Gå til innhold

HOOKED + Fluefiskesiden = SANT


Anbefalte innlegg

Heisann alle!

En liten nyhet her på fredagen;

Etter avtale med Rune Andre Stokkebekk, overtar Hooked AS nå driften av Fluefiskesiden.no med virkning fra 15.februar. Målet er å revitalisere Norges fremste og største nettsted for fluefiskere. Rune Andre er med videre som gjeste-redaktør og vil fortsatt bidra med sin unike kunnskap og formidlingsevne. Sammen har vi stor tro på at dette blir meget bra!

Fluefiskesiden.no vil fortsatt bestå som eget merkenavn og adressen www.fluefiskesiden.no er stedet for fremtiden. I praksis blir Fluefiskesiden (FFS) en del av Hooked Sportsfiskenettverk som fra før av inneholder HOOKED.no, Fiskersiden.no og Pikewallis.no.

Hooked har de siste årene etablert seg som et betydelig medie innen sportsfiske i Norge. Både med ulike digitale publikasjoner, men også igjennom andre kanaler og innhold som eksempelvis Gullkroken. Noe av kongstanken er å gjøre det enklere for alle å orientere som om og utøve sportsfiske i Norge, uavhengig av type fiskemetode. Vi skal skape en samlende paraply som spiller de ulike segmentene gode og samarbeider til det felles beste.

Fluefiskesiden.no har vært, og er, en enormt viktig møteplass for utallige purister såvel som fritidsfiskere som ønsker å lære, utøve, lovprise og forbanne seg over fluefiskets mange gleder og sorger. – Det er derfor med stor respekt vi begir oss ut på dette arbeidet, samtidig må vi tørre å riste litt i buret.

- Valget stod mellom å lage en stor fluefiskesatsning på egenhånd, eller finne en etablert kanal vi kunne gi nye krefter, ressurser og ferskt pågangsmot. Vi loddet stemningen med Rune Andre, og forstod at vi kunne komme til en løsning. Derifra gikk det slag i slag.

Rune forteller;

Etter å ha drevet med Fluefiskesiden i over 12 år så har jeg kommet fram til at jeg ønsker å trekke meg litt tilbake. Jeg har ikke den samme skrivekløen som før og har prioritert å bruke ledig tid på selve fisket og nye hobbyer.  Når man har full jobb og unger i skolealder så blir det ikke så mange timer til overs. Når Bernt sa at han var veldig lysten på å ruste opp siden og få ny fart i den så synes jeg dette var en veldig god løsning for brukerne og fremtiden til siden. Det er selvfølgelig litt vemodig å slippe roret på ei skute som man har bygget opp fra bånn av. Men jeg har for lengst innsett at jeg neppe kommer til å få tid og ressurser til å gjøre de grep som skal til for å bygge opp siden videre. Men jeg har ingen planer om å gå av nettet fullstendig, planen er å være med på forumet som nå og bidra med artikler når kløa kommer tilbake. Jeg vil også rette en stor takk til alle på forumet som har bidratt til å holde liv i siden med tusenvis av flotte bilder, lærerike innlegg og gode diskusjoner.

Uten å gå altfor mye i dybden, vil vi i Hooked belyse litt av det vi legger i «revitalisere»;

  • Fornye den tekniske plattformen, både av sikkerhetsmessige årsaker såvel som  brukeropplevelser.
  • Nye krefter på det redaksjonelle; nyheter, artikler, video, LIVE sendinger, konkurranser osv.
  • Bidra til å skape en god brukeropplevelse for de besøkende.

Men viktigst av alt er å lytte til brukerne. Hva er det dere her på Fluefiskesiden ønsker, savner, trenger, eller overhodet ikke vil ha.

– Vi må ta dette stegvis, og en mer detaljert plan kommer utpå vårparten med innhold fra både oss og brukerne.

Vi ser frem til å bli bedre kjent med dere alle, og har du noe på hjertet – ta kontakt med meg på bernt@hooked.no eller oss på post@hooked.no

Ha en super fredag!

mvh

Bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, og velkommen!

PS!  

