Gå til innhold

Videokamera (makro) til fluebinding.


Kim W

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Billige kompaktkamera til foto (type Canon Ixus etc) er ofte veldig bra på makro. Samtlige skyter dessuten 1080p video etterhvert, og har brukbar lyd på tale etter litt justering i redigeringsprogrammet. Så lenge vi snakker innendørs bruk

i godt lys tror jeg du vil kunne få meget gode resultater med et sånt kamera. Kjøpte et Ixus til sønnen min for halvannet år siden - tror det kostet rundt 1500,- på tilbud. Det er veldig godt egnet til å filme insekter o.l. Vil tro at et sånt type kamera vil funke veldig bra til fluebindevideoer.

Skal du ha skikkelig proffe resultater er det jo et litt annet ballgame. Da blir det fort noe mere komplisert og betydelig dyrere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert veldig bra, men tror faktisk det er litt overkill til akkurat dette formålet.

Ettersom de mindre kompaktkameraene som regel har bra makrofunksjon tror jeg de fleste som har 1080p video gjør jobben utmerket. Sony sine er bra, Nikon, Panasonic, Casio etc etc. Tror ikke det spiller så stor rolle hvilket merke, bare kameraet har full HD video og makro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...