Gå til innhold

Laksefluer for fiske i Finnmark


Morten Aa

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal til finnmark til sommeren, tidlig juli. Skal til laksjohka, som er ei lita klar elv såvidt jeg har blitt fortalt. Jeg har ikke vært her selv før så derfor lurer jeg på hvilke fluer som man må ha med i boksen?

Binder selv så evt. farger som funker bra er til stor hjelp.

Vil fiske mest med tørrfluer så om dere har noen slagere her så kom gjerne med de, riffling hitch i forskjellige farget, bombere og caddiser har jeg bundet allerede.

Mvh

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei!

Skal til finnmark til sommeren, tidlig juli. Skal til laksjohka, som er ei lita klar elv såvidt jeg har blitt fortalt. Jeg har ikke vært her selv før så derfor lurer jeg på hvilke fluer som man må ha med i boksen?

Binder selv så evt. farger som funker bra er til stor hjelp.

Vil fiske mest med tørrfluer så om dere har noen slagere her så kom gjerne med de, riffling hitch i forskjellige farget, bombere og caddiser har jeg bundet allerede.

Mvh

Morten

iesjohka er det den du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bommer ikke mye om du har endel bombere og hitch fluer. Laksen i laksjohkka er ikke så veldig vanskelig og komme på talefot med.

Av våtfluer så er småe redbuts, blue charm, green highlander etc meget effektivt. Mannen som driver fiskesjappa i kristiansand bruker jo og fiske endel i den elva, så du kan jo høre om tips fra han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...