Gå til innhold

KLIPPET CdC: Fy-fy eller ikke? :-)


André_Brµn

Anbefalte innlegg

  • Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gå gjærne  løs meg men hva i allverden var galt med robban sitt innlegg?

Spør du meg?

Nei langt i fra. Tror vi er ganske så enige.

Og ja...da skjønner jeg. Ja, det ble plutselig stilt :-\

Ja det bør bli stilt! For jeg kan ikke etter beste evne lese en setning i fra Robbert som ikke bør kunne tolkes med god menig!

Men jeg beklager hvis du følte det i din retning. Det var ikke meningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver ikke mye her lenger. Men må få i all min beskjedenhet få kommentere Robert. Jeg ser han er forbannet. Jeg synes synd på han. Bortsett fra et par ganger da Robert faktisk var tilslasket av forfriskninger og gikk i krangelbaret (han ryddet opp etterpå)- gjennom flere år, Må jeg få si at Robert nok har vært en av de aller aller aller ærligste og mest klartenkte innpå her. Han unnskylder seg alltid med å si at svarene er "Enkle" osv. Det synes jeg er tull av han. Hver gang Robert leverer sine lange utfyllende svar, er de preget av ærlighet og skikkelighet.  Etter min mening er du en å stole på. Når du skriver meningen din lytter jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver ikke mye her lenger. Men må få i all min beskjedenhet få kommentere Robert. Jeg ser han er forbannet. Jeg synes synd på han. Bortsett fra et par ganger da Robert faktisk var tilslasket av forfriskninger og gikk i krangelbaret (han ryddet opp etterpå)- gjennom flere år, Må jeg få si at Robert nok har vært en av de aller aller aller ærligste og mest klartenkte innpå her. Han unnskylder seg alltid med å si at svarene er "Enkle" osv. Det synes jeg er tull av han. Hver gang Robert leverer sine lange utfyllende svar, er de preget av ærlighet og skikkelighet.  Etter min mening er du en å stole på. Når du skriver meningen din lytter jeg

<<l <<l <<l

Kjellemann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Popcorn: X-check

Kald pils: X-check

Gostolen: X-check

(Lener meg tilbake og lar meg underholdes av en fullstendig gærn bransje med nerder. Dette er bedre enn silicon valley på speed. Mer som at noen tok joltcolan eller red bullen fra dem. Dessverre er det bare mars igjen ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt skrevet, Bjørnar!

Aldri møtt Robban, men jeg gjør meg lett en mening om at det han skriver og står for er basert på ærlighet, sunn fornuft og skikkelighet.

Skikkelighet nevner jeg igjen, samt høy hest, på tide noen kommer ned derifra.. og håper dermed at denne tråden ikke dør ut.(selv om, som Ruffen sier, det Robban skriver burde få folk til å holde kjeft og høre etter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Fredrik Lund

Med fare for å bli stemplet som idiot og litt til. Hvem er det dere mener sitter på sin høye hest og lirer av seg?

Som svært mange andre tråder her inne så ble også denne offer for forsøpling. Greit nok at tema er betent i forhold til tidligere hovedtråd fra "Itte Hackel" som endte i utmeldinger a mass. Men spør dere selv, for dette er ikke første gang vi ryker uklare med folk som etter allmenn forståelse innehar litt mer kunnskap enn de av oss som ikke er like profilert, ei heller faktisk besitter samme lidenskap som koster andre hus, hjem og familie. Spør dere selv, blir forumet bedre av at vi mister ressursene og sitter igjen med de som rakker ned på andre som faktisk har bidratt?

Det er trist at folk som Staffan, Eikre, Henning (selv om sistnevnte var noe bastant  ;D) og sikkert flere med som jeg ikke kommer på, har forlatt oss. Forumet ble ikke rikere av det. Fortsett i samme leia så er det flere som forsvinner. Til slutt har dere forumet for dere selv, så får vi se hvor artig dere da får det.

Robban, det er svært beklagelig å lese den behandlingen du har fått. Som BjørnarSkj, er også jeg av den oppfatning at du er bånn ærlig. Hva som har skjedd, og hvorfor er ikke for meg å svare på. Men jeg liker dere godt begge to. Dere er flinke til å dele ros og konstruktiv kritikk og bidrar til at andre forsøker å bidra med det sitt. Og det er utelukkende positivt i mine øyne.

