Gå til innhold

Fiskeglede


Heincken

Anbefalte innlegg

dsc_2011.jpg?w=850&h=638

Som jeg trodde så ble ikke fredagen siste fisketur for helgen! Mens noen ligger hjemme i fosterstilling, ble jeg bedt med Morten på tur etter sjøørret. Til tross for kaldt vær, så pakket vi sekker å reiste utover. Da vi kom frem var det nesten havbleike og i det blanke vannet kunne vi fint se sjøørret som jagde annen fisk.

dsc_2014.jpg?w=700&h=920

Det tok ikke lange tiden før Morten hadde kroket den første fisken og misunnelsen var et faktum! Området der vi fisket, var grunt og vi kunne fint vade rundt i området etter sølvpiler som jagde i vannskorpen. De fleste var utenfor rekkevidde og det blanke vannet gjorde heller ikke jobben særlig enklere. Etter flere slag på fluen hadde jeg endelig en som ga meg noen dype drag i stangen. Endelig tenkte jeg, men i det samme kom fluen som en prosjektil i luften mot meg. Sånn ble det med den fisken! I det solen var på vei ned i horisonten, kom det en kjølig bris som beit skikkelig på fingrene, hvilket minnet meg om noen vinterturer med fluestang der stangringene frøs igjen og snøret stoppet opp. Med vinden sluttet det brått å vake også, så vi pakket sammen og kom seg hjem til sivilnasjonen(les Microbryggeriet i Sandefjord). 20131124_140602_HDRDagen idag, som har vært en anelse av for mye øl kvelden i forvei, ble også brukt til å fiske. Igjen var det Morten som trigget en kropp som selvsagt hadde godt av litt frisk luft, men som gjerne ville ligget på sofaen. Det tok ikke mange kastene før første sjøørret satt godt kroket!

20131124_140602_hdr.jpg?w=700&h=920

Med tapet av fisk dagen før friskt i minnet, sørget jeg for å gjøre noen gode tilslag slik at kroken skulle sitte skikkelig, hvilket den også gjorde. Noen fine runder inn-og ut på snellen gjorde denne til en god opplevelse og fisken var i tillegg sølvblank med noen få lus på. Etter denne ble det veldig stille og den samme ettermiddags brisen som i går gjorde det surt, var nå tilbake og gjorde det litt utrivelig. Vi ble ringt etter av jentene som vill møte oss og servere nybakt sjokoladekake, så vi bestemte oss for å kjøre lengre inn i fjorden for å prøve et annet sted og få i oss litt kaffe og kake. Her hadde Morten noen artige opplevelser der fisken godt var synlig flere ganger etter slu…fluen, men som ikke ville ta. En kjølig men fin avrunding på en god helg med mye moro og masse frisk luft

20131124_134513_hdr.jpg?w=850&h=638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...