Gå til innhold

Vannkast med tørrfluer.. (film)


Kai Finbråten

Anbefalte innlegg

Undertegnede og Kristian Solli var i hemsedal og filmet litt i sommer, og lagde denne. Dette er kast jeg bruker mye i rena og andre steder hvor man har begrenset med baksleng.....

Snap-T bruker jeg mye! Rett og slett fordi da drar man flua minimalt i vannfilmen sammenlignet med speykast/underhåndskast, og sjansen for at den blir bløt er mindre....

Når det gjelder snakeroll er jeg bevisst litt tidlig ute med fremkastet i for at flua skal touche vannet så kort tid som mulig.....

Her er det ikke prat om perfekte bukter, men linekontroll og presentasjon!

Håper dere liker den !

Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Har sagt det fòr og sier det igjen, Kai........ Dette er helt nydelig og sà stròkent at det er en

fryd for òyet :D :D

Har sett denne snutten noen ganger i den siste tida og nyter den like mye hver gang <<l <<l

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en filmsnutt som var ren skjær nytelse og se. Har noen timer i Rena gjennom noen tiår og ser poenget ditt Kai og ikke minst nytten  <<l

Har drivi med mye rare egne kruseduller med stang og snøre oppi der for å få ut noen meter med bjørkene hengene over nakken. Men har aldri vært i nærheten av sånn estetisk nytelse og effektivitet som dette. Har mange "drukna" fluer på sammvittigheten jeg gitt.

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en filmsnutt som var ren skjær nytelse og se. Har noen timer i Rena gjennom noen tiår og ser poenget ditt Kai og ikke minst nytten  <<l

Har drivi med mye rare egne kruseduller med stang og snøre oppi der for å få ut noen meter med bjørkene hengene over nakken. Men har aldri vært i nærheten av sånn estetisk nytelse og effektivitet som dette. Har mange "drukna" fluer på sammvittigheten jeg gitt.

Kjell

Er vel ikke å stikke under en stol at jeg har en del drukna fluer på samvittigheten opp gjennom tiden selv Kjell..  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertegnede og Kristian Solli var i hemsedal og filmet litt i sommer, og lagde denne. Dette er kast jeg bruker mye i rena og andre steder hvor man har begrenset med baksleng.....

Snap-T bruker jeg mye! Rett og slett fordi da drar man flua minimalt i vannfilmen sammenlignet med speykast/underhåndskast, og sjansen for at den blir bløt er mindre....

Når det gjelder snakeroll er jeg bevisst litt tidlig ute med fremkastet i for at flua skal touche vannet så kort tid som mulig.....

Her er det ikke prat om perfekte bukter, men linekontroll og presentasjon!

Håper dere liker den !

Kai

Herlig kasting + filming!

Åssen utstyr bruker du her? stang snøre?  :o<<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...