Gå til innhold

Hva driver du ellers med?


Haldor

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Nydelig video! <<l

Fikk prøvd en seilflytur for et par år siden, og det var absolutt noe av det råeste jeg har opplevd! Driver selv med paragliding og har ca 600 timer, men seilfly er flere hakk vassere (og dyrere!). Hadde jeg vært 20 år i dag, er jeg ikke i tvil hva jeg hadde starta med!

Altså meg: Paragliding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk prøvd en seilflytur for et par år siden, og det var absolutt noe av det råeste jeg har opplevd! Driver selv med paragliding og har ca 600 timer, men seilfly er flere hakk vassere (og dyrere!). Hadde jeg vært 20 år i dag, er jeg ikke i tvil hva jeg hadde starta med!

Fra oven har en samme utsikt under duk som i cockpit så... ;D  Har bare 200t selv i seilfly men har hatt eget fly siden 2007.  Det hender rett som det er at vi treffer på para/hang-piloter rundt Notodden, da gjerne ifbm NC/Hjartdal  8)  Oppland har jeg enda ikke besøkt men vet det skjer mye fin flyvning der oppe :D Vakker snutt i alle fall Geir.

Ahh. Svare med "billedbevis"? Genialt!

(Beklager at jeg ikke er iført helhjelm på alle bildene. Ække pen!)

Moro med roadracing/motorsport!    Selv liker jeg veldig godt alpinkjøring, bruker å ha en uke på Trysil i året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver med så mangt og hobbyene har det med og blafre runt:p

men har landa nå tror jeg.

Fluefiske

Fatbike sykling(sykling generelt men pr nu bare fatbike i stallen)

snowboard

og den litt snodige "sporten" Frisbeegolf :)

alt blir dokumentert her med litt slappe intervaller i vinter halvåret:p

www.duckcityadventureteam.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som veldig mange andre som spilte sjakk på barne- og ungdomsskolen, så har jeg tatt det opp igjen under Magnus Carlsen-bølgen.

Veldig moro selv om jeg er veldig rusten. Chess.com er en utmerket side, og jeg har et abonnement som gir meg tilgang til masse lærestoff og ikke minst taktikktrening. Man lærer mye mer av å studere f.eks. åpninger og avslutninger, samt trene på taktiske trekk enn å spille mange partier. Men jeg spiller også. Online med folk jeg kjenner - foreløpig. Et parti kan gå over flere dager, og er det man før kalte korrespondansesjakk. Mitt mål i hvert trekk er å "regne ut" tre alternativer, tre trekk frem (inkl. mest sannsynlige mottrekk) - og evaluere hvilket alternativ som er best. Sjakk er fullt av overraskelser, så sannsynlige mottrekk blir som regel bare moderat sannsynlig, men dette er morsom hjernetrinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå på vinteren bruker jeg mye tid på å bare sitte i en stol og stirre tomt i veggen foran meg. Ikke all verdens action, men helt ok vintersyssel :)

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Godt å høre at du har fått deg en hobby som får vinter'n til å gå i superfart Lars!  ;D

Finnes det nybegynnerkurs i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå på vinteren bruker jeg mye tid på å bare sitte i en stol og stirre tomt i veggen foran meg. Ikke all verdens action, men helt ok vintersyssel :)

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Godt å høre at du har fått deg en hobby som får vinter'n til å gå i superfart Lars!  ;D

Finnes det nybegynnerkurs i dette?

Nei,man er nødt til å ha talent. ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirik, jeg er sikker på at hvis vi går langt nok tilbake så har vi samme mor  :P

Geir, tar du deg i å spotte etter ørretvak når du flyr? ;)

Joda. Og noen ganger fisker jeg på fjellet og flyr ned til bilen. Real fly fishing! Ellers så er det mest sjekking av isforholdene i fjellet fra lufta utover sommeren. Noen ganger få man besøk, og det kan være ganske kult!

[attachimg=1][attachimg=2]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirik, jeg er sikker på at hvis vi går langt nok tilbake så har vi samme mor  :P

Geir, tar du deg i å spotte etter ørretvak når du flyr? ;)

Joda. Og noen ganger fisker jeg på fjellet og flyr ned til bilen. Real fly fishing! Ellers så er det mest sjekking av isforholdene i fjellet fra lufta utover sommeren. Noen ganger få man besøk, og det kan være ganske kult!

[attachimg=1][attachimg=2]

Utrolig stilig  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi GeirD!! Her er jo overblikk over mine gamle jaktmarker. Her startet jeg mine første fjellfiske turer alene (homewaters for meg dette). Ble nesten helt satt ut av å se disse bildene, utrolig flott  <<l takk

Har ikke vært der på noen år nå, men når jeg besøker mor til våren må du regne med en pm om isforholdene ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi GeirD!! Her er jo overblikk over mine gamle jaktmarker. Her startet jeg mine første fjellfiske turer alene (homewaters for meg dette). Ble nesten helt satt ut av å se disse bildene, utrolig flott  <<l takk

Har ikke vært der på noen år nå, men når jeg besøker mor til våren må du regne med en pm om isforholdene ;D

Artig! Vil gjerne ha følge på tur, så kjekt om du tar kontakt!  Mye smått her, men flotte fjell. <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig moro selv om jeg er veldig rusten. Chess.com er en utmerket side, og jeg har et abonnement som gir meg tilgang til masse lærestoff og ikke minst taktikktrening.

Er der selv, men er så amatør at det er vondt....Spiller foreløpig bare mot computer, og taper stort sett. Men har veldig lyst til å være god :)

Eirik

Det har vi alle, Eirik. De fleste av oss blir aldri gode, bare litt bedre enn om vi ikke spiller  ;).

Tapte for øvrig et online-parti i dag, og det var rimelig surt etter at jeg ved rundt 20 trekk lå over med to bønder og en offiser. At jeg somlet bort dette gjør at jeg kjenner på bitterheten. Det blir som i fotball, det er surere å tape 2-1 enn 5-0. På 10-0ish, og det har jeg vært med på det, var det som regel god stemning i garderoben og en herlig galgenhumor.  ;D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40-årskrisa.. på sykkel, her med startnr som det har blitt litt av. Men oftest surrer jeg rundt i skauen og koser meg alene eller sammen med sykkelkompiser. Men, jeg kombinerer dette med fiske også.. Dvs. bruker de rolige treningsturene som rekognosering og drar til de vannene som virket mest lovende etter treningsturen.

[attach=1]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nødt til å leke meg... Foruten å være lærer, så tegner jeg .... mye! Jeg spiller innebandy to ganger i uka på tyvende året. Jeg har vært leder i den lokale fotballklubben noen år (3. div som regel) .. noe jeg brenner litt for mye for, og som tar for mye tid! Etter at kona var alvorlig syk, fant vi på at vi skulle finne en hobby sammen. Det endte opp med at vi reiser til Byneset og spiller golf en dag for uka når snøen er borte... (ja - i juni også :-/ )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det trick-sykling du driver med Rune? På bildet ser det ut som hjulene står helt i ro og at du balanserer i speedpositur. Imponerende!

Synes å se at bremsehåndtakene er fri, og da er det vel litt problematisk å stå stille. Uten å være klar over det så greide jeg det en gang på Rælingsbrua her i Lillestrøm. Da jeg ble spurt om hvordan jeg greide det,mistet jeg balansen.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Og noen ganger fisker jeg på fjellet og flyr ned til bilen. Real fly fishing! Ellers så er det mest sjekking av isforholdene i fjellet fra lufta utover sommeren. Noen ganger få man besøk, og det kan være ganske kult!

Ah, fly ned til bilen etter endt fiske DET får jeg ikke til i seilflyet mitt  ;D  Kult. 

Selskap av ørn hender rett som det er av vi får, da legger dem seg gjerne på vingetuppen eller ut til siden for cockpit  :o  Noen er til og med aggressive og kommer med framstøt mot flyet, dog kjenner jeg ikke til noen som har blitt truffet av ørn.  Gjess derimot er det en klubbkollega som tok i 150km/t... gikk bra, for piloten  :o

Artig med flere innspill folkens  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...