CCS data selger. Det begrenser seg vel kanskje litt med tanke på hvor mange som skjønner noe av disse målingene og i tillegg får noe ut av det. Produsentene bør vel holde det på ett språk folk flest forstår, men jeg er enig med deg, jeg. Hadde hatt nytte av det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs vel hvor godt CCS data selger. Det begrenser seg vel kanskje litt med tanke på hvor mange som skjønner noe av disse målingene og i tillegg får noe ut av det.

Tom Syversen får noe ute av det.  Han kjøper ikke en soft ice uten å spørre om hva som var fløtens viskositet ved 8 grader celsius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hei waffer`n

Et annet ord for dårlig markedsføring er synsing.

Tom.

Kunne tenke meg at du utdyper hva markedsføring er Tom ?

Når du har gjort det kan du vurdere om påstanden din er riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm

lurer på om dere er like interessert når dere kjøper bil??

Dreimomentkurve,hestekraftkurve sammen med turtallskurve.

Eller er det en dritt? 150 /HK, OK den går bra....! Eller trenger dere bevis for

at det er 150 HK??

De fleste har ikke peiling og bryr seg ikke heller. Denna var fin gett! den tar jeg!

sorry, måtte bare...

:rolleyes:;D ;D ;D ;D

Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm

lurer på om dere er like interessert når dere kjøper bil??

Dreimomentkurve,hestekraftkurve sammen med turtallskurve.

Eller er det en dritt? 150 /HK, OK den går bra....! Eller trenger dere bevis for

at det er 150 HK??

De fleste har ikke peiling og bryr seg ikke heller. Denna var fin gett! den tar jeg!

sorry, måtte bare...

:rolleyes:;D ;D ;D ;D

Geir

He-he . . . Gode poenger, forsåvidt  ;D

En annen ting er at mange er usedvanlig merke-lojale, så logoen på stanga blir vel så viktig som annen info.

Selv ville jeg ikke gått til innkjøp av ei stang i 6000 kroners-klassen uansett hvordan den ble beskrevet, uten å ha testet den først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei JB from winston:

"I have spent time with the new Boron III-SX #9 rod and love it. It is powerful without being heavy and retains the Winston "feel"  WTF???

Geir du ødelegger morroen ferdig med den ;D

Merkelojal Lars ?  Joda Sage er mitt merke why? the usual good  Sage Feel ;D

brukte Hardy Zenith en stund den hadde ingen feel for min del

som blandt annet Sage,Winston,Scott etc.. ble byttet ut kjapt

Men greien med at jeg kun bruker Sage stenger er at jeg vet hva jeg får ..

når jeg kjøper nye merker har man ikke like god peiling på hvordan de er etc...bla bla..

Samme med snører... holder meg til 1 merke  gjør sjelden eller aldri bom kjøp da.

Min erfaring er at skomaker bli ved din hest ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men greien med at jeg kun bruker Sage stenger er at jeg vet hva jeg får ..

Ja, det var det jeg siktet til . . . Har man holdt seg til ett stangmerke i åresvis så vet man langt på vei hva man får, uten at man føler stort behov for beskrivelse av aksjon osv.

Winston har bestandig brukt denne "Winston feel" gimmicken, og den er forsåvidt ikke helt meningsløs i deres tilfelle . . . Winston stengene kjennes faktisk litt anderledes ut enn alt annet ihvertfall jeg har prøvd, på godt og vondt  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei JB from winston:

"I have spent time with the new Boron III-SX #9 rod and love it. It is powerful without being heavy and retains the Winston "feel"   WTF???

Geir du ødelegger morroen ferdig med den ;D

Merkelojal Lars ?  Joda Sage er mitt merke why? the usual good  Sage Feel ;D

brukte Hardy Zenith en stund den hadde ingen feel for min del

som blandt annet Sage,Winston,Scott etc.. ble byttet ut kjapt

Men greien med at jeg kun bruker Sage stenger er at jeg vet hva jeg får ..

når jeg kjøper nye merker har man ikke like god peiling på hvordan de er etc...bla bla..

Samme med snører... holder meg til 1 merke  gjør sjelden eller aldri bom kjøp da.

Min erfaring er at skomaker bli ved din hest ;)

Må skomakeren bli ved hesten og?

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@GeirP & Venom.

Nei, det blir jo bare tull. Men det er litt gøy å gå inn på nettsider og se på fine stenger, og når det attpåtil står at dem er bra, så er det jo lett å bli fristet. Synes det er stas med flere av disse stangprodusent-sidene, men det er mer look & feel enn fakta jeg er ute etter. Så var jo denne tråden om markedsføring også da, eller salg om vi skal være ærlige med oss selv.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God markedsfoering og god informasjon er som oftest to forskjellige ting. Ja, til og med ofte motstridende.  ;)

Jeg er enig i at man boer oppgi data der det er mulig. Paa snoerer er det lett. Stenger er vanskelig, uansett hva de viser av kurver osv. Saa der blir det aa kjoepe blindt. Aa IKKE kjoepe er selvfoelgelig totalt utelukket.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært interessant å visst hvor stor andel av stengene som selges til nerder og hvor stor andel som går til folk som kaster så lite at de ikke har funnet ut hva slags stang som vil være den optimale. Jeg regner med at det er forskjell på hvilke argumenter som får en førstegangskjøper til å kjøpe stang og hva som får en nerd til å bli interessert (jeg regner med at nerden vil prøve først uansett).

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...