Gå til innhold

New Zealand 2014


Nofish

Anbefalte innlegg

Husker hvordan det sliter i kroppen i Feb. vinterstid da isen ligger tykk til og med på SØ plassene, så en gotur i de mørke mnd. frister.

Kommer ann på om jeg får kabalen med fridager til å gå opp, da jeg regner med det er snakk om 14 dager +

Men hvis du vil ha med en små tullat trønder som ikke vegrer seg for å med å fiske med nymfer (hvis det er det som er på menyen), send PM. Det blir i hvertfall ikke kjedelig, da impuls kontrollen er relativt dårlig  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker hvordan det sliter i kroppen i Feb. vinterstid da isen ligger tykk til og med på SØ plassene, så en gotur i de mørke mnd. frister.

Kommer ann på om jeg får kabalen med fridager til å gå opp, da jeg regner med det er snakk om 14 dager +

Men hvis du vil ha med en små tullat trønder som ikke vegrer seg for å med å fiske med nymfer (hvis det er det som er på menyen), send PM. Det blir i hvertfall ikke kjedelig, da impuls kontrollen er relativt dårlig  :P

Hehe, det er noe eget med å pakke sekken i januar/februar. Vinter er oppskrytt!

Desverre ser det ut som om jeg må slite med vinteren her hjemme i år. Det er tvilsomt at det blir noe tur på meg.

Men det er alltid gøy (og litt vondt) å høre om andres planer. Så om det er noen som planlegger tur hadde det vært hyggelig med litt info på denne tråden så kan vi andre drømme oss bort......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig klipp.  ;D

Andre fakta hva oerretfiske i NZ angaar er at de fleste spiser fisken de faar. Fluefiske er ogsaa svaert lite utbredt i forhold til mataukfiske fra baat i sjoeen. Og, broed er saa effektivt paa regnbueoerret at det er forbudt som aate. Og, en vanlig betegnelse paa oeretfiske er "mudfishing," og ergo oerret - "mudfish."

Det skjer meg jevne mellomrom at jeg foeler meg regelrett sett ned paa fordi jeg fisker oerret, og spesielt fordi jeg fisker oerret med flue. Ekte mannfolk fisker visstnok Snapper fra baat...  :-\ (Og dreper villsvin med kniv...  :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir endelig en tur nedover igjen på meg og. Ikke vært nedover siden studietida, dvs 99/00, men da var det mest fokus på jakt.

Denne gangen blir det kun fiske, da jeg har fått igjen fluefiskebasillen sterkere enn noen gang. Forrige gang hadde jeg aldri tatt et fluekast i elv før jeg reiste nedover, så jeg hadde nok fått en gjesterolle i Kirkvågs "Skremmer'n" med tanke på hvor mange fisker som ble skremt av dårlig kasting:P Får håpe det går hakket bedre denne gangen, sjøl om kastinga fortsatt er langt fra optimal.

Reiser ned i starten av desember, og kommer hjem i slutten av februar. Blir veldig spennende å se hvordan forholdene er der nede så mange år etter min første tur, særlig dette med didymo og det økte fiskepresset. Satser på å fiske rundt omkring på Sørøya, og har vel egentlig ikke lagt de store planene. Jeg får ta det som det kommer. Blir vel til at en kjøper en bil som blir solgt igjen før hjemreise, da det blir litt dyrt å leie bil i 3 mnd.

Hvis noen er nedover i perioden og kunne tenkt seg en å fiske sammen med, så hadde det bare vært artig med besøk noen dager :)

Skjønner godt at favorittelver vernes godt om, også på den andre siden av jorda, men hvis noen av dere mer erfarne NZ-fiskerene har noen tips om områder eller elver som fortjener et besøk så tar jeg gjerne imot en PM :) Ellers får man kjøpe en ny utgave av den gamle gode boka til Kent, og ta beina fatt og håpe en dumper borti ei bra elv eller to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei,

Første fiskedag i stekende sol ga følgende brunørreter: 4.5, 3,2 og 2.0 fordelt på to heldige fiskere.

Bilder og fyldig rapport kommer nok etterhvert....

mvh

tore

Særdeles utidig oppdatering på en november-morgen!  fffighting

Aner meg at det kan bli smertefullt å følge denne tråden, ja...

Hold oss oppdatert! Vi tar gjerne noen bilder etterhvert <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...