Skal jeg gi et råd, så må det bli dette: Det er mye off topic her inne, og det er alltid noen som alltid skal tulle og fjase. Hadde jeg vært deg hadde jeg forsøkt å ta dette problemet ved roten med en gang. Jeg er sikker på at selv de verste vil roe seg, og har du litt i lommeboka er det sikkert fullt mulig å kjøpe seg ut av problemet.  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, og velkommen!

PS!  

Skal jeg gi et råd, så må det bli dette: Det er mye off topic her inne, og det er alltid noen som alltid skal tulle og fjase. Hadde jeg vært deg hadde jeg forsøkt å ta dette problemet ved roten med en gang. Jeg er sikker på at selv de verste vil roe seg, og har du litt i lommeboka er det sikkert fullt mulig å kjøpe seg ut av problemet.  <<l

;D ;D ;Dooofftopic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Spennende! Et par tusen store takk til Rune som dro igang siden som er Norges desidert største kilde til inspirasjon og lærdom. Til lykke med å drive et flott arv videre Bernt.

OT:

JB og -Lars-, prøver dere å få betalt for å holde tyst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt spennende! :) Men vær forsiktig med å gjøre for mye med noe som er så velsmurt som dette maskineriet er fra før.

Lykke til og velkommen skal du/dere være!

Så det var derfor forumet var nede store deler av i går kveld?

Hadde tunge abstinenser her på kvelden.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt spennende! :) Men vær forsiktig med å gjøre for mye med noe som er så velsmurt som dette maskineriet er fra før.

Lykke til og velkommen skal du/dere være!

Så det var derfor forumet var nede store deler av i går kveld?

Hadde tunge abstinenser her på kvelden.... :P

Takk! Nei det er ikke snakk om å gjøre noen revolusjon, mer en tilførsel. Målet er å jo skape ytterligere trafik, flere brukere og hyppigere bruk. Vi gjorde det samme med Fiskersiden for 2 år siden, med stort hell.

Men det går bare å gjøre det sammen.

Nedetiden i natt/dag var helt tilfeldig, var en prosess som haddde hengt seg på VPSn.

B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på sin plass å rette en stor takk til Rune. Du har vært en viktig bidragsyter for å spre denne herlige livsstilen til nye utøvere av fluefisket. FFS har vært til stor hjelp, også for undertegnede, med å forkorte deler av læreveien.

Ønsker herved også Hooked, med Bernt i spissen hjertelig velkommen til å bringe sidene videre, og inn i en ny æra.

Reidar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestikkelser er jo alltid bra! Spørsmålet er jo verdisettingen og kostnadsføringen - men prinisppet er udiskutabelt. Penger = venner!  :o

Ohh, jeg er optimist med tanke på FFS fremtid, nå som gjerrigknarken fra skauen trekker seg tilbake. Her er det i hvertfall godt håp om at topp 10 aktive blir invitert til et skikkelig kranselag med fri børst og lettkledd underholdning. Deretter deler vi restene av annonsepengene broderlig oss i mellom. Blir hyggelig, Bernt!  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestikkelser er jo alltid bra! Spørsmålet er jo verdisettingen og kostnadsføringen - men prinisppet er udiskutabelt. Penger = venner!  :o

Ohh, jeg er optimist med tanke på FFS fremtid, nå som gjerrigknarken fra skauen trekker seg tilbake. Her er det i hvertfall godt håp om at topp 10 aktive blir invitert til et skikkelig kranselag med fri børst og lettkledd underholdning. Deretter deler vi restene av annonsepengene broderlig oss i mellom. Blir hyggelig, Bernt!  <<l

Å jeg trekker meg ikke lengre tilbake enn at jeg fremdeles kommer til å ha noen ekstra knapper å trykke på her i tilfelle pappaguttene på are sia ta ælva blir litt for ivrige.. Kan ikke gå med på fritt forfall så helt uten widerøe..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, Rune. Jeg ser positivt på dette. Nå som denne gjengen her, med stangmålere, makrofotografer, utstyrsfriker, CdC-eksperter osv. samles under samme tak som ekkoloddfiskere, meitere og illegale suteroppdrettere, så snakker vi virkelig om et virtuelt galehus!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert bra, dette! Og, tusen takk til Rune for å dra igang denne siden her!

Om jeg tør komme med et råd og et halvt til de nye:

Jeg har sett forum gå fra superaktive til nesten fullstendig døde kun p.g.a. forandringer på layout og løsninger.

