Gå til innhold

Problem, optikk og kulde.


Dryflyfool

Anbefalte innlegg

Jeg får snart angstforbannanevroser...

Var i skauen i går, og skulle ta noen bilder av karer som trente enduro. Atter en gang slutter Canon 70-200 2.8 L IS´n å funke. Det vil si at autofokus, og, etter det jeg kan skjønne, også manuell fokus ikke virker. Vel, innimellom funket det, men med dårlige treff. 

Hadde det samme problemet på et oppdrag i fjor, men da var det -10. I går snaue -4.

Hos forhandleren i fjor fikk jeg beskjed om at Canon ikke garanterte for funksjonalitet i noen få kuldegrader...

Dette kan da for svarte ikke stemme?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei  :)

Det synes jeg hørtes unormalt rart ut.

Om jeg skulle tippe vilt, så vil jeg tro at oljen tykner litt til og dette i kombinasjon med noe slitasjestøv i mekanikken, gjør at det fortere "grauter" seg til og stopper opp. Om du tar mange bilder i minusgrader så ville jeg ha sendt objektivet inn til rens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei  :)

Det synes jeg hørtes unormalt rart ut.

Om jeg skulle tippe vilt, så vil jeg tro at oljen tykner litt til og dette i kombinasjon med noe slitasjestøv i mekanikken, gjør at det fortere "grauter" seg til og stopper opp. Om du tar mange bilder i minusgrader så ville jeg ha sendt objektivet inn til rens.

Jepp, "unormalt" var det jeg mente det var og. Har hatt både linsa og 7D-huset inne to-tre ganger tidligere, p.g.a. lignende problemer.

Men føler meg nesten litt dum, da disse problemene ikke er konstante. Har litt mistanker om at det bare har blitt testet litt, og så funnet ok...

Men, ok, jeg prøver igjen.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...