Gå til innhold

Nytt forum på plass


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Får ikke brukt innboks eller lest/redigert meldinger, med følgende "error"

 

Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 85 bytes) in /lft/235/84715/www/forum/admin/sources/base/ipsMember.php on line 2769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Får ikke brukt innboks eller lest/redigert meldinger, med følgende "error"

 

Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 85 bytes) in /lft/235/84715/www/forum/admin/sources/base/ipsMember.php on line 2769

Hmm. Har du mange meldinger med mye innhold i innboksen? Skjer dette flere ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tenker på "sidevelgeren". Over tråden har man [prev], [1], [2], [3]....osv.[next]. Tidligere hadde man også en knapp med [alle], slik at man slapp å bla fra side til side om man ønsket å lese en hel tråd. Men dette er flisespikkeri altså.

ah, skjønner hva du mener. Jeg tror ikke dette støttes av IPB forumet av ressursmessige årsaker. Det er mer ressurskrevende å vise 100 poster på samme siden, en eks 20 (pr side).

Hvis du føler du gjerne skulle hatt muligheten om en stund, må du gjerne minne meg på det. Men for øyeblikket lar jeg den ligge.

 

B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tenker på "sidevelgeren". Over tråden har man [prev], [1], [2], [3]....osv.[next]. Tidligere hadde man også en knapp med [alle], slik at man slapp å bla fra side til side om man ønsket å lese en hel tråd. Men dette er flisespikkeri altså.

Jeg henger meg på denne!

Savner jeg også..

 

Man kan heller ikke lenger se når de forskellige poster ble skrevet (eller kan man?), det synes jeg gjorde det lettere å overskue en tråd når man ikke er innom hver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på denne!

Savner jeg også..

 

Man kan heller ikke lenger se når de forskellige poster ble skrevet (eller kan man?), det synes jeg gjorde det lettere å overskue en tråd når man ikke er innom hver dag..

Notert.

 

Alle poster har tid + datostempel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt forum ja? Mitt første innlegg her. Bra jobb med å få forumet opp igjen  <<l

 

Designmessig:

- Det første som slår meg er at skriftstørrelsen generelt må økes.

Gjerne slik det var på det gamle forumet. Det er flere grunner til det, tror jeg. Én er at man ikke skal få følelsen av å skrive en revisor-rapport, men faktisk prate fluefiske <<l

 

- Det bør bli en varmere tone på bakgrunnsfargen - og ikke et kaldt inntrykk.

(Tenk forskjellen mellom å stirre ned i en tom kald fryser, kontra å stirre inn i et varmt bål utenfor lavvoen)

 

 

Det er sikkert noen ubevisste psykologiske mekanismer som slår inn her, men vil man når man prater fluefiske "ved leirbålet" ha

- klinisk kald farge og liten rapportaktig skriftstørrelse?

- eller varmere toner og større skrift?

 

Mitt forslag er sistnevnte <<l

 

Dette går seg uansett til - og blir kjempebra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt forum ja? Mitt første innlegg her. Bra jobb med å få forumet opp igjen  <<l

 

Designmessig:

- Det første som slår meg er at skriftstørrelsen generelt må økes.

Gjerne slik det var på det gamle forumet. Det er flere grunner til det, tror jeg. Én er at man ikke skal få følelsen av å skrive en revisor-rapport, men faktisk prate fluefiske <<l

 

- Det bør bli en varmere tone på bakgrunnsfargen - og ikke et kaldt inntrykk.

(Tenk forskjellen mellom å stirre ned i en tom kald fryser, kontra å stirre inn i et varmt bål utenfor lavvoen)

 

 

Det er sikkert noen ubevisste psykologiske mekanismer som slår inn her, men vil man når man prater fluefiske "ved leirbålet" ha

- klinisk kald farge og liten rapportaktig skriftstørrelse?

- eller varmere toner og større skrift?

 

Mitt forslag er sistnevnte <<l

 

Dette går seg uansett til - og blir kjempebra.

Takk for innspill Andre! Vi tar det med videre.

B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Andre!!!

Få opp skrift-størrelsen et hakk. Det tror jeg de fleste vil bli glad for.

Spesielt for oss(meg), som har skjeve hornhinner, tunellsyn, og delvis svekkede sjels-evner ppcrazyeyes.

 

Spøk til side!!! Dette ser veldig bra ut, og jeg håper og tror at ting går seg til etter hvert aaapplaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Her kommer et eksempel på at det ikke er lett å gjøre alle til laks(!): 
Jeg synes faktisk det var mer oversiktlig med den første løsningen, jeg... Altså med den boksen, altså. 
Unnskyld. For jeg mente noe heelt annet til og begynne med. 
Nå blir det vel mye info, uten nok oppdeling fra innlegg til innlegg.
Hva med å spikre inn en slik "planke", som den smale broone, for å dele opp litt mellom innleggene? 
(Får jeg nå ny tittel på avataren; "Advanced vinglehue & Flisespikker"?)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, Det er fortsatt kliss umulig for meg å gjøre noen grep i meldings-innboksen. Verken gå inn for å lese, eller på noe som helst vis redigere ??? Ganske kjedelig, da jeg feks har en salgsannonse liggende

Hei Olav ! Driver å sjekker opp i dette. Håper å ha funnet svaret iløpet av kvelden.

B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt enkel å se, så skjønner det :D

