Gå til innhold

Island, Arnarvatnsheidi


RuneR

Anbefalte innlegg

Da er det ny sessong rett rundt hjørnet og ny Islands tur planlegges. Det blir en ukes telting i Arnarvatnsheidi før vi besøker Laxa og Litlaa for å jakte monsterfisk (+en vask i stampen).

Er helt ukjent i Arnarvatnsheidi, og kartene over området (pappir og digitale) er ikke mye å skryte av, det er mye blått på kartet og lite detaljer, så hvor fisker man?

Har saumfart nettet for informasjon og finner lite info. Annet enn at det er flere Nordmen som har besøkt området og fått mye fin fisk. Så hvis noen har gode tips for hvor en kan finne fint fiske i nordre Arnarvatnsheidi mottas dette med stor takk.

PS. vi ønsker å gå et stykke før vi lager camp, og i løpet av en uke blir det sikkert to til tre camper, for å dekke et større området (hvis vi ikke finner gull plassen da).

Ja å Go Jul og godt nytt år til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) Kontakt Nicco som driver flue.no. Jeg synes å huske han har vært der  <<l Det er nok en mann som kan mer om Island enn meg. Jeg har vært i noen elver der jeg også, men ikke i det området.

Jeg husker da vi første gang undersøkte om ørretfiske på Island, da vi planla Ørretboms 3-filmen tilbake i 2004-2005. Da var det veldig lite info å finne. Litt sånn:" Karer, er det egentlig noe BRA ørretfiske, foruten om laks og sjøørret?"

Det var det :-)

CIMG1943.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig fisk Andre, håper å lure noen slike til sommeren.

Fly-Fish, vi har kort første uka i August i Arnarvatnsheidi nord. Tenker at første camp blir ved Kvislavatn, der er det også en del elver å utforske.

Fiska i Litlaa i sommer jeg og, for ei fin elv, likte spesielt de øvre delene, rolig og fin. Det ble ingen kjemper i sommer men vi så flere så en får legge skylda på fiskerne hehe.

Neste år skal uppsprettur (eller va de nå kalte det) også testes ut, har hørt rykter om meget stor fisk, så en får bruke ei kveldsøkt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...