Gå til innhold

Rotasjonsstikke?


Knut R. Skåre

Anbefalte innlegg

Jeg han nå bundet fluer på bindestikker uten rotasjonssmuligheter i over 20 år. Jeg har egentlig aldri savnet muligheten for rotasjon, men vurderer å bytte om dette skulle vise seg å være til noe bedre. Så spørsmålene mine til da av dere som har stikke med rotasjonsfunksjon er som følger:

Hvor mye bruker dere rotasjonsfunksjoen på stikka i praksis?

Hva bruker dere rotasjonsfunksjonen til som dere ikke får til på ei ordinær stikke?

Takker for svar  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker denne funksjonen på stikka masse, ville aldri vært uten igjen!!

Hvorfor? Fordi det er praktisk, du kommer til over alt, får sett flua i godt med lys over alt, lettere å se proposjoner, lettere å frisere, mye lettere å legge på materialer som skal ha segmenter i kroppen (snu flua opp-ned og det er nesten ikke noe i veien, mer behagelig vinkel på håndleddet).

Må du ha det for å binde fluer som fanger fisk? Dette gidder jeg ikke svare på engang :)

Dagens stikker med true rotary funksjon har blitt så bra og billige, at du har ingenting å tape på det! (ligger til 1300-1400kr)

Gi deg selv en julegave i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det brukes i større eller mindre grad på alle fluer.. Men det må være ei ordentlig stikke med behagelig rotasjon. Jeg har vanlig stikke på hytta. Jeg synes det er ubehagelig etter å ha blitt vant til rotasjon.

Første gang jeg begynte med slik snelle for 15 år siden, skjønte jeg det umiddelbart. Etter min mening... ikke vurder - invester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...