At forsiden, med en enormt mye bedre satsning på nyheter, video, bilder, etc. samtidig blir enormt mye bedre hjelper ikke det spor for forumet om folk ikke er fornøyd der.

De mest aktive, for husk det er gjerne en egentlig liten gjeng som sørger for trafikk på de fleste forum og drar med seg resten, ble direkte forbannet da et forum ble lagt om. Da de ikke ble hørt på å få beholde det som det var, og det i tillegg var noe hickups, takket først fire-fem travere for seg, for så å dra med seg en haug over til et slags "protestforum". Der, som vel også her, prater vi om gjennomgående "voksne" folk.

Det mange eiere av nettsider hitills har misforstått(etter min mening)er hvor viktig forumet er for hele greia.

Jeg har gjentatte ganger hørt redaktører, etc, uttale at forumet ikke er så viktig. Det er forsiden, med reklameinntekter og slikt det satses på.

Men, lykke til! Dere kjenner jo oss fluefisketullinger såpass godt at dere nok styrer skuta støtt videre.

   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mange eiere av nettsider hitills har misforstått(etter min mening)er hvor viktig forumet er for hele greia.

Jeg har gjentatte ganger hørt redaktører, etc, uttale at forumet ikke er så viktig. Det er forsiden, med reklameinntekter og slikt det satses på.

Men, lykke til! Dere kjenner jo oss fluefisketullinger såpass godt at dere nok styrer skuta støtt videre.

Takk for innspill!

Du er inne på det helt vesentlige her. Forumet er det viktigste, på flere måter. Og som jeg skriver, er vi veldig opptatt av å lytte til hva dere ønsker, trenger, savner etc.

Samtidig blir man ofte tvunget til å ta noen valg, også av teknisk karakter. Eksempelvis er forumsoftwaret SMF i 1. familien i praksis End Of Life. Så det må oppgraderes/skiftes. Tilpasning av site+forum til alle enheter (tablet+mobil) er en selvfølge, uten bruk av 3.part apps ala Tapatalk.

Søkemotoroptimalisering er viktig for å gjøre det enklere for andre fluefiskere og fritidsfluefiskere å finne FFS i sine Google-søk. Mange snakker om rekruttering og "nye fluefiskere" - det er en utrolig viktig kanal å ta vare på.

Forum-kultur er også utrolig viktig. Hvordan tas nye besøkende i mot? Hva kan vi bidra med der, for at folk trives med både opplysende innlegg, diskusjoner og tilhørende avsporinger og hijacks.

Kommer en egen tråd om litt, hvor jeg kommer til å spørre om deres tanker (Ref savn, ønsker, behov etc). Den inputen vil ha stor inspirasjon på veien videre.

Bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mange eiere av nettsider hitills har misforstått(etter min mening)er hvor viktig forumet er for hele greia.

Jeg har gjentatte ganger hørt redaktører, etc, uttale at forumet ikke er så viktig. Det er forsiden, med reklameinntekter og slikt det satses på.

Men, lykke til! Dere kjenner jo oss fluefisketullinger såpass godt at dere nok styrer skuta støtt videre.

Samtidig blir man ofte tvunget til å ta noen valg, også av teknisk karakter. Eksempelvis er forumsoftwaret SMF i 1. familien i praksis End Of Life. Så det må oppgraderes/skiftes. Tilpasning av site+forum til alle enheter (tablet+mobil) er en selvfølge, uten bruk av 3.part apps ala Tapatalk.

Bernt

Her kunne du like godt skrevet:

Την ίδια στιγμή, είστε συχνά αναγκάζονται να κάνουν επιλογές, επίσης τεχνικής φύσης. Για παράδειγμα forumsoftwaret SMF 1ο πρακτική οικογένεια End Of Life. Γι 'αυτό πρέπει να αναβαθμιστεί / αντικατασταθεί. Προσαρμογή του site + forum για όλες τις συσκευές (Mobile Tablet +) χορηγείται, χωρίς τη χρήση 3ο apps κόμμα αλά Tapatalk.

;D ;D ;D

Neida, noe skjønte jeg. Ok, litt. Eller nesten litt.

Hilsen en engang så ung og lovende. Nå bare lovende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...