Gå til innhold

NEDTUR! Musespist kork


Tom Aage Aarnes

Anbefalte innlegg

Hei. Var litt i tvil om jeg skulle poste denne her eller i utstyrsprat, men fant ut at dette var riktige stedet. Jeg har akkurat flytta, i tillegfg har jeg skrudd bil i to uker og ikke fått fisket noe. Gleden var da stor i forigårs da det blei avtalt SØ tur til Mølen. Frustrasjonen var helt grusom da jeg så at mus hadde gnagd på korken på alle tre stengene mine >:( Fluvuius 4M har et 2*3cm sår fremst på håndtaket, denne stanga er kliss ny :'( Helios #6 SW har et mindre sår i hver ende av flullwellsen, litt av kantene er gnagd av. I tillegg har lpxe #7 noe av de samme sårene. Det mest ironoske var at jo nyere stengene er jo ,mer er det gnagd. På toppen av det hele fant jeg ut at coastal #6 Fast int. var av når jeg sto ved sjøen >:( Noen som kan hjelpe meg ang hva jeg burde gjøre? Finnes det noe koeksparkel av noe slag? Er det vanskelig og dyrt å bytte hele korken?

Hilsen Tom Aage, et fortvilet fluehue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

På samtlige stenger med winding check/korkring, bør man tre korka nedenfra og opp. Er så mye enklere dette enn å strippe hele bunndelen med alt det innebærer. Da må man surre og lakkere alt på nytt, krever normalt 2-3 dager mot knapt 1 time..

Viktig at man får filt ID på korka så smalt som over hodet mulig, den skal presses på over bunndelen. Blir ID for stor kan du få en åpen glipp mellom kork og winding check/korkring, noe som ikke er så pent. Høres kanskje vanskelig ut, men er ikke det. Krever bare litt nøyaktighet og finfiling :)

Fjerning av kork og snellefeste gjør du med å tre 2-3 brødposer over snellefestet og putter det i kokende vann i 5-10 min. Korka skreller du av etterpå og fjerner alt av limrester, så er det bare å montere <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...