Gå til innhold

Kilosfisken 2014


Anbefalte innlegg

Hvorfor har du ikke sparket i gang denne tråden CR??

Her er i hvert fall et par av de fiskene som har vært i nærheten og kanskje over:-)

Disse ER over og bevitnet:

1.2 og 1.1 kg er ikke hverdagskost, selv for en flink "kortlinefisker".

At vi har fanget noen hundre ørret allerede i år på det mest grasiøse vis i form av "kortlinefiske" i rennende vann bidrar selvsagt til statistikk dårlig uttelling på storfisk, men det lever vi fint med:-)

Grattis til deg CR, perset i "nærområdet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, Stig  <<l <<l

Nå må du huske på at noen av oss aldri legger ut ørret i "kilosfisk"-tråder da  ;) Ikke at det er noe galt i å gjøre det selvsagt, men jeg sier det bare. Når det er sagt, så synes jeg det er moro å se flotte ørreter i slike tråder da  <<l

Hvorfor sier du det, når du legger ut bilder av deg selv med ørret godt over kiloen overalt ellers. Den skjønte jeg bare ikke.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, Stig  <<l <<l

Nå må du huske på at noen av oss aldri legger ut ørret i "kilosfisk"-tråder da  ;) Ikke at det er noe galt i å gjøre det selvsagt, men jeg sier det bare. Når det er sagt, så synes jeg det er moro å se flotte ørreter i slike tråder da  <<l

Nei har skjønt det Andre...jeg har lagt ut på vegne av Christian denne gangen, men hadde jo ikke vært flau hvis det var mine fisk heller:-)

Og vi er jo ikke så vant med store fisk som dere storfiskere er, vi holder nå på med småfiskene våre vi og er meget tilfreds med det:-).

Derfor deler vi gjerne alle de andre fiskeopplevelsene våre også Andrè, fordi vi synes ikke kvaliteten i vårt fiske måles i str på fisk, men igjen veldig gøy når vi får en og annen "fin fisk". Men kanskje vi må opp i et par-tre kilo før det er vits å dele dem??

Ja, det er tidlig sesong her i år, takk og pris for det. i fjor hadde vi også is, uvant. 

Jeg lå i stabilt sideleie etter brokkoperasjon i ukesvis og var bare glad isen lå tjukk, i år skal jeg nyte hvert øyeblikk av våren.

Rett og slett fordi den fine tråden til Lars om "hvordan vi legger opp sesongen" er et mareritt å tenke på hvert eneste år...blir vel en langhelg i slutten av Juni, og som Jørn sier; bommer på forhold hvert år.

Det er sommerfisket mitt dessverre, så får vi gripe om oss nå i stedet for i nære omgivelser, stor fisk eller ikke.

Stig

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker innlegget ditt, Stig!

Selv poster jeg sjeldent noe her, men det er fordi jeg sjeldent får fisk over kiloen. Ifjor var det tre...

Koser meg likevel i mine småfiskvann, og folk som snakker fiskeopplevelser i kilogram er sjeldent interessante mennesker å prate med i mer enn fem minutter.

Får jeg en kilosfisk i år, så skal jeg poste den her.  <<l

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker innlegget ditt, Stig!

Selv poster jeg sjeldent noe her, men det er fordi jeg sjeldent får fisk over kiloen. Ifjor var det tre...

Koser meg likevel i mine småfiskvann, og folk som snakker fiskeopplevelser i kilogram er sjeldent interessante mennesker å prate med i mer enn fem minutter.

Får jeg en kilosfisk i år, så skal jeg poste den her. 

Hvor er liker knappen?

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, Stig  <<l <<l

Nå må du huske på at noen av oss aldri legger ut ørret i "kilosfisk"-tråder da  ;) Ikke at det er noe galt i å gjøre det selvsagt, men jeg sier det bare. Når det er sagt, så synes jeg det er moro å se flotte ørreter i slike tråder da  <<l

Nei har skjønt det Andre...jeg har lagt ut på vegne av Christian denne gangen, men hadde jo ikke vært flau hvis det var mine fisk heller:-)

Og vi er jo ikke så vant med store fisk som dere storfiskere er, vi holder nå på med småfiskene våre vi og er meget tilfreds med det:-).

Derfor deler vi gjerne alle de andre fiskeopplevelsene våre også Andrè, fordi vi synes ikke kvaliteten i vårt fiske måles i str på fisk, men igjen veldig gøy når vi får en og annen "fin fisk". Men kanskje vi må opp i et par-tre kilo før det er vits å dele dem??

Ja, det er tidlig sesong her i år, takk og pris for det. i fjor hadde vi også is, uvant.  

Jeg lå i stabilt sideleie etter brokkoperasjon i ukesvis og var bare glad isen lå tjukk, i år skal jeg nyte hvert øyeblikk av våren.

Rett og slett fordi den fine tråden til Lars om "hvordan vi legger opp sesongen" er et mareritt å tenke på hvert eneste år...blir vel en langhelg i slutten av Juni, og som Jørn sier; bommer på forhold hvert år.

Det er sommerfisket mitt dessverre, så får vi gripe om oss nå i stedet for i nære omgivelser, stor fisk eller ikke.

Stig

:) Stig - du skal vite at jeg synes dette her er ekstremt moro altså  :) Å ta en slik flott ørret på denne tiden, er i mine øyne helt fantastisk. Når jeg så bildet her, så sperra jeg opp øynene, ble glad på deres vegne og satte på litt høy musikk  :) Jeg klarer å glede meg over andres godstunder, og er ikke av de kara som blir misunnelige og sure  <<l

Det var en meget finprikka ørret også  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Får i år også poste de første fine ørretene.

Jeg liker å se bilder og filmer av stor fisk, så ikke umulig ande (ikke Andre, pun intended, men ikke vondt ment) liker det også ;)

Så jeg er ikke for god til å poste skytebilder (bildet er et still fra gopro opptak så ikke serlig godt bilde).

 

Her en youtube snutt av årets første som nådde mærket på vekta. (beklager for dobbel post på denne videoen men jeg er pr kåt hehe)

post-4659-0-90053100-1397685269_thumb.png

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig i denne tråden enda.

Fikk en hannfisk på kiloen i ettermiddag, den var slettes ikke fin, manglet en brystfinne, bar preg av et tøft liv og ikke mager men tynn

Så vidt meg bekjent er det bare ørret i dette vannet (og ål), så hva kan skade en stor fisk?

Kroka den i tunga så den var relativt medgjørlig til jeg fikk fjerna kroken, da fikk han det travelt og jeg rakk såvidt å ta noen bilder i det den gjorde et byks mot friheten. Bildelkvaliteten ble derfor mildt sagt ræva, anyway her er et par misslykka bilder.

Den tok forresten på en hus-byggende vårflue fisket i sivkanten (sikkringskost).

post-4659-0-55572300-1398721262_thumb.jpg

post-4659-0-22111700-1398721269_thumb.jpg

post-4659-0-66491300-1398721274_thumb.jpg

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Den forrige fisken jeg postet var ikke særlig fin, men denne er rett og slett en skjønnhet.

 

 

Sender samtidig en takk til gutta bak Godvannet i Sveio, Dere har fått til et vannvittig bra fiskevann.

Enkelte av fiskene som er oppe og viser seg er mildt sagt store. Tørr ikke gjette vekt men en får lakse-assiasjoner når en hører plasket og snur seg tidsnok til å se vannspruten som står langt til værs.

post-4659-0-53157800-1399818084_thumb.jpg

  • Lik 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...