Fredagskonto er det mange som bruker her inne, selv på en mandag.  ;D

On topic; personlig mener jeg at man kan og bør bruke den info som andre legger ut her i forhold til materialer på den måten du selv ønsker. Men vær åpen for at du faktisk kan lære noe av andre her, og ikke vær så forbanna hårsår. Hehe, det siste gjelder nok like mye meg.  ;D

Snart er det vakende ørret igjen!  <<l

Ps: alle skrivefeil settes på konto for treg første generasjons iPad som er nedynget i syltetøy fra femåringens fingre.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Klagen" min handler ikke om cdc, det bryr jeg meg fint lite om. Jeg tåler greit at andre mener noe annet enn meg, noe annet har jeg vel heller aldri antydet.

Det jeg reagerer på er hvordan noen velger å fremstille meg som person.

Jeg står inne for at mange av mine innlegg kan tilskrives fredagskontoen, men at folk som ikke sitter i samme rom som meg skal antyde at alle innlegg jeg tilfeldigvis skriver en fredag kveld er skrevet i alkoholsammenheng, det setter jeg ikke pris på.

Det jeg siterte i mitt forrige innlegg handler om at noen har fått en haug med arge pm angående cdc.

Lett for meg (og kanskje andre) å tolke det dithen at dette gjaldt meg, fordi det var en pm-runde den kvelden.

Men de handlet ikke om cdc, og den runden ble ikke startet av meg.

De handlet om meg som person.

Jan Fredrik: Jeg har ikke fått noen dårlig behandling, men jeg har lov til å reagere.

Det er viktig for meg at jeg får frem dette fordi slik det har blitt skrevet fort kan tolkes i mange retninger.

En filleting, men min integritet er viktig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Fredrik Lund

Jan Fredrik: Jeg har ikke fått noen dårlig behandling, men jeg har lov til å reagere.

Greit nok, men da forstår jeg egentlig ikke hva du reagerer på, for ut i fra de innlegg i denne tråden så ser jeg ikke noe som taler mot at det var du som sendte pm til Andre. Hadde ikke du sagt det så hadde ikke jeg og sikkert ingen andre her heller, forståt at det var deg Andre siktet til.

Som du selv sier, lett for deg å tolke dithen, men for oss andre så var det ikke det.

Har jeg tråkket deg på tærne nå så ber jeg så meget om unnskyldning for det, det var overhodet ikke min mening. Mitt ønske er bare at vi alle kan forstå at vi alle er forskjellige og at vi alle har vår egen lille "fasit" på hvordan ting skal være, rett eller galt, feil eller riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man sitter en fredagskveld og utveksler pm, og man leser at noen har fått en haug arge pm'r om noe så uskyldig som cdc så tolket jeg det dithen. Jeg har fått antydninger om at det ikke bare var jeg som reagerte på dette, og da er det faktisk ikke så rent umulig at noen andre åsså tolket det slik.

Du har ikke tråkket meg på tæra, slapp av  ;D

Jeg er helt enig med deg, vi må forstå og tåle at vi er forskjellige, det har jeg selv gjentatte ganger skrevet.

Men vi må ikke tåle at noen fremstiller ting i helt feil lys, eller tilegner andre en tilstand man ikke nødvendigvis innehar hver eneste fredag.

Jeg er ikke alltid drita  ;D Men jeg liker dårlig at man er ufine mot hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som svært mange andre tråder her inne så ble også denne offer for forsøpling. Greit nok at tema er betent i forhold til tidligere hovedtråd fra "Itte Hackel" som endte i utmeldinger a mass. Men spør dere selv, for dette er ikke første gang vi ryker uklare med folk som etter allmenn forståelse innehar litt mer kunnskap enn de av oss som ikke er like profilert, ei heller faktisk besitter samme lidenskap som koster andre hus, hjem og familie. Spør dere selv, blir forumet bedre av at vi mister ressursene og sitter igjen med de som rakker ned på andre som faktisk har bidratt?

Denne tråden var vel aldri ment seriøst i utgangspunktet, så i en slik tråd er vel litt tull og fjas nærmest forventet, uten at det er forsøpling ?

At det tok den vendingen det gjorde på slutten her har fint lite med cdc å gjøre, og i dette tilfellet har jeg all mulig forståelse for at Robban sier ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Fredrik Lund

Denne tråden var vel aldri ment seriøst i utgangspunktet, så i en slik tråd er vel litt tull og fjas nærmest forventet, uten at det er forsøpling?

Hva trådstarter ønsket med tråden i utgangspunktet vet vel både du og jeg lite om Lars? Det jeg ser er at den ikke er postet i Off Topic.

