Gå til innhold

Rettskaftet krok til reker og lignende.


Daniel Løvheim

Anbefalte innlegg

Jeg bruker tmc811s, daiichi 2450 og siste tilskudd i rekekrokvalget er daiichi x452. Sistnevnte er lett og fin men dem har jeg ikke fisket med enda, bare surra på. Fikk tips om dem av robban så kvaliteten er garantert bra. Knapek har også noen fine kroker som egner seg bra til reker hvis du er ute etter mothakerløse kroker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de senere årene bare brukt 811S på rekene mine.

Brukte tidligere Owner mosquito uten unntak og var meget godt forøyd med denne kroken.

Fikk fisk, mista fisk, alt var som det skulle. Helt til en dag vi var en 4-5 stykker som havna midt opp i en enorm stim med SØ, vi oppdaga fort att det var reker den ville ha, samtlige mann fiska med orange cdc reke.

Alle fikk fisk, utenom meg, jeg bare mista.De andre gutta brukte 811s til sine reker, jeg brukte Owner M.

Her var det bare en ting å gjøre, bytte flue. Jeg hadde heldigvis bundet reker på 811S kroken også.

Første fisken som banka på etter flue bytte, vart håva, samme med neste og neste og neste etc

Jeg bytta over til Owner kroken igjenn, etter att x antall SØ hadde maltraktert flua mi.

Jeg måtte få bekrefta mistanken min.

Jeg mista de to-tre påfølgende fisk..

Bruker BARE 811S på mine reker nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Binder dere alle slags typer reker på 811s? Cdc reker, craftfur, pattegris, dubbingreker osv? Tviler jeg på. 811s er en fin krok, men til enkelte reker synes jeg krokskaftet blir for kort. Da har f.eks Daiichi noen fine som egner seg bedre, synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Gamakatsu F314 til alle mine reker,  og har aldri hatt en krok som har kroket bedre. 811 synes jeg blir for tung til de rekene jeg fisker med. Bruker den bare til Clousers :-)

Synes heller ikke at mine reker ser like tiltalende ut på 811. Men så er jeg svært sær på krok da.. Bruker F314 til lopper og annet smårusk også. Binder Leftys Deceiver på den også.

Men så må jeg nevne da at jeg aldri fortynger rekene, ønsker at de skal være så lette som overhodet mulig. Og velger også derfor den tynneste og letteste kroken.

Til fridrift fiske med reker så finner jeg akkurat det veldig viktig!

Jeg vil at de skal sveve i vannet og ikke synke raskere enn lina bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Gamakatsu F314 krokene så fine ut :) Men har fått en liten forkjærlighet for 811S :P

Har foreløpig bare Mustad S71S SS i str 6. Den ser lovende ut den også :) Skal hvertfall gi den en sjanse! Så får egskaffe meg noe Gamakatsu F314 og 811S snart også  8).

Kult at dere deler meningene deres angående kroker til Reker karer, blir godt tatt imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...