Gå til innhold

Fluesneller med øredøvende knarr-lyd


FluePiloten

Anbefalte innlegg

Hvilke fluesneller har skikkelig høy knarr-lyd?

Jeg liker at det hyler litt i snella når fisken endelig biter og stikker avgårde. Skal ha meg nye fluesneller til både en - og tohånds stang i år. Har en mistanke om at Loop Classic og Hardy angel snellene lager litt lyd (og er gode sneller forøvrig)?

Har dessverre ingen større forhandlere av fluesneller i umiddelbar nærhet, derfor er mine muligheter til å teste selv begrenset. Så alle tips mottas med stor takk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baetrix

Og Hardy Marquis, Hardy De Luxe og Young sneller. Disse bråker nok til at det ikke finnes rovvilt innenfor en radius av 100km etter et utras. Ikke andre dyr heller. Du får også stort sett fiske alene siden de fleste andre fiskere får nok bare du drar av litt snøre.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Hardy Marquis, Hardy De Luxe og Young sneller. Disse bråker nok til at det ikke finnes rovvilt innenfor en radius av 100km etter et utras. Ikke andre dyr heller. Du får også stort sett fiske alene siden de fleste andre fiskere får nok bare du drar av litt snøre.  ;)

Hehe. Dette hørtes veldig lovende ut med tanke på at jeg i tillegg til hvinende bremselyd liker å stå alene å fiske  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei FlyOrDie.

Hvis du virkelig er en tøffing så sjekk ut noen gamle sneller. :)

Treverk og større masse(vekt)gir deg mer lyd (hvis det er lyden du er mest opptatt av) og det er lett å få bakoversveis

når man første gang hører knarrlyden fra disse tresnellene.

Søk på Wood Nothingham Fly Reels.

Disse snellene er nok ikke hva man finner i hyllene i foretningene i dag,men

de er ikke umulige å få tak i heller.

Det er litt kult å være gammeldags,og makan til knarr kan du lete lenge etter. ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...