Men det er vel for mye forlangt at tull, fjas og forsøpling kun skal forekomme i Off Topic. Samme hvilken dag og konto vi setter den på.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd, men bare for å rydde av veien et par uklarheter, så ikke noen får skyld for noe de ikke har gjort her:

:) Robban, når jeg skrev at det var sendt "mange sinte pm'er" så var det bare for å fyre litt ekstra temperatur, og hadde ingen ting med den lille pm-runden du og jeg hadde altså  <<l En liten pm-runde som forøvrig jeg startet.

Og det med "fredagskonto" er bare morsomt ment, og vi har vel alle en slik "fredagskonto"?  :) Det uttrykket har blitt brukt før, og kunne vært skrevet med humor til hvem som helst. Ikke noe spesielt med det, og litt av sjarmen med mange diskusjoner det da  ;D

Dette var egentlig bare ment som en litt humortråd midtvinters med litt temperatur, og jeg synes da jeg selv la hodet mitt greit på hoggerstabben til å begynne med for å starte haraballet  ;D Mange hogg kom, men det la jeg jo frivillig opp til selv med å kjøre litt påtatt hardt ut  ;D

Sånn. Da kan vi poppe popkorn og kjøre på med klippet/uklippet CdC :) Det er jo moro, for innimellom humoren og temperaturen, om vi holder det på et greit nivå, så kommer det jo også fram mange gode syn og mye betraktninger også  <<l Og karer, ikke ta det så alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden var vel aldri ment seriøst i utgangspunktet, så i en slik tråd er vel litt tull og fjas nærmest forventet, uten at det er forsøpling?

Hva trådstarter ønsket med tråden i utgangspunktet vet vel både du og jeg lite om Lars? Det jeg ser er at den ikke er postet i Off Topic.

Mener da bestemt at trådstarter (André) gjentatte ganger poengterte at dette ikke var noe seriøst ?

Og hvor seriøs kan en tråd om klipping/ikke klipping av cdc bli, egentlig ? Det må da være opp til enhver om man ønsker å klippe, nappe eller brenne cdc ? Fisken bryr seg ihvertfall ikke  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Fredrik Lund

Denne tråden var vel aldri ment seriøst i utgangspunktet, så i en slik tråd er vel litt tull og fjas nærmest forventet, uten at det er forsøpling?

Hva trådstarter ønsket med tråden i utgangspunktet vet vel både du og jeg lite om Lars? Det jeg ser er at den ikke er postet i Off Topic.

Mener da bestemt at trådstarter (André) gjentatte ganger poengterte at dette ikke var noe seriøst ?

Ja det er korrekt det Lars, men det var først etter at han så hvordan tråden utartet seg. Men jeg gidder ikke gå i ordkrig med deg om dette. Du skal uansett ha siste ordet, hvis ikke du så en av kumpanene dine. Og her står jeg ganske alene. ;D

For øvrig helt enig i at fisken driter en lang mars i om CdC er klippet eller ikke, og det gjør faktisk flesteparten av oss andre her også.  ;)

Det som kanskje er mer interessant er hvor mange av oss som faktisk bruker CdC som en hovedingrediens i vår fluebinding. Jeg skal være dønn ærlig å si at etter fjorårets opplevelser med regn og fluer som ramlet grunnet våte vinger så har jeg byttet ut CdC som vinge til fordel for TMC AeroDry. CdC er kun brukt til litt dubbing her i gården nå. Også ett par tre CdC & Sparkle etter oppskrift av AndréB.  ;D

AndréB? Hvor langt skal for øvrig nymfevedhenget være på en CdC & Sparkle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Fredrik Lund

Tja, jeg bruker sånn ca. hel kroppslengde eller litt kortere nymfevedheng. Og litt tynt og glissent  <<l

Knall, thank you!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden var vel aldri ment seriøst i utgangspunktet, så i en slik tråd er vel litt tull og fjas nærmest forventet, uten at det er forsøpling?

Hva trådstarter ønsket med tråden i utgangspunktet vet vel både du og jeg lite om Lars? Det jeg ser er at den ikke er postet i Off Topic.

Mener da bestemt at trådstarter (André) gjentatte ganger poengterte at dette ikke var noe seriøst ?

Ja det er korrekt det Lars, men det var først etter at han så hvordan tråden utartet seg. Men jeg gidder ikke gå i ordkrig med deg om dette. Du skal uansett ha siste ordet, hvis ikke du så en av kumpanene dine. Og her står jeg ganske alene. ;D

Kutt ut dette med "kumpaner" . . . De fleste av oss har flere bekjente som er aktive her inne, noe som også kommer veldig tydelig frem når det skal klages over noe.

