Gå til innhold

Nytt forum på plass


Anbefalte innlegg

Hei kjære fluefiskere!

Da har vi gleden av å invitere deg til Fluefiskesidens nye forum.

Innholdet, medlemsregister, bilder, PMer etc skal være konvert fra det "gamle" forumet. Håper du vil like det!

 

Lek deg litt, klikk rundt og få en feeling.

 

Chat

Har installert en chatfunksjon, sånn at det går ann å vise sine abstinenser direkte, uten å måtte ty til hijacks av tråder eller målrettede avsporinger :S

 

Mangler

  • Det mangler 510 avatarer. Om din er borte, er det bare å laste opp en ny under "Min profil", øverst til høyre.
  • av ca 82500 bilder er det 130 vi fikk feilmelding på.
  • 461 PMer er ikke øverført da enten mottaker eller avsender ikke har konto lengre

Den gamle forsiden med artikler 

Som forklart tidligere skal vi selvsagt også konvertere dette. Men dette er pri2. I mellomtiden vil det komme en link til den gamle siten.

 

Har vi glemt noe?

Vi har sikkert glemt noe, ettersom det ble litt hastverk å få gjort dette. Gi beskjed i denne tråden, så skal vi se på det så fort vi har anledning. Språkmessig er det en liten blanding av norsk/engelsk. For å være ærlig er det lavt prioritert å fullføre oversettingen av hundrevis av tekster.

 

Jeg skal på reportasjetur til Frøya fra mandag-torsdag, så det blir lite med onsite support. Men gi en lyd i denne tråden, så skal jeg se på det så fort jeg kan. Ved kritiske ting, så tar Rune kontakt med meg på tlf.

 

PS. forumet var klart allerde på søndag, men den gamle leverandøren var rett og slett ufyselig treg med å fiske domenepeking. Hadde de vært på ballen på mandag, hadde ikke dette vært noe problem. Tirsdag var undertegnede også utilgjengelig (var til sjøs), så derfor tok ting ekstra lang tid. 

 

Ha en fin en!

Mvh

Bernt

  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig en sponset oterfisker med skalkeskjul som flueboms, og har sørget for å skrive mye vrøvl slik at jeg har skapt mange innlegg med tilhørende grom tittel. Endelig gikk jeg fra å være reserveoter på fiskelaget vårt til å bli "Særmedlem 1. dan" eller noe i den duren her på FFS. Men etter oppgraderingen ser jeg at jeg er degradert til "advanced member", det samme som han ene på oterlaget som går med to otere samtidig. Er det lysning i tunellen for at vi tittelonanister blir tilgodesett med noen overdådige smørbrødtitler, eller blir det Kim Jong-un uniform på hele gjengen her inne? ;D

Fra spøk til revolver: Kudos for oppgraderingen av forumet! Er nesten så jeg vurderer å oppgradere fra oter til flue også

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig en sponset oterfisker med skalkeskjul som flueboms, og har sørget for å skrive mye vrøvl slik at jeg har skapt mange innlegg med tilhørende grom tittel. Endelig gikk jeg fra å være reserveoter på fiskelaget vårt til å bli "Særmedlem 1. dan" eller noe i den duren her på FFS. Men etter oppgraderingen ser jeg at jeg er degradert til "advanced member", det samme som han ene på oterlaget som går med to otere samtidig. Er det lysning i tunellen for at vi tittelonanister blir tilgodesett med noen overdådige smørbrødtitler, eller blir det Kim Jong-un uniform på hele gjengen her inne? ;D

Fra spøk til revolver: Kudos for oppgraderingen av forumet! Er nesten så jeg vurderer å oppgradere fra oter til flue også

 

Ahhh - godt poeng. Dette skal vi får fikset i :) Settes på "to-do" listen

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rare problemet det Lars... som en god all-time nr 2 med lengst tid pålogget med nesten 365 dager på forumet, får jeg beskjeden ved pålogging "Du har ikke tillatelse til å besøke dette forumet"... mulig frua har en finger med i spillet her?

 

Uansett ingen fare... sikkert greit å starte på nytt igjen....  <<l Mye goodwill med status "Newbie"

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Godt jobbet Bernt!

 

Jeg syns dere burde:

- Øke størrelsen på fonten

- Lage rammer rundt innleggene sånn at det blir en avgrensning. Nå må øyet hvile på veldig mye flate

- Sette BOLD på tråder som har innlegg under den aktuelle dagen. Som det er nå så er det vanskelig å "øyne" gjennom forumet i jakt på om det har skjedd noe nytt.

- Minske størrelsen på profilboksen inne i trådene. Nå overtar boksen stor del av hvert innlegg og det blir veldig mye fjes og info om forummedlemmer.

 

Edit:

- Chaten burde få seg en annen løsning. Per nå så er det kun folk som fyker ut og inn av chaten. Dritkjedelig å se på. Det innebærer at et hvert innlegg vil forsvinne før noen fått sett det. Bort med "inn og ut" af forumet.

  • Lik 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rare problemet det Lars... som en god all-time nr 2 med lengst tid pålogget med nesten 365 dager på forumet, får jeg beskjeden ved pålogging "Du har ikke tillatelse til å besøke dette forumet"... mulig frua har en finger med i spillet her?

 

Uansett ingen fare... sikkert greit å starte på nytt igjen....  <<l Mye goodwill med status "Newbie"

Hei Frode!

Prøv å logg på med brukernavn, og ikke alias/nick. 

Om du ikke husker det, send meg en PM med eposten på den origianle kontoen din.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobbet Bernt!

 

Jeg syns dere burde:

- Øke størrelsen på fonten

- Lage rammer rundt innleggene sånn at det blir en avgrensning. Nå må øyet hvile på veldig mye flate

- Sette BOLD på tråder som har innlegg under den aktuelle dagen. Som det er nå så er det vanskelig å "øyne" gjennom forumet i jakt på om det har skjedd noe nytt.

- Minske størrelsen på profilboksen inne i trådene. Nå overtar boksen stor del av hvert innlegg og det blir veldig mye fjes og info om forummedlemmer.

Takk for feedback, dette er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enetse jeg ikke liker er den svarte svære linja/rektangelet som inneholder avatar og info om det mennesket som har postet en ting... 

blir veldig oppstøkka av det. også er det noe mindre skrift enn vanlig? hvertfall itt vanskeligere og lese enn det var før(i has linser som akkurat er sjekka så ikke prøv brillebehovs kommentar:p) 

 

men alt i alt en god og responsiv forandring av forumet:) 

chat er iofs greit, men ett chatte rom til alt er jo litt "slitsomt" 3 valg burde vært mulig flue binding flue fiske og generell skjitprat:p  (men mer resurs krevende så forstår att det ikke er noe valg) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...