Gå til innhold

Hva har du kjøpt i dag?


Victor P

Anbefalte innlegg

kjøpte Flydressing sin snørekurv igår, samme med ett elastiskt belte fra skittfiske, og FY dæsken så deilig det blei å bruke bøtte :P  

har aldri likt å bruke bøtte, men tenkte att den så smooth ut, og ga den ett forsøk, det vare verdt da jeg endelig har finni ei bøtte som er god dom gull.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem hundre kroner for begge to må da kunne sies å være et godt kjøp. Til og med kjøpt i butikk.

Det var faktisk kjærringa som kjøpe de. Tro det eller ei.

Har faktisk ikke prøvd dette snøret men vi får sattse på at jeg liker det.

post-2078-0-41854900-1459430195_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har døpt den til "Esmaralda". Skal bli fin på sjøørretjakt denne tenker jeg for å komme ut på noen øyer.

PS. bør ikke brukes utenfor skjærgård da må man ha havkajakk.

Men til vanlig bruk ved sjøørretfiske funker denne brillefint.

Kult. Hvordan er den i vinden tro?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult. Hvordan er den i vinden tro?

Antakeligvis ikke den beste, det finnes nok bedre kajakker til de mest vindfulle dager.

Men finnes nok ingen av de som kan pakkes ned som denne :)

Den blir kun som et enkelt transportmiddel og ikke til noen store ekspedisjoner. Men kjempepraktisk.

Veldig stabil iallefall, og forholdsvis retningsstabil ved hjelp av en kjøl man setter på bakpå kajakken.

Robert har også en, og har brukt den en del i sjøen og er veldig fornøyd.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En ny verden har åpnet seg for meg...

 

Jeg har bundet fluer siden jeg var 10 år, altså i 23 år. I alle de år har jeg hatt ymse hackle-klemmer jeg har plagdes med og levd i den tro at det skal være slik.

 

Her om dagen kjøpte jeg denne: http://gero.no/nb-NO/produkter/binde-verktoy/cf-design-rotary-hackle-pliers-cft-140.aspx

 

Og for en åpenbaring. Nå vet jeg hvordan en hackle-klemme SKAL fungere  <<l

  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny verden har åpnet seg for meg...

 

Jeg har bundet fluer siden jeg var 10 år, altså i 23 år. I alle de år har jeg hatt ymse hackle-klemmer jeg har plagdes med og levd i den tro at det skal være slik.

 

Her om dagen kjøpte jeg denne: http://gero.no/nb-NO/produkter/binde-verktoy/cf-design-rotary-hackle-pliers-cft-140.aspx

 

Og for en åpenbaring. Nå vet jeg hvordan en hackle-klemme SKAL fungere  <<l

Denne så helt genial ut. Skikkelig nerdeverktøy!

Ser helt suveren ut

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom skikkelig i siget i dag, og bestilte meg en Winston B3X blanks. 8,6' klasse 4 som etter planen skal bli gromstanga til fiske i ferskvann!

Har hatt en slik en. Kvikk, enkel og delikat sak det der, men skal du ha "smør", så bestiller du B2T 8'6" #4. DET er den mest delikate Winstonstanga jeg eier iallfall ;)

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forelsket meg litt i de grønne ;-) kom over et tilbud på b3x, synes de er akkurat passe stramme, men med masse 'feel'. Ganske nøyaktig sånn jeg liker dem best

Har hørt flere skryte av b2t imidlertid

Jeg som er vant til klasse 6 som finfiskestang i sjøen tror det blir følelse i massevis med b3x i klasse 4...

Sparte ca 100$ også, og det er jo greit! Den er underveis, føles leeenge å vente på posten...

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg solgte den til, blei dessverre ikke like fornøyd, men alle andre jeg kjenner som har prøvd stanga fant den mere enn godkjent. Mye "spjoing" og djup flex i denna superlette grønningen. Grattis, grattis :)

Forventningene blir ikke mindre av dette ;-)

Skal jeg først ha en stang i lette klasser, så må det jo bli en skikkelig en.

Kommer til å bygge den konservativt, og tradisjonelt. Litt sånn en skikkelig ørretstang skal være (?) jeg synes i hvert fall det.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...