Gå til innhold

Bildetråden 2014.


Magne Fjellstad

Anbefalte innlegg

Siden jeg kom inn i en stim med kaffekjelebilder så slenger jeg på ett til:

9297445022_d1902545da_o.jpgFishermans coffee by Espen Ørud, on Flickr

Jeg vil få presisere at jeg ikke kjenner noen i Eagle og at jeg ikke har noen økonomiske forbindelser med Eagle annet enn at jeg har kjøpt denne kjelen av dem for ca 15 år siden og en tretallerken et par år senere, men jeg kjenner 2 stykker som jobber i den lokale butikken som selger Eagle-produkter (Kleven Jakt og Fiske). Jeg kjenner også en som jobber på MX-sport i Vestfold (men jeg vet ikke om de omsetter Eagle.produkter), har snakket med en som jobber på MX-sport i Alta og endog lånt han fluestangen min i to timer (jeg vet ikke om disse omsetter Eagle heller) og så kjenner jeg en som jobber i jaktavdeling på en XXL i Oslo og de er jeg rimelig sikker på omsetter Eagle-produkter (hvor skulle de ellers gjort det liksom). Regner likevel det er greit å legge ut et stemningsbilde fra en elv i Finnmark...


EDIT: Glemte en ting: Strøkent ørretvakbilde, Ola@Skarpen.no

Endret av Espen Ørud
  • Lik 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg kom inn i en stim med kaffekjelebilder så slenger jeg på ett til:

9297445022_d1902545da_o.jpgFishermans coffee by Espen Ørud, on Flickr

Jeg vil få presisere at jeg ikke kjenner noen i Eagle og at jeg ikke har noen økonomiske forbindelser med Eagle annet enn at jeg har kjøt denne kjelen av dem for ca 15 år siden og en tretallerken et par år senere, men jeg kjenner 2 stykker som jobber i den lokale butikken som selger Eagle-produkter (Kleven Jakt og Fiske). Jeg kjenner også en som jobber på MX-sport i Vestfold (men jeg vet ikke om de omsetter Eagle.produkter), har snakket med en som jobber på MX-sport i Alta og endog lånt han fluestangen min i to timer (jeg vet ikke om disse omsetter Eagle heller) og så kjenner jeg en som jobber i jaktavdeling på en XXL i Oslo og de er jeg rimelig sikker på omsetter Eagle-produkter (hvor skulle de ellers gjort det liksom). Regner likevel det er greit å legge ut et stemningsbilde fra en elv i Finnmark..

Hva er din evt tilknytning til denne finnmarkselva, og betaler du det samme for å fiske der som oss andre ? aaapplauslaugh.png' alt=':lol:'>

Fint bilde, by the way :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er din evt tilknytning til denne finnmarkselva, og betaler du det samme for å fiske der som oss andre ? aaapplauslaugh.png' alt=':lol:'>

Fint bilde, by the way :)

Ettersom dette er Temmelighemmeligelva så kan jeg ikke uttale meg om det uten å avsløre for mye, MEN: 

1. Om jeg tolker profilen din rett og du bor på Raufoss, så betaler jeg mindre enn deg. 

2. Om jeg tolker profilen din rett og du bor på Raufoss, så betaler du mindre enn en svenske for å fiske der, men mer enn naboen min. 

3. Jeg fisker der ikke gratis.

4. Jeg oppfatter det ikke som om det bør være opplysningsplikt knyttet til en så uklar del av et bilde...

5. Jeg registerer av profilen din at du reklamerer for FB-siden til Totenprodukter Flyfishing. Dersom du skal trekke motivet for dette bildet mer i tvil ønsker jeg at du avklarer din tilknytning her...

Mer tør jeg rett og slett ikke si, men jeg kan legge ved kontoutskrift fra juni, juli og august som viser at jeg faktisk betaler, men da forebeholder jeg meg retten til å scramble deler av elvenavnet... ;-)

Ha en fortsatt lattermild aften...

 

Endret av Espen Ørud
  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom dette er Temmelighemmeligelva så kan jeg ikke uttale meg om det uten å avsløre for mye, MEN: 

1. Om jeg tolker profilen din rett og du bor på Raufoss, så betaler jeg mindre enn deg. 

2. Om jeg tolker profilen din rett og du bor på Raufoss, så betaler du mindre enn en svenske for å fiske der, men mer enn naboen min. 

