Gå til innhold

Laksefiske mon tro?


.JB

Anbefalte innlegg

Dette er det skrevet bøker om, JB...

"Fluefiske etter laks" (Øystein Aas) , laks- og sjøørretfiskedelen i "Fluefiske fra A til X" for å nevne noe..

Ellers er det som med alt annet - Utgangspunktet er en hel del generelle "regler", som suppleres med lokal visdom og kunnskap hvis mulig... Og å kunne "lese elva" er meget nyttig..

Får ta frem A-X og et par andre fluebøker der jeg har hoppet over laksepartiet. Husker jeg leste litt om laksefiske i Teknologiforlagets store bok om fluefiske, men det er nok ti år siden.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Husker jeg leste litt om laksefiske i Teknologiforlagets store bok om fluefiske, men det er nok ti år siden.  ;)

Kjempebok det JB!! ;D ;D

Helt ærlig (man skal da vel heller ikke lyve). Jeg ville nok basert laksefiskerådene på flere (eller andre kilder) også. Det skjer mye på laksefiskefronten også (ikke bare på ørretfronten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg leste litt om laksefiske i Teknologiforlagets store bok om fluefiske, men det er nok ti år siden.  ;)

Kjempebok det JB!! ;D ;D

Helt ærlig (man skal da vel heller ikke lyve). Jeg ville nok basert laksefiskerådene på flere (eller andre kilder) også. Det skjer mye på laksefiskefronten også (ikke bare på ørretfronten).

;D Ja, det var mer for å understreke at jeg ikke har lest stort om laksefiske.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfatning om laksefiske er å se på de lokale, tar dem fisk så kopier teknikk. Er det svart hav så gå motsatt av mengden. Liten elv og alle fisker med flyt og små fluer, bank på synkeline med kort fortom og den største flua du har.

Stort sett alle fisker skrått nedstrøms, prøv også oppstrøms og dra inn flue fort.

Ellers er Laksen mere som Ørret etterhvert som du kommer deg nordover i landet, i klare finnmarkselver kan forsiktig opptreden langs bredden og svært forsiktige og få kast være god medisin.

Smålaks på tørt er stor underholdning, storlaks som kommer opp på tørrfluer er ett sykt kick

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...