Gå til innhold

Den perfekte bukta.


Tom Syversen

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Perfekte bukter eksisterer, det er de du synes selv er fine og vakre.

For meg er ett perfekt bukt denne som er passende til det jeg er ut etter; nå fisken.

Trangt bukt som har lite motstand, stor bukt som presenterer en nymphe fint osv.

Men jeg er ikke den som kaster "perfekte bukter", jeg kaster fint og hvor jeg vil, men perfekt... neppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har konstruert mine egne snørebukter, som jeg også har tatt patent på, og de er helt strøkne, hver gang  <<l

Kan selvfølgelig ikke røpe oppskriften her, men jeg avslører dem i boka mi, som kommer før eller siden  :)

Det er så klart forståelig at en slik hemmelighet ikke kan utleveres sånn helt uten videre,men hvordan

pokker klarte du å overbevise gutta på patentkontoret til å gi deg patent på det? ;D

Og så klart jeg forhåndsbestiller boka Lars,sett meg opp på lista og gi meg kontonummeret ditt. ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandebukta er da ganske fin..  ;-)

Ellers varierer vel den perfekte bukta etter situasjon. Av og til trenger man en syltrang bukt, f.eks. i vind, laaange kast etc, andre ganger kreves det en mer åpen bukt for delikat presentasjon.

Uansett er mine bukter perfekte hver gang, og jeg er heller aldri borti busker e.l. i bakslengen...    ;-)  ;-)

Sendt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leker med bukter hver gang det er manko på vak. Er nok derfor jeg blir bittelitt bedre på kastinga hvert år. Høye bukter, lave bukter, høy bak og/eller smal foran, kanskje begge deler, kaste fremover og kaste bakover, rolig linehastighet og over til høy hastig het. Moro å leke med line i sving.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leker med bukter hver gang det er manko på vak. Er nok derfor jeg blir bittelitt bedre på kastinga hvert år. Høye bukter, lave bukter, høy bak og/eller smal foran, kanskje begge deler, kaste fremover og kaste bakover, rolig linehastighet og over til høy hastig het. Moro å leke med line i sving.:)

Bra Waffern. <<lJeg gjør akkurat det samme. :)

Prøv å leke med tanken om hvor du har stangtuppen når du kaster.

Du kan"stikke stangtuppen inn i bukta" som er et gammelt utrykk,men det har så absolutt noe for seg

å tenke over. ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baetrix

Synsing.  ;D

Sorry Mister,det handler om erfaring.Ikke synsing.

Du må liksom prøve å bjeffe før du skal bite vet du. ;D ;D ;D

Tom.

Å leke med tanken om hvor du har stangtuppen er synsing. Biter ikke i furtne bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baetrix

Å leke med tanken om hvor du har stangtuppen er synsing. Biter ikke i furtne bein.

Hvis du synser hvor du har stangtuppen din når du kaster så er du alvorlig ute å kjører.

Jeg håper du ikke mener det?

I så tilfelle hva er det du driver med når du kaster? ;D ;D ;D

Tom.

Fisker. Jeg står ikke og ser på stangtoppen. Jeg føler hvor den er og jeg tror jeg vet hvor den er og det kalles synsing. ;)

Perfekt bukt finnes ikke. Ingenting er perfekt i alle situasjoner. Det finnes nok ikke noe annet heller som er perfekt. Alt kan forbedres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baetrix

Sorry hvis jeg har forklart meg feil,du skal ikke se på stangtuppen men føle den.

Du må kjenne etter hvor du har den hen.

Du klarer ikke å se fordi det går for fort,men du klarer å føle det. ;D

Og bukta viser deg tydlig hvor du hadde den hen.

Tom.

Lite å si på det. Vanskelig å kjenne selve tuppen da. Ja jeg lager mange forskjellige bukter når jeg fisker. Mange bevisst, men de kan knapt betegnes som perfekte samme hvor god margin jeg får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite å si på det. Vanskelig å kjenne selve tuppen da. Ja jeg lager mange forskjellige bukter når jeg fisker. Mange bevisst, men de kan knapt betegnes som perfekte samme hvor god margin jeg får.

Veldig enig i det.Jeg føler det akkurat på samme måten tror jeg.

Det er vanskelig å kjenne tuppen,men det er noe lettere å ha en følelse av hvor den befinner seg

hvis man prøver på det å stikke og å tenke over hvor stangtuppen egentlig befinner seg hen i det den retter seg ut.

I allfall vil bukta og snøret vise hva jeg gjorde. :)

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida Lars.

Videoen i seg selv er ikke noe svar på den perfekte bukt,men han

søker etter den akkurat som jeg gjør det.Den er der hele tiden,samtidig som

den ikke er der.... :)

Den perfekte bukta er å få til den bukta du ønsker.

Om den er 10cm eller 50 cm er ikke det viktigste,men å kunne klare å lage de på hvert annet kast

er noe som vitner om at du vet hvor du har stangtuppen hen. <<l

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...