Ser ofte at det er helt i orden når noen bekjente, eller noen man ser opp til, kommer med noe usakelig tull & fjas, mens når det kommer fra ukjente så er det ikke måte på fy-fy og forsøpling av tråder.

Skal man først klage over at alt er så elendig her så får man ihvertfall være konsekvent, og ikke gjøre forskjell på om det kommer fra bekjente, ukjente og mer eller mindre profilerte aktører man måtte se opp til.

Selv opplever jeg ikke at tråder jeg starter som er ment litt seriøse på noe vis blir ødelagt av tullball, så fra mitt ståsted er det ikke så håpløse tilstander som noen vil ha det til  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Fredrik Lund

Denne tråden var vel aldri ment seriøst i utgangspunktet, så i en slik tråd er vel litt tull og fjas nærmest forventet, uten at det er forsøpling?

Hva trådstarter ønsket med tråden i utgangspunktet vet vel både du og jeg lite om Lars? Det jeg ser er at den ikke er postet i Off Topic.

Mener da bestemt at trådstarter (André) gjentatte ganger poengterte at dette ikke var noe seriøst ?

Ja det er korrekt det Lars, men det var først etter at han så hvordan tråden utartet seg. Men jeg gidder ikke gå i ordkrig med deg om dette. Du skal uansett ha siste ordet, hvis ikke du så en av kumpanene dine. Og her står jeg ganske alene. ;D

...

Selv opplever jeg ikke at tråder jeg starter som er ment litt seriøse på noe vis blir ødelagt av tullball, så fra mitt ståsted er det ikke så håpløse tilstander som noen vil ha det til  ;)

Nei, syntes du det er rart?  :rolleyes:

Og at det er en "gutteklubb" her det vet du svært godt. Og dere som er i denne vet det også svært godt. Men som jeg sa, jeg driter en lang mars i det. Du skal alltid ha siste ordet, så jeg regner ikke med at det blir med dette. For min egen del, er jeg ferdig.  ;)  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler vel egentlig ikke om det er noen "gutteklubb" her inne. Det jeg oppfatter som det som her kalles "gutteklubb" er kjekke greie fluefiskere med tilnærmet lik tilnærming til denne flotte hobbyen som meg. Jeg har stor glede av å lese og bli kjent med mange her på ffs som har et avslappet forhold til fluefiske. Det blir straks mye mer anstrengt når alt skal være så perfekt, høytidlig og "moteriktig" uten evnen til å le av seg selv sammen med andre.

Jeg hadde et avbrekk i mitt fluefiske noen år pga. arbeid og livsituasjon. Men jeg var fast bestemt på å ta det opp igjen for fullt, og det gjorde jeg for noen år siden. Fluefiske er en dyd av nødvendighet for meg i livet, men det må aldri bli gravalvorlig. Alt oppe i huet mitt surrer rundt fluer og fiske, og i alt jeg foretar meg tar jeg hensyn til dette.

Da jeg liksom satte i gang igjen for fullt hadde dette forumet vokst frem og jeg begynte forsiktig å delta. Jeg kjente stort sett ingen her inne og det er heller ikke mange jeg den dag i dag har hilst på i det virkelige liv. Men jeg har fått mange forumsmedlemmer som venner på fb og pleier et nettbasert vennskap på den måten.

Og felles for alle dem jeg trives sammen med enten ved tastaturet, ute ved elva eller rundt ei bindestikke er at vi gjør dette med et snev av humor og galskap. Når en ser seg selv utenfra med andre uinnvidde sine øyne er det ganske morsomt dette vi driver med. Når folk i tillegg deler sin opparbeidede erfaring og kunnskap med andre på en ydmyk måte er det for meg gode vennskap og god lesning her inne.

Om en ikke klarer å utøve denne hobbyen på annet plan enn det rent faglige blir det i mine øyne veldig kjedelig. Det blir da også fort det som for noen kan oppfattes som gutteklubb. MEN DET BLIR FORT EN MOTSTÅENDE GUTTEKLUBB OGSÅ. Og det er den gutteklubben/herreklubben som kun baserer sin hobby på fakta hvor ironi, tull og tøys ikke hører hjemme.

