Gå til innhold

Livstidsgaranti medfølger..


Kim W

Anbefalte innlegg

Ser ofte at stenger selges brukt med en medfølgende attraktiv seddel som gir livstidsgaranti og jeg har ett par liggende her selv. Det jeg lurer på er hvor lett produsentene tar på det når jeg som x-generasjonseier av en stang ringer inn og eksempelvis ved stangbrudd ønsker ny del fordi jeg har en uutfylt garntiseddel for hånden. Er det virkelig så enkelt? Har litt vondt for å tru det.. Livstidgarantien gjelder jo alltid første eier og skal forsåvidt ikke følge stanga, så er det så enkelt at jeg fyller ut selv, juger på innkjøpsdato og blåser i stempel? Stengene er jo nummerert og greier.

Noen som har benyttet seg av dise grantiene på en bruktkjøpt stang?

På den ene garantien min står det at den må sendes inn utfylt innen 10 dager etter kjøp, så den ballen ligger vel død for lengst.

Nå har ikke jeg behov for nye deler, heldigvis, men er nyskjerrig på andres erfaringer rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Fredrik Lund

På min Sweetgrass bambus stang så står det spesifikt at den ubetingede livstidsgarantien følger stang og ikke kjøper. Så Orvis er ikke alene.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer nyskjerrig på hva forbrukerne opplever enn hva produsenten vil si.  :)

Trodde garanti alltid gjalt første kjøper, det at den følger stanga hos Orvis visste jeg ikke.

På mine to winston garantikort står det "you must complete and return this card within 10 days of purchasing your winston fly rod for it to be coverd by our unconditional lifetime guarantee." Begge kortene har langt over 10 dagers fartstid. Hvordan er det med winston og garantisaker da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil med livstidsgaranti?? Hvilken? Hvor? Den maa jeg ha!  <<l

Livstidsgarantien er bakt inn i utsalgsprisen paa stanga. Saa det er med andre ord foerste eier som betaler for den garantien. Og den er ikke billig, det kan jeg love. Hvis den foelger stanga saa er den enda dyrere, naturligvis. Saa foerste eier av en stang med en garanti som foelger stanga dekker kostnaden for garantien til alle som evt. eier stanga etter han solgte den. I praksis er dette 25 aar siden stanga ble solgt.

En saan stang hadde jeg KUN kjoept paa tilbud...  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil med livstidsgaranti?? Hvilken? Hvor? Den maa jeg ha!  <<l

Livstidsgarantien er bakt inn i utsalgsprisen paa stanga. Saa det er med andre ord foerste eier som betaler for den garantien. Og den er ikke billig, det kan jeg love. Hvis den foelger stanga saa er den enda dyrere, naturligvis. Saa foerste eier av en stang med en garanti som foelger stanga dekker kostnaden for garantien til alle som evt. eier stanga etter han solgte den. I praksis er dette 25 aar siden stanga ble solgt.

En saan stang hadde jeg KUN kjoept paa tilbud...  ;D

Ja hadde vært vært fint det.nå kjører jeg nissan så trenger ikke garanti <<l;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte en brukt sagestang uten garantikort. toppdelen knakk i sommer. Sendte sage en mail, og sa det som det var. De sendte meg da bare et skjema å fylle ut. Så jeg fylte ut, sendte direkte til USA, og fikk en splitter ny stang tilbake.

Utmerket service fra sage  <<l

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...