Gå til innhold

Hvor ville du reist ?


-Lars-

Anbefalte innlegg

Hvilket sted står øverst på lista over steder i verden dere ikke har fisket ?

Altså, hvor ville dere reist om dere fikk tilbud om fisketur til en hvilken som helst destinasjon i verden, og hva slags fiske ville dere gått for da ?

For min del ville det nok uansett blitt ørret-fiske, og ville nok gått for New Zealand, selv om usa/montana også har vært en drøm i mange år  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, kul tråd Lars!  <<l

Ørretfiske synes jeg er er helt perfekt her i Norge. Nå har jeg jo ikke fisket ørret noe andre steder, men jeg trives veldig godt med det her hjemme. Kan jeg få velge både en salt- og en ferskvannsdestinasjon? I så fall ville jeg gått for en skikkelig ekspidisjon i jungelen i Bolivia. Bli flydd inn og fiske Dorado i elvene der. Vet ikke hvor farlig det hadde vært å tusle rundt og bo i telt der inne, men kult tror jeg det hadde vært! Ellers så måtte det bli en tur til Tahiti, og utforske atollene rundt om i fransk polynesia (Stor bonefish og GT)

Vebjørn!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hau og hå….for en tråd  ;D

En ting er sikkert - jeg har fisket alt for lite i gamle landet, og burde sånn sett svare "fjellheimen" her til lands.

Men om noen skulle dratt meg utenlands, er jo valgene veldig mange. Jeg ville nok fort valgt bort alt "tropisk" sjøfiske, og konsentrert meg om ørret- / røye.

Ønskelista måtte nok blitt sånn (litt usikker på rekkefølgen)

- New Zealand (ser jo helt fantastisk ut)

- Island (nymfe / streamerfiske etter sagaøyas brunørreter)

- Finnmark (helst bruke noen "år" her)

- Bosnia (ser jo ikke aller værst ut der heller, eksempelvis ei uke i Ribnik og elvene rundt)

- England (ikke for å tråkke opp igjen noen gamle spor, men det er noe med ørretelv og pub som drar meg dit)

- Hunnselva & Snertingdal (det ER JO her jeg havner)..haff

Tja - er nå det jeg kommer på i farten……. - forholdsvis tradisjonelt vil jeg tro….

JO - ei uke i Mongolia etter taimen, Argentina, Statene, Nord sverige, har heller ikke vært på Kola (dog skummelt nå)……nei svarte - her var det mye.

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall ville jeg gått for en skikkelig ekspidisjon i jungelen i Bolivia. Bli flydd inn og fiske Dorado i elvene der.

Vebjørn!

Ingen tvil, er det én fisk jeg gjerne skulle prøvd meg på foruten ørret/røye, så er det dorado  <<l

Ser helt vannvittig tøft ut, og for noen vakre fisker  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi mange som drømmer om Dorado !  ;D . Kanskje vi burde lage en FFS reise til sør amerika ?

Ellers står Seychellene frem som en drømmeplass, men idiotisk dyrt.

Og Nordlige Canada og Sjørøyer i megaformat frister også veldig !

Tenk en sånn en på Popper i overflata

arctic_char.jpg?itok=FFcMnY4z

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patagonia tror jeg. Men ikke Jurassic lake og de vanlig turiststedene som de lokale bare flaaser av. Hadde en lengre konversasjon med en argentinsk fluefisker som var paa besoek i NZ, og han fortalte noen flotte historier. For foerste gang paa lenge ble jeg sugen paa aa reise et annet sted enn NZ...

Ellers blir det beinfisk i loepet av aaret. Antagelig Aitutaki, siden det er naermest. Kan bli kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonefish står for meg som det ultimate og Bahamas virker som et bra sted. Nydelig klima, bedagelig tempo, sterk fisk, lange utras, og ikke så mye "administrasjon" som for større saltvannsarter. Litt som rypejakt vs elgjakt.

Ellers har jeg Patagonia på andreplass. Skal man først reise "verden rundt" bør man komme til noe som er anderledes, og Sør Amerika er mer annerledes enn NZ, Kola, Island og USA. Fisket er sikkert ikke noe dårligere heller  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fisket på absolutt alle kontinenter på denne kloden, men føler fortsatt at jeg bare har opplevd en liten "smakebit"..

Kan ikke legge sjul på at bonefish, permit og tarponfiske er noe av det morsomste jeg kan gjøre med en fluestang - og da spesielt fisket etter permit - "Fluefiskets hellige gral"! Balansen mellom suksess og fiasko er syltynn, og dette fisket blir aldri kjedelig. En dag med permitfiske uten fangst har forsatt vært en utrolig morsom og utfordende dag med store opplevelser!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...