Når det gjelder personangrep og ufinheter så er det den som rammes som avgjør om det er et overtramp eller ikke. Akkurat i denne tråden var det Robban som følte at dette ble litt personlig og sa ifra på en veldig ordentlig måte. Jeg har lært Robert å kjenne gjennom nettet og jeg oppfatter han som en av de absolutt fremste fluebindere vi har, og utfra det jeg har hørt er han en brukbar fisker også ;) Jeg har oppfattet Robert som en person som deler sine erfaringer på en ydmyk måte, og at han aldri prøver å belære noen. Han lytter til andre og jeg tror han er den første til å fortelle at du absolutt ikke må lage perfekte og detaljerte fluer for å få fisk. Jeg tror han lager sine fluer som han gjør fordi han elsker å sitte ved stikka å surre og fikle. For å sette dette litt på spissen så ville vel tapet for ffs vært like stort om ikke større om Robban skulle bli mobbet bort fra ffs som andre som føler seg mobbet bort. Synes det da er greit at han sier i fra så vi ikke kommer dit noen gang.

Kjellemann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Fredrik Lund

Jeg sa det var siste ord, men Kjell åpnet døra.  ;D

Det er mulig jeg fremstår som en sutrete sytepave som ikke eier humor. Men det er feil altså! Jeg har humor så det holder i hverdagen og ikke minst i fluefiske mitt. Jeg kan nok også ha ett ekstra våkent øye for enkelte medlemmers høylytte og fremtonende opptreden, f.eks -Lars-  ;D Ikke noe vondt ment i det hele tatt, men vi skal ikke stikke under en stol at -Lars- er veldig flink til å ta en Hank Patterson både her og der. Det er morsomt det, til sin tid. Men ikke hele tiden.

Så, jeg har igjen overreagert, og det ber jeg om unnskyldning for. Skal ta meg selv i nakken heretter og tenke meg om både en og to ganger før jeg sier/skriver noe som helst.  :)

Jeg er helt enig med deg Kjell, og deler også din oppfattelse og opplevelse av dette forumet. Jeg trives, har fått utvidet mitt sosiale nettverk både her og andre plasser. Gud skal vite at det trengtes.  ;D

Nå er det Spurs - Cardiff, go Spurs!  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det var siste ord, men Kjell åpnet døra.  ;D

Det er mulig jeg fremstår som en sutrete sytepave som ikke eier humor. Men det er feil altså! Jeg har humor så det holder i hverdagen og ikke minst i fluefiske mitt. Jeg kan nok også ha ett ekstra våkent øye for enkelte medlemmers høylytte og fremtonende opptreden, f.eks -Lars-  ;D Ikke noe vondt ment i det hele tatt, men vi skal ikke stikke under en stol at -Lars- er veldig flink til å ta en Hank Patterson både her og der. Det er morsomt det, til sin tid. Men ikke hele tiden.

Jeg har lenge skjønt at du anser anser at jeg er en del av en gutteklubb som gjør livet surt for deg her, men hva er egentlig problemet ditt ?

Jada, jeg skriver mye tull, men prøver å holde det til off topic forumet, og der føler jeg ikke at jeg må spørre deg om hva som er gangbart å skrive.

Tror ikke jeg har bidratt til å ødelegge mange seriøse tråder i andre deler av forumet . . .

Om du kan vise til noe annet, så for all del ?

Å drive å båssette folk på den måten du gjør er helt patetisk . . . Det finnes noen av oss som har en annen måte å uttrykke oss på enn deg, og sannsynligvis et annet forhold til fluefiske også, og det må du nesten bare akseptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Fredrik Lund

Ett jævla godt eksempel på at du bare ha siste ord. Her legger jeg meg flat og ber om unnskyldning for hele greia også er du nødt til å sparke en som allerede har lagt seg ned. Takk skal du ha Lars. Du er pokker meg helt fantastisk.  >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett jævla godt eksempel på at du bare ha siste ord. Her legger jeg meg flat og ber om unnskyldning for hele greia også er du nødt til å sparke en som allerede har lagt seg ned. Takk skal du ha Lars. Du er pokker meg helt fantastisk.  >:(

Les sitatet ditt som jeg kommenterer over her . . . Det er det jeg kommenterer, ikke noe annet.

Hvis det er det du ber om unnskyldning for så misforsto jeg hele greia, og beklager isåfall det.

Jeg tror at de gangene jeg har henvendt meg til deg personlig her inne så er det svar på noe som er rettet mot meg.

Kan ikke huske å ha dratt frem deg i andre tilfeller, med forbehold om at jeg kan ta feil . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...