Gå til innhold
  • 0

Ny stang trenger hjelp til snelle/snøre


Terje zulu

Spørsmål

Har kjøpt meg ei zpey switch #9 21-25g er det ein kombinasjon mellom snøre til laks og sø ? Eller må eg ha to forskjellige snører til det. Har aldri prøvd laks sø fiske med flue stang og veit ikkje kven av dei to fiske eg kjem til og gjere mest :) og er ei slek snelle nok ? http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Sneller/Fluesneller/Greys/GLA/Greys-GLA-7-9--124107-p0000055458

Og sia det er switch skal eg kjøpe ein eller to hands snøre og ke synk osv skal eg ha på det ?:s har aldreg prøvd 2 hands fluestang før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Linevalg til switch stenger kan være litt tricky. Har sjekket ut litt selv og ser at det nok er litt ulike tradisjoner på dette. Amerikanerne ser ut til i en del tilfeller å velge tunge liner. Ett forslag jeg så til en Sage Method switch #7 var Rio switch chucker i klasse 7 (som veier 475 grains!). For meg blir dette for tungt da jeg jo har switch stang for både å kunne kaste overhånd og vannkast. Har fått anbefalt Lee Wulff Ambush line (triangle taper) som jeg ikke har fått testa ennå. Vekta på denne ser ut til å være mer i overensstemmelse med hva jeg er vant til.

Hvis du skal fiske laks og sjøørret i elv ser jeg ikke noe umiddelbart poeng i å ha ulile liner til dette. Det finnes en del polyleadere med ulik synkegrad som kan brukes til dette. Med et par-tre sånne i ulik synkegrad er du godt rustet til å fiske laks og sjøørret.

Kanskje noen har forsøkt noen av linene jeg nevner, eller andre, og har tanker om vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...