Gå til innhold

Oslo fjorden i dag.


Tom R

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Henning

Fosnavågen må da vere ein super plass???

 

Det er vel ikkje plasser sør for midtnorge det er meir fisk en her(alle sorter fisk)

 

Skulle tru det var muligheter for SØ der du bor?

 

Fisker du på rett tid/plass?

Med rett flue?

 

Hmmm, føler du gjør no galt gitt :)

PS:Eg er verdens dårligeste SØ fisker!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet jeg gjør noe galt, for sist jeg var ute så såg jeg en SØ som var oppe og jaktet, og det var innenfor rekkevidde, men han ville ikke ta fluen, men uansett så skal jeg prøve igjen og igjen.

 

Fluene jeg bruker er jeg også veldig usikker på, prøvde med tobis etter den fisken jeg såg, men akk nei, så har jeg prøvd meg med mickey finn (eller hva den heter), svart og hvit Zonkers osv osv.

 

Har som regel fisket et par timer før og etter flo, og har jo sett fisk, men får de ikke.

 

Men er så grønn i dette gamet at det blir vanskelig, vanskelig også siden jeg ikke kjenner så mange som driver på med dette her i området som kan komme med gode råd osv. Men vet om et par stykker nå som kan bli med å fiske litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Hmmm.Rart at den ikkja tar Zonker eller Tobis :?

 

Og vist du har sett SØ så er det HEILT sikkert fleire der!!

 

Har du prøvt å fiske om natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også ute 10 april, fra 21.00 til 01.00, på begge sider av Oslofjorden, og det var merkelig dødt. Selv den bitevillige småtorsken var helt off. Og det på plasser som vanligvis gir bra med fisk. Forholdene var heller ikke spesielle. Nesten fullmåne, svak bris, normale strømforhold. Noen som har noen gode ideer på hvorfor? (Selv om jeg ser det er tatt fisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også ute 10 april' date=' fra 21.00 til 01.00, på begge sider av Oslofjorden, og det var merkelig dødt. Selv den bitevillige småtorsken var helt off. Og det på plasser som vanligvis gir bra med fisk. Forholdene var heller ikke spesielle. Nesten fullmåne, svak bris, normale strømforhold. Noen som har noen gode ideer på hvorfor? (Selv om jeg ser det er tatt fisk :D[/quote']

 

Kanskje den bare sparer seg til den legendariske sjøørret tiden fullmåne i påsken? :shock:

 

Kommer hjem 19 april så da blir det sø tur!! lykke til med sesongstarten alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja appropo fullmånen i kveld....

 

Det er ikke spådd klarvær og sol før i morgen. Ergo kan vi ha overskyet, regn og pissvær helt til i morgen. Hvordan vil det påvirke "fullmånefisket"? Vil børstemark og sjøørrett "catche" at det faktisk er fullmåne, eller vil kvelden fortone seg som en helt vanlig grå og overskyet aprilkveld. Ligger det noe i fullmånefisket utover det visuelle for fisken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute den 14 april, fra 18.30-03.00. Det var ikke mye liv før 23.00, idet månen dukket opp som en diger gul ost, og det ble fart i en time. Det dabbet litt av etter denne ene timen, men var jevnt greit frem til 03.00. Tok 15 torsk, fra 0,5 til 3,3 kg. (De fleste rundt 1,5 kg). Tok en SØ på ca. 700-800g, og mistet 2 tilsvarende i luftige svev. Klokken 01.00 smalt det på rekord SØ for min del. 2,5 kg, og med krok i underkjeven. Den var litt daff, og det ble ikke den helt store fighten. Alle bortsett fra sistnevnte, som gjorde seg utmerket på middagsbordet i dag, svømmer fortsatt. Alle gulpet oliven børstemark ved lett berøring på buken under utsettelsen. Så forøvrig ikke vak, eller tegn til børstemark på overflaten.

 

Alt tok på en #4, ufortyget Zonkervariant, oliven chenillekropp med oliven kaninstrips. En superenkel og genial flue. Bruker stort sett bare den i oliven og sort til nattfiske, og mener den tas for både sild og børstemark.

 

Da er det 3 kg grensa som blir neste mål......;-)

post-1128-13949846405491_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikset nymfefiske i går på dagen/m reke liten grønn med noe flash, ca kr.str:12/10 (dobbelkrok)

hadde på tre en halvtime, et hugg to på men den ene hoppet av. veldig morsomt fike på disse bratte svalbergene

fisken på bilde 1,025kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var ute i går kveld, ca 20:00-01:00. jeg fikk en på 1,7 kjøring i 15 min, 7 hopp+ døds rullen på slutten, heheh dritt morro:). min gode venn henrik fikk en på 1,3 også en morsom kamp, kunne hvert litt fetere men styggt kroket, så død ble den. også en god del torsk på og etter flua.

En fin kveld :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...