Gå til innhold

Forslag til byggeprosjekt.


Truls

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp bygget ferdig en Dan Craft Boron 9'6 kl 6 som ble en utrolig rå stang. Veldig fornøyd med denne. Følsom men kraftig, om enn noe tung, men det kjennes slettes ikke sånn ut. Skal snart bygge en CTS Affinity x 9'6 kl 5.

Har alle deler til denne og gleder meg til bygg. Har lyst til å bygge en stang til, kl6 eller 7 men da ønsker jeg å bygge den lettest mulig, men også praktisk i bruk, og mest mulig følsom. Skal brukes ved kysten ,og lurer på alle forslag til løsninger rundt snellefeste, stangringer, kork(eller alternativer til kork) ringer, surringer, liming, epoxy osv. Håper på masse gode forslag, og alle forslag og tanker mottas med stor takknemlighet!

Mvh Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Truls.

Jeg har ikke prøvd selv,men en tanke som slo meg var,hva med å prøve å få tak

Orvis Helios 2 blanks?(Jeg vet ikke om de har sluppet dem ut på markedet ennå,men

det går an å spørre. :))

Sjekk ut vekta på blanksen, bruk de minste enbente Rec ringene,minimalt med epoxy,

og gjør alt så lett som mulig,og særlig i toppdelen.

Følelsen av det å kaste og det å fiske blir anderledes,og det å prøve stenger med varierende

stivhet med det samme snøret er også veldig nyttig.

Et forslag fra min side er å prøve stenger på markedet i dag med lav vekt som du underliner.

Altså bruk det snøret du ønsker å bruke,men gå opp enten en eller to klasser på stanga og se hva du føler.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, har tenkt litt på den serien av blanks, men vet heller ikke om den er sluppet enda. Har bygget en stang, og snart en til. gleder meg mye til å teste de ut, og skal følge forslaget om å prøve ut  og underline. veldig gøy å få testet en egen stang grundig!Bli grundig kjent med den. Noen forslag til lettest løsning med tanke på snellefeste, bør gjøres lettest mulig her også. Det var i hvert fall tanken min. Tenkte også å prøve ut karbonfiber på skumkjerne i stedet for kork. veldig spennende å høre forslag til lettest mulig snellefeste, snelle ønsker jeg i hvert fall feste med gjenger, ikke "slip ring". Glad for alle forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve meg der, gøy å få noen gode innspill og ideer.

Skal nok i gang med å sjekke, og "forske" litt.

Er bare på planleggingsstadiet enda, men gøy det også.

Tanken er å kutte mest mulig, men samtidig ha en mest mulig funksjonell stang.

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygget nettopp denne da jeg ville ha noe å øve meg på før jeg fant et dyrt emne. Ei fantastisk stang som ikke ligger noe tilbake for langt dyrere stenger. Det følger to tupper med.

Stanga jobber langt nede og lader som en drøm. Ikke noe problem å lempe ut hele snøret.

Linken kom ikke med.......men søk på ebay etter 7 delt stang:

IM6, 7 PC, 5 WT, 9 FT FLY ROD BLANK, Translucent Olive, 2 Tips, by Roger

                             

eBay TALK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...