3. Jeg fisker der ikke gratis.

4. Jeg oppfatter det ikke som om det bør være opplysningsplikt knyttet til en så uklar del av et bilde...

5. Jeg registerer av profilen din at du reklamerer for FB-siden til Totenprodukter Flyfishing. Dersom du skal trekke motivet for dette bildet mer i tvil ønsker jeg at du avklarer din tilknytning her...Mer tør jeg rett og slett ikke si, men jeg kan legge ved kontoutskrift fra juni, juli og august som viser at jeg faktisk betaler, men da forebeholder jeg meg retten til å scramble deler av elvenavnet... ;-)

Ha en fortsatt lattermild aften...

Haff . . . Håpløst !

Og disse diskriminerende finnmarkingene . . . Om de kommer hit til østlandet for å fiske, så betaler de det samme som vi gjør, men om vi roter oss opp dit så må vi finne oss i å betale det samme for et døgnkort som de lokale betaler for sesongkort ! Er det rart man drikker/blir rasende ? :-D

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haff . . . Håpløst !

Og disse diskriminerende finnmarkingene . . . Om de kommer hit til østlandet for å fiske, så betaler de det samme som vi gjør, men om vi roter oss opp dit så må vi finne oss i å betale det samme for et døgnkort som de lokale betaler for sesongkort ! Er det rart man drikker/blir rasende ? :-D

Avsporingen begynner å bli lang nuh, men det tåler vi sikkert på en lørdag. Dersom du finner en Finnmarking som i det hele tatt er interessert i å betale for å reise ned og fiske laks i Drammenselva så ring meg omgående så skal jeg fange han med håven og henge han til tørk sammen med torsken...

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er redd for "korn" i bildene. Jeg er ikke det  :D

Med D4 må man framprovosere det. Noen ganger er det allright, som en viss visesanger sa det. 

 

Av cirka 50-60 bilder jeg tok av akkurat denne situasjonen, så var det dette ene bildet som det sivet røyk rett opp fra sigaren. Resten var crap/vanlige kastebilder. Dette synes jeg ble fint. 

15800849561_00349d0075_o.jpg

Endret av AndréB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et fint bilde. Jeg er imponert over folk som får frem fargene på denne måten, hadde jeg tatt noe lignende ville alt vært flatt og trist og måtte ha gjennomgått en stor del ødeleggende endringer i photoshop...

 

Eirik

Sjøl likte jeg komp og fokusplan best....fargene er da ikke noe problem. :)

Man ødelegger ikke bilder i PS,man kan,men man kan også skape bilder. <<l

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg kom inn i en stim med kaffekjelebilder så slenger jeg på ett til:

9297445022_d1902545da_o.jpgFishermans coffee by Espen Ørud, on Flickr

Jeg vil få presisere at jeg ikke kjenner noen i Eagle og at jeg ikke har noen økonomiske forbindelser med Eagle annet enn at jeg har kjøpt denne kjelen av dem for ca 15 år siden og en tretallerken et par år senere, men jeg kjenner 2 stykker som jobber i den lokale butikken som selger Eagle-produkter (Kleven Jakt og Fiske). Jeg kjenner også en som jobber på MX-sport i Vestfold (men jeg vet ikke om de omsetter Eagle.produkter), har snakket med en som jobber på MX-sport i Alta og endog lånt han fluestangen min i to timer (jeg vet ikke om disse omsetter Eagle heller) og så kjenner jeg en som jobber i jaktavdeling på en XXL i Oslo og de er jeg rimelig sikker på omsetter Eagle-produkter (hvor skulle de ellers gjort det liksom). Regner likevel det er greit å legge ut et stemningsbilde fra en elv i Finnmark...

EDIT: Glemte en ting: Strøkent ørretvakbilde, Ola@Skarpen.no

 

Problemet er bare at det der ikke er noen Eagle kjele.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9285866976_fb41257edb_o.jpgSpeycasting in evening mist by Espen Ørud, on Flickr


Sleit litt med å finne et bilde hvor merke på kjele, vadere, stenger og sneller ikke kommer tydelig frem slik at man slipper å bli mistenkt for noe, men fant omsider et stemningsbilde med kompis fra i fjor sommer....


(Jeg bør kanskje nevne at jeg har meget sterke bånd knyttet mot fotografen det reklameres for i teksten nederst på bildet...?)

Endret av Espen Ørud
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...