Gå til innhold

Eikre Fly - Facile - 8 ft #3


Pål Hedenstad

Anbefalte innlegg

For noen dager siden lånte jeg med meg en Facile #3. Mildværet tilsa at det gikk an å prøvekaste stanga nå i kveld. Den skal få være med på tur neste sesong.

Det er interessant at det går an å kjøpe en så bra stang til 1600,-. Hadde en av de store stangprodusentene priset denne stanga til 6000,- så hadde nok ikke så mange stusset.....

Så de av dere som vurderer å ha en 3'er i bakhånden; dette bør prøvekastes. Lengden og stangas kvaliteter gir meget bra linebukter og fin fortomskontroll. Skånsom mot tynne fortommer tror jeg nok også at den er.

Bør også nevne at finish'en på stanga er upåklagelig. Bra kork attpåtil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av en sesong er det jo litt begrenset hvor mange timer man får benyttet såpass lette stenger. Således synes jeg det er et poeng å ikke legge så altfor mye penger i det.

Om det et noen som kjenner til noen lette storspolesneller til gode priser, så kom med det.

I dette tilfellet er jeg klar for å fire litt på krava til snellen - men ikke lina...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av en sesong er det jo litt begrenset hvor mange timer man får benyttet såpass lette stenger. Således synes jeg det er et poeng å ikke legge så altfor mye penger i det.

Om det et noen som kjenner til noen lette storspolesneller til gode priser, så kom med det.

I dette tilfellet er jeg klar for å fire litt på krava til snellen - men ikke lina...

Nautilus FWX?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av en sesong er det jo litt begrenset hvor mange timer man får benyttet såpass lette stenger. Således synes jeg det er et poeng å ikke legge så altfor mye penger i det.

Om det et noen som kjenner til noen lette storspolesneller til gode priser, så kom med det.

I dette tilfellet er jeg klar for å fire litt på krava til snellen - men ikke lina...

Nautilus FWX?

Snelle til 3000,-. Neppe. Man får jo Danielsson til halva priset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av en sesong er det jo litt begrenset hvor mange timer man får benyttet såpass lette stenger. Således synes jeg det er et poeng å ikke legge så altfor mye penger i det.

Om det et noen som kjenner til noen lette storspolesneller til gode priser, så kom med det.

I dette tilfellet er jeg klar for å fire litt på krava til snellen - men ikke lina...

Nautilus FWX?

Snelle til 3000,-. Neppe. Man får jo Danielsson til halva priset.

Er jo en av de bedre snellene. Jeg fikk min for 1600 fra USA. Alle har jo danielsson :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en Sage 2230 til 1199,- eller Sage 3230 til 1699,- på Skittfiske.no?

Sendt

Hei

Vi nærmer oss. Men jeg synes de er litt tunge. 130-140 gram på en 3/4 snelle.......Litt tungt. Klassikeren "Nymph" hos Danielsson veier 90 gram. Noe svineri med det bremsesystemet dersom en ikke husker å løsne bremsen når man lagrer snella, men de er ganske sterke til å være såpass lette. I pose og sekk får man jo som regel ikke....

Det som hadde vært morsomt, er å komponere et sett hvor man svir av under 3000,- for stang, line og snelle.

MVH

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...