Gå til innhold

Anbefalt snøre (flyt) til Guideline Fario #4


Egeland

Anbefalte innlegg

Du kan prøve Guideline Presentation #4 for kortere presentasjonskast, f.eks i trange markavann eller der du har liten plass. Ellers kan jeg anbefale Scientific Anglers VPT #4 for delikate kast på litt lengre avstander.

SA Mastery Series Trout har jeg bare så vidt prøvd, men tror det er ei fin allroundline med mellomlang klumplengde.

Hvis du er usikker, prøv å få tak i et par brukte flytesnører i steden for å satse på ett dyrt og nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor stor forskjell det er på min Fario #5 og din #4 (sikkert noen flinke folk som evt kan utdype om det er forskjeller) men aksjonen er vel lik.

For min del kan jeg bare si at jeg rett og slett elsker High Water på Fario. Det har en lang klump så man bør vel være komfortabel med det. Har Presentation også som fungerer utmerket på korte distanser. Nydelig snøre. Men det jeg raskt erfarte med Presentation er at det er nådeløst og utilgivelig om du holder litt for mye line i lufta når fisken vaker litt langt unna. Skal ikke ha alt for mye line utenfor stangtuppen før kastet kollapser. Du trenger med andre ord et par snører. 1-0 til industrien :)

Alternativt kan du jo som nevnt her finne et allround-snøre med en klump midt i mellom en plass. Har ikke holdt på lenge nok til å teste alt for mange snører men jeg hadde Air Cel på denne i starten og det fungerte bra men det har blitt liggende i sekken som reservesnøre etter at jeg forelsket meg i High Water. Anbefaler deg å prøve det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...