Gå til innhold

Høyre eller venstre sveiv? Sterke meninger!


langbein

Anbefalte innlegg

Kom meg for øret at det finnes sterke meninger også om dette. Det var visst en gentlemanns-greie å sveive med høyre, sa han. Da gir man fisken en sjanse til å slippe unna når man må bytte hånd.

Flere som deler dette synet? Eller er dette nok en sær manns forsøk på å finne sin nisje å være sær i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at man kan ha sterke meninger om noe som naturen har avgjort allerede. Man sveiver med den haanda som er mest naturlig. Verre er det ikke. Mister du fisk pga maaten du sveiver saa er du antagelig saa kloenete at fluefiske antagelig ikke er tingen for deg uansett.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altssaa feil. Sveiv med den haanda som foeles naturlig. Andelen er antagelig 50/50. Samtlige Amerikanske sneller jeg har solgt/selger, Sage, Lamson, Hatch osv kommer med venstresveiv som ny i boksen.

Fluefiskere er flinke til aa finne opp "regler" som verken har maal eller mening.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å tro at det skal ligge noen endeløse tråder om dette temaet i arkivene her  ;)

;D ;D men utover det, er jeg helt enig med Tore - naturen spiller oss av og til et puss, men ikke når det gjelder noe så håndfast som hvilken hånd man sveiver med (selvsagt venstre, og Darwin hadde vel snudd seg i grava om vi hadde gjort noe annet  ;D  )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...