Gå til innhold

Noen som har litt info om Sandvikselva?


kriska

Anbefalte innlegg

Har vært i humør til å fiske laks og sø i lokale elver i det siste, og utenom noen små bekker like der jeg bor (pga lite regn) er det sandvikselva som er nermest.

Jeg har funnet litt ymse informasjon om fiskekort og fiskebestand for i år og fjor, men det har vært vanskelig å finne ut hvor man skal få skikkelig informasjon. Er det noen lokale som har muligheten til å gi litt informasjon om hvor og når man kan fiske, hvor og når man får tak i fiskekort og når sessongen er over (har lest 30sept flere steder).

Har sett kort selges på tirsdager og torsdager av Roar Thoresen, men det nevnes bare årskort. Er det ikke mulig å kjøpe døgnkort noe sted? Og kan man kun få tak i fiskekortet på de nevnte dagene?

Om noen har noen informasjon, og det skulle vise seg å gå ann å få tak i kort utenom tirsdager og torsdager, er jeg gira på å dra en tur allerede i dag!  <<l

Edit:

Etter litt mer lesing leser jeg ett sted disse årskortene kun selges på noen få dager tidlig i sessongen, med en grense på 50 stk, før det ikke selges mer. Må man virkelig planlegge så tidlig for å få fiske i elva i det hele tatt :(?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom vel frem til det meste selv i den første posten, men det siste spørsmålet mitt finner jeg ingen ingen konkrete svar på i noen av linkene dine (som jeg forøvrig har vært innom allerede). Finnes det ikke døgnkort for elva, og er årskort kun tilgjengelig for ikke-medlemmer av fiskeforeningen på de angitte datoene i denne linken: https://www.baerum.kommune.no/Organisasjonen/Kommunaltekniske-tjenester/Natur--og-idrettsforvaltningen/Vilt--og-fiskeforvaltning/Fiske/

Jeg kan selvfølgelig ta en tlf til Roar Thoresen, men tenkte det var greiere å høre om noen visste noe annet en det som finnes av informasjon i blandt annet linkene du viser til, Venom.

Tok meg også tid til å se igjenom Ut i naturen episoden. Deilige tv bilder, og stor respekt til gutta som har arbeidet hardt for å holde den i alle disse årene.

Edit:

Jeg kan vel avslutte denne topicen med å konkludere at man ikke får kjøpt fiskekort for sandvikselva nå. Lest et par steder til nå at dette må gjøres på fastsatte datoer før sessongstart. Jeg får ta dette med i planleggingen av neste års fiskesessong og se om jeg ikke kan få tak i et kort da  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har fisket litt i Lierelva i 2013. Der har det vært veldig bra. Fikk SØ på hver tur og var borti no laks sent i sesongen.  En av guruene der fikk nærmere 70 laks i år.(De stårste opp mot 8-9kg) Prata også med en polakk som har hatt C&R på en SØ på 9kg(???)

Sandvikselva står for tur neste år for min del. Fikk medlemskap i Vestre Bærum Sportsfiskeklubb nå i desember og får fiskekort i Sandvikselva til neste år. Man kan også kjøpe årskort utenå ha medlemskap der.

Sandvikselva er en elv som krever flom for å være fiskbar, så det er ikke mange fiskedøgn i året. Så man må benytte anledningen når den er. Jobber selv på Rud ovenfor Sandvika og kan ta noen kast i lunsjen og før og etter jobb selv.

Det fiskes med 2 fluer; Allys shrimp på liten kobbertube om dagen og noe svart på natta.

Ene kollegaen på jobben har 10 kast i SEi år og 3 fisk. n SØ og 2 laks. største 6kg. Så det er håp.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...