Gå til innhold

Sjøørretfiske og Syltelabber


Heincken

Anbefalte innlegg

dsc_0043.jpg?w=640&h=918

<<Står du oppreist>>, spurte Ole i telefonen da han ringte meg i går? <<Ja>>, svarte jeg, hva skjerá? Ole hadde lyst å fiske sjøørret og lurte på om jeg hadde lyst å bli med ut, hvilket ikke var noe alternativ, men heller en gledens øyeblikk! Vi raste avgårde ut og oppdaget at gårsdagens vær ikke var det samme som denne morgenen viste seg å være. Det var -1 kuldegrad, regn og normalsett er dette en værtype jeg ikke ville reist avgårde i. Da vi rigget stengene, ihvertfall Ole rigget ettersom min ikke har vært fra hverandre siden tidlig i oktober, oppdaget han at fluevalget hans ikke var av det råeste for sjøørret. En fantastisk god og latterfull start på dagen, men så satte vi på en Jigger tror jeg det heter, slik at han hadde en start.

20131214_131240.jpg?w=640&h=918

Det fortsatt å regne lett men vinden var heldigvis et ikke-tema, så vi dundret det vi kunne og det tok ikke lange tiden før jeg hadde fisk etter som lugget i fluen og sprutet i vannskorpen. I neste øyeblikk hadde Ole også på fast fisk, som han anslo til 5-6 hg. Denne klarte han å kjøre fast i tangen og som forventet mistet han da denne.

dsc_0076.jpg?w=640&h=918

Ole var skikkelig i støtet med flyndrer denne dagen i desember! Flere flyndrer var skikkelig hissige etter fluene til Gustavsen og jeg måtte bare spørre om han hadde skiftet til Børstemark…*ler* Vel, han hadde ikke det, men hadde satt på en Streamer med gull-kropp, som tydeligvis var fin etter sandflyndrer. Flyndremannen :)

dsc_0080.jpg?w=640&h=955

Ingen fisketur uten bål, tenker jeg! Dette har jeg lært av Tom…..og Tom sitter på skolebenken og lærer seg oljeboring, men han klarte å sende meg en Snapchat av dette, så måtte jeg jo bare sende litt turbilde tilbake. Av Tom har jeg lært å spise godt på turer, og sånn ser jeg også ut, så det ble ikke vanlige pølser, men en skikkelig Vossakorv. Som om Vossakorven ikke var nok med den, hadde Ole med seg en overraskelse sa ha! Jaha, tenkte jeg og var noe nysgjerrig på hva han hadde for plan.

20131214_115516_hdr.jpg?w=640&h=918

Da jeg hadde fikset et lite bål, kom det frem en pakke med Syltelabber av alle merksnodige ting man kan grille på et bål. Heldigvis var Ole også keen på noen svineknoker som faktisk hadde negler på, hvilket Ole likte veldig godt. Tror dette kan bli en høydare på fisketurene fremover, hvilket kan komme til å skremme meg litt! Foruten om mat, var det ikke mye kontakt med fisk, men vi så noen fisk som var oppe for å erte oss litt og hadde noen etter men uten å få dem til å kroke. En artig og hyggelig tur med en fisker som sistgang fisket på Kola i Russland og som jeg håper har fått smaken på Svineknoke eller Syltelabb ;)

dsc_00961.jpg?w=640&h=893

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...