Gå til innhold

Bornholm 2014


Petter Wang Hansen

Anbefalte innlegg

Hei da var Bornholm turen over.

Når vi kom ned så var ikke forholdene på topp og været hadde godt fra stigende vanntempratur til synkende. Noe som senket våres forhåpninger.

Vi startet første dagen på Levka kl 0530 med en tåke som omringet hele øya, det var så ille at vi ikke så enden på fluelina. Vi avfisket stenområdet og ned mot sorthat. Jeg fant en stor avlang sten rett under vannflata og la en pattegris rett i strømmen bak stenen. Det røska hardt i stanga etter et par inntrekk. En veldig fin fiske på 2+ som raser i vann flata og tar noen utrolig fine hopp. Men som så mange ganger før så spytter den ut flua rett før håving og svømmer vidre. Vi forflytter oss til Sose Odde og får vinden rett i trynet, dette lukter fisk. Etter noen gode timer sittern, jeg ser Lars står med en fin bøy på stanga. Etter en god fight lander han en fin fisk på 2,1 kg og troa er tilbake.

Etter noen raske bilder svømmer fisken vidre. Etter et par timer til forflyttet vi oss til flyplassen (for en fantastisk  plass) men det blei ikke mer fisk denne dagen.

Dagen etter var vi oppe i morgentimene og tåka var like ille i dag. Vi starter dagen på Sose Odde, men ingen fisk i dag. Etter en mat pause snakker vi med noen danske fiskere så får vi høre at det har vert lite med fisk disse dager og vi burde være kjempe fornøyde med det vi har fått. Det er mye tåke på øya i disse tider og var vist ikke optimalt.

På ettermiddagen reiser vi til Raghammar og på første kast står vi begge med bøjde spø. jeg lander en finfin fisk på 2,2 og Lars på 600g utrolig blanke å fine.

siste dagen ender med en siste liten hilsen fra Bornholm med en fisk til Lars på 500g som hoppet og danset i vannflata.

Så etter første tur til Bornholm sitter vi her med masse fine miner og et sug på mer. Neste år legger vi turen litt senere på året. Muligens en tur til i år om det går.

Mvh Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig!

Synd at dere ikke kom bort på østsiden, det er etter min mening den flotteste delen av øya - men selvsagt også den som minner mest om Norske forhold.

Jeg drar til øya i påsken for å hjelpe fattern med å felle trær og pusse båt, men tenker at det blir et par timers fiske også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg misunner dere som skal nedover snart, men det er ikke så lenge til premiere fiske her hjemme i bohuslän ;D.

Vi ville reise til salene bugt og rundt kobbebro, men vi hadde så fin strøm og pålandsvind på sydsiden og vestsiden.

Vi var en tur på skansen, men fikk ikke helt troa med vinden rett på kastearmen. Det er så kranglet å stå å kaste bakover hele tiden.

Dette betyr jo bare at det er mer å utforske i årene som kommer <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig!

Synd at dere ikke kom bort på østsiden, det er etter min mening den flotteste delen av øya - men selvsagt også den som minner mest om Norske forhold.

Jeg drar til øya i påsken for å hjelpe fattern med å felle trær og pusse båt, men tenker at det blir et par timers fiske også!

Hvorfor skal vi ha norske forhold i Danmark?  ;D Syd og vestkysten er jo heftig shit da, hvis vindretning er riktig vel og merke. Hele øya oser jo sjøørret egentlig. Ser ut som fisket har løsnet litt iflg det jeg har hørt, så det skaper jo forventninger. Gleder seg ja!

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal vi ha norske forhold i Danmark?  ;D Syd og vestkysten er jo heftig shit da, hvis vindretning er riktig vel og merke. Hele øya oser jo sjøørret egentlig. Ser ut som fisket har løsnet litt iflg det jeg har hørt, så det skaper jo forventninger. Gleder seg ja!

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

Fått flere raporter Runar???

Fortell,Fortell!!  <<l

Kribler litt i tillslagsarmen kan du siiii..  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått noen rapporter nå. Fra søndag og frem til i går hadde en gruppe på 4 tatt 23 stykk til sammen, Største på 3 kg og flere rundt 2.

 

Herre  jerimi så det kribler nå... 10 dager til avreise!

Bare synd tiden går så jækla fort når man først er på plass..  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble dårlig med oppdateringer under turen. Slet med ustabilt mobilnett og orket ikke bruke tid på den slags. Her skulle det fiskes!

 

post-2498-0-38066500-1397081560_thumb.jpg

 

Det ble nok en fantastisk tur til ørretøya, og selv om vi ikke satte ny rekord i antall fisk, fikk vi lurt opp noen flotte ørreter.

 

post-2498-0-45651800-1397081808_thumb.png

 

Øya kan også by på særdeles vakre omgivelser, som ved denne borgen.

 

post-2498-0-53834800-1397081941_thumb.jpg

 

Kameraten nedenfor avsluttet turen med denne...

 

post-2498-0-57174500-1397082063_thumb.jpg

 

Vi gir oss ikke og reiser tilbake neste år, da skal vi ta en skikkelig Bornholmer! Ligger flere bilder på bloggen min http://tilslaget.blogspot.no/2014/04/bornholm-2014.html

 

post-2498-0-51606600-1397082272_thumb.jpg

 

 

Gard

 

 

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...