Gå til innhold

Sage one - oppskrytt?


Arnt

Anbefalte innlegg

Gjest fredrik hoffmann

Vakre surringer og pen lakkering er jo flott.  Nysgjerrig spørsmål: Er dere opptatt av pedikyr og bermudashortsmoter også?

Jepp !  og vi koser oss med en god kopp te !  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Sage mindre bra finish også nå da ? Det har ikke jeg sett i alle fall...  Og T&T, med klistremerke  på, og ikke påskrift....

Sammenlikne korken på Guideline og Sage og si at Guideline har bedre finish...........

Da må du få opp øya Fredrik  ;D Har aldri sett et klistremerke på en Thomas stang forresten? Kun håndskrift, nummerering og flotte kvalitetskomponenter/detaljer

Få opp øya ved 4:33 Olav  ;)

Ok, ok.. Et vannmerke til logoen altså. Hvordan gjør Sage det? Ett spørsmål til? Hvis Sage One er top of the pop og ikke er en flopp, hvorfor solgte du så fort?  :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Lars, du fikk litt fart i denna tråden igjen  ;D

Sage One er selvfølgelig oppskrytt, den "kaster" jo så rett at både kurvekast og snakeroll er helt umulig å få til. Og finnishen da, ingenting kan måle seg med finnishen til Scott. Bare det å vite at Theresa kjærlig har signert stanga høyner jo finnishen mange hakk over Sage.

Nei i en annen tråd her ble det spurt om CCS er dødt. Ja CCS er dødt, bare å få tak i en prest og grav et høl i bakken til hele CCS og hiv Sage oppi samtidig før du fyller hølet med jord. Etter noen små ord er de begge glemt for evig tid ;D ;D

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Kjell vi trenger alle produsenter som gjør alt fra scratch ! Sage eller andre !  <<l

men det du skrev om CCS er jo presist  ;D

Også det om Theresa van Nooten  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sage One er selvfølgelig oppskrytt, den "kaster" jo så rett at både kurvekast og snakeroll er helt umulig å få til.

Kjell

Det slår meg at ingen har bitt seg merke i modellnavnet; "One" ?

Med det vil jeg tro det siktes til at dette er en slags proto-typ, hvor forbedringer vil komme på løpende bånd i takt med at "Two" - "Three" osv lanseres, så vis nå litt tålmodighet og storsinn da, gutter  <<l

Allerede neste gang kan det hende vi får en stang som både har finish som Tone Damli, kaster fra dalføre til dalføre, og setter helt upåklagelige ankerfeste i overflaten ved underhåndskast. Da gjenstår bare småtteri før oppfølgeren er alt man trenger for et lykkelig liv  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden tråden sluttet med det eneste fornuftige innlegget slik jeg ser det fra mitt eget ståsted  ;D.

Selv fisker jeg med alt fra Sage Circa og Redington Classic Trout til Method og One. Har vaert innom en del myke og stive Scott, og T&T stenger underveis ogsaa. Forskjellige stenger, forskjellige forhold. Og nettopp der ligger vel mye av poenget. Hvis man hele tiden fisker paa de samme stedene, etter de samme fiskene, med de samme stengene og med kun oersmaa variasjoner paa fluene saa blir man sikkert uhyre saer i smaken paa fluestenger...  ;D

Har aldri skjoent poenget med aa snakke dritt om produkter man ikke liker, naar det aapenbart er et stort flertall som er uenige. Er det for aa proeve aa fremheve seg selv som saa mye bedre, og samtidig gjoere de som ikke er enige til daarlige kastere uten "finesse?" (Svar = ja  ;D)

Det snakkes stadig om produkter her inne jeg har lite sans for, og jeg foeler ikke noe saerlig behov for aa bidra i negativ retning i de traadene. Mye bedre aa holde kjeft. La naa folk vaere fornoeyd med de valgene de har gjort og de produktene de har kjoept. Jeg tror ikke jeg har kastet med en eneste daarlig stang de siste 5 aarene, saa vi snakker om preferanser her.

Dette klinget i mine ører, selv om vi ikke snakker om de samme merker osv, og det er helt uvesentlig åkke som for meg. Det beror nok mere på hva vi faktisk har et forhold til.  Trur nok vi er enige hele gjengen , men, mens vi først snakker om finnish.

Sage har hatt en finnish som jeg alltid har likt og som har vært bra jevnt over i alle år.

De har hatt en helhet over ting, detaljer,  som kanskje mange ikke alltid tenker over. 

At andre merker uthever seg er greit , men tenk på produksjontall her nå, og jevnhet  ???

Jeg synes fortsatt Sage er der de alltid har vært finnishmessig, men stiller heller spørsmål ved andre ting.

Men hvis jeg sier Hardy Zenith 2014 med tresnellefeste i opp til (trur) 7'r så kan kanskje mange bør ta seg en titt.

Jeg synes nåværende er kuult da.

Fått mere og mere sansen for "trauste Hardy". Som gammel stangbygger så går de de fleste en høy gang per dags dato for meg. Helhetsmessig da <<l

Guideline for meg startet som morro fordi de var en underdog, men idag en konkurent til de aller fleste merker, sånn synes jeg er kuult og bra <<l

Akkurat som Eikre fly , faens så gode stenger, fin finnish og de måler seg med det beste hvis man tillater seg å tru det. Men sånn er det jo ikke alltid ;D

Sage One er gode stenger,jeg har prøvd mange av dem, med flere liner, men akkurat nå så er jeg ikke akkurat der. Og jeg synes ikke de forsvarer at jeg løper og bytter ut det jeg fisker med akkurat nå.

Der var jeg for mange år siden ;D

Kan jeg skrive dette uten at noen hiver seg over meg og tar meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Har Sage mindre bra finish også nå da ? Det har ikke jeg sett i alle fall...  Og T&T, med klistremerke  på, og ikke påskrift....

Sammenlikne korken på Guideline og Sage og si at Guideline har bedre finish...........

Da må du få opp øya Fredrik  ;D Har aldri sett et klistremerke på en Thomas stang forresten? Kun håndskrift, nummerering og flotte kvalitetskomponenter/detaljer

Få opp øya ved 4:33 Olav  ;)

[flash=560,360]

[/flsh]

Ok, ok.. Et vannmerke til logoen altså. Hvordan gjør Sage det? Ett spørsmål til? Hvis Sage One er top of the pop og ikke er en flopp, hvorfor solgte du så fort?  :)

Et godt og legitimt spørsmål ! Jeg solgte fordi jeg fikk dilla på Scott G2 igjen etter Villmarksmessa........ :) men, jeg hadde Sage One i 2 sesonger da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Sage mindre bra finish også nå da ? Det har ikke jeg sett i alle fall...  Og T&T, med klistremerke  på, og ikke påskrift....

Sammenlikne korken på Guideline og Sage og si at Guideline har bedre finish...........

Da må du få opp øya Fredrik  ;D Har aldri sett et klistremerke på en Thomas stang forresten? Kun håndskrift, nummerering og flotte kvalitetskomponenter/detaljer

Få opp øya ved 4:33 Olav  ;)

[flash=560,360]

[/flsh]

Ok, ok.. Et vannmerke til logoen altså. Hvordan gjør Sage det? Ett spørsmål til? Hvis Sage One er top of the pop og ikke er en flopp, hvorfor solgte du så fort?  :)

Et godt og legitimt spørsmål ! Jeg solgte fordi jeg fikk dilla på Scott G2 igjen etter Villmarksmessa........ :) men, jeg hadde Sage One i 2 sesonger da...

Et godt og ærlig svar!  cccheers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ingen stang kaster hverken rett, langt eller flotte snørebukter. Alle mine stenger er stein dumme og kan absolutt ingenting. Jeg har sakt det et annet sted i kveld: "alle mine snørebukter og kruseduller er det jeg som lager med stanga som et nyttig redskap".

Kjell

Hmmm . . . Dette mistenker jeg er gjeldende for mine stenger også, enten de er budsjett-stenger eller svindyre vidundre, men rett som det er her inne får jeg inntrykk av at enkelte stenger er ferdig dressert til å gjøre det du måtte ønske fra dem, rett fra fabrikken  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

cccheers

Har Sage mindre bra finish også nå da ? Det har ikke jeg sett i alle fall...  Og T&T, med klistremerke  på, og ikke påskrift....

Sammenlikne korken på Guideline og Sage og si at Guideline har bedre finish...........

Da må du få opp øya Fredrik  ;D Har aldri sett et klistremerke på en Thomas stang forresten? Kun håndskrift, nummerering og flotte kvalitetskomponenter/detaljer

Få opp øya ved 4:33 Olav  ;)

[flash=560,360]

[/flsh]

Ok, ok.. Et vannmerke til logoen altså. Hvordan gjør Sage det? Ett spørsmål til? Hvis Sage One er top of the pop og ikke er en flopp, hvorfor solgte du så fort?  :)

Et godt og legitimt spørsmål ! Jeg solgte fordi jeg fikk dilla på Scott G2 igjen etter Villmarksmessa........ :) men, jeg hadde Sage One i 2 sesonger da...

Et godt og ærlig svar!  cccheers

cccheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heldigvis slik at ikke noe fremstår som "best" i dagens stang-jungel, ellers ville vi flydd rundt med samme stang, alle mann  ;)

De fleste merker har stenger i forskjellige typer aksjoner, så det handler om smak & behag, og evt merke-avhengighet.

Tror jeg har ei stang eller to fra samtlige av de kjente produsentene, og jeg har ikke noe "favoritt-merke".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd :)

Jeg holder fortsatt, på at Sage i mine øyne, opererer med flott finnish. T&T, Winston, Hardy og sikkert flere andre gjør også det, men selvfølgelig, er ikke finishen hovedårsaken til valg av stang.

Men det er flere elementer enn finish, som avgjør valg av stang. Dette er hovedgrunnen, til at jeg personlig, ikke ender opp med en ny Sage til sommeren(selv om jeg ønsker meg det).

Det er bare ikke slik at jeg liker det nye derfra....

Da er det desto bedre, at det finnes mange gode produsenter av fluestenger der ute. Det gir flere av oss muligheten til å finne det vi liker utfra personlige ønsker.

Når det gjelder utseendet på det fluefiskeutstyret vi bruker, tror jeg nok de fleste kan stikke fingeren i bakken, og innrømme, at vi lettere faller for noe vi liker å se på, og vet ser bra ut.

For ikke å snakke om "dresskoden" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...