Gå til innhold

Øvelse gjør mester ! :)


Eimund

Anbefalte innlegg

Hei ! Jeg er glad i å fiske i ferskvann og elv, men det er en utfordring som jeg sliter med. Det er å kunne ha kjennskap til døgflueartene for eksempel når jeg kommer over en døgnflue så vil jeg klare å gjenkjenne denne typen eller når jeg binder så vil jeg være sikker på hva jeg binder ;)

Vil gjerne ha noen tips om hvordan jeg kan få mer kunnskap om disse krabatene :)

  Eimund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du kan få tak i boka "Insektslære for fluefiskeren" av Pål Krogvold.

Der står det meste av interesse for ferskvannsfluefiske i norge, hva insekter angår.

Det finnes en app du kan laste ned til mobilen din også, som er helt ok for de fleste av oss.

Har den ikke selv, men har sett den, og den viser greie bilder av de fleste insekter av interesse for fisken i norge, samt når de kan forventes å klekke (mener jeg å huske)  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i boka Lars anbefaler, "Insektslære for fluefiskeren" av Pål Krogvold. Den kan være tung å svelge med en gang, men blir mer og mer knall og forståelig for hver sesong som går. <<l

Og husk, farge og størrelse er ofte viktigere å huske enn selve navnet på flua. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i boka Lars anbefaler, "Insektslære for fluefiskeren" av Pål Krogvold. Den kan være tung å svelge med en gang, men blir mer og mer knall og forståelig for hver sesong som går. <<l

Og husk, farge og størrelse er ofte viktigere å huske enn selve navnet på flua. :)

Takk takk.

Dette skal jeg huske på  ;D

Eimund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...