Gå til innhold

Snøre til helios


Andvoll

Anbefalte innlegg

Har fisket med 4cast wf6 denne sesongen.

Har fått masse fisk på det.

Er ikke noen super kaster men føler jeg klarer å få noen extra

meter med 6 i forhold til 5 line.

Legger heller på noen cm på fortom.

Tror ikke ørreten ser forskjell på 5 eller 6 snøre uansett ;D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare erter litt. Dårlig fluefiskehumor.. ;)  Men sjøl synes jeg en 3 eller 4'er line gir ett roligere nedlegg. Synes en en 5'er line ofte flytter for mye vann i nedlegget. Smak og behag. :)

Fiska stort sett hele denne sesongen med et par femmerliner og mener linas nedlegg skremte en og annen fisk unødvendig.

Jaja, bare jeg som promillevåser i vei her. Ikke meningen å tulle til tråden din. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv et Rio Gold eller Loop Evotec 100 på Heliosen din, så får du nok spent den opp, selv i samme snøreklasse som er angitt på stanga  :)

Jeg benytter disse mye på min tilsvarende stang, samt et Eikre Evolo, som ved en feil har blitt en halv klasse tyngere enn det som var ment.

Men ønsker du å prøve et 6'er-snøre så kjør på . . . Stanga takler det uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ække så mange stenger som IKKE tåler ei klasse opp eller ned i snørevekt - alt etter smak... Må også si meg endel enig med Kim her... Altså, uansett hvor flink du er til å kaste og presentere, så lander ei WF6-snor hardere og mere brutalt enn ei lettere og tynnere firer-snor. Skremmefaktoren ved "ritsjjj" og plasking skal man ikke kimse av  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svara ble det bestilt SA trout WF6

Å en reserve snelle som jeg skal ha ett 5er snøre på

SA Trout er en line jeg liker i marka. Benytter # 5. Mener den legger seg vel så lett på vannet som mitt Guideline Experience # 4. Linens profil/tykkelse er vel så viktig som oppgitt AFTM klasse.

Gratulerer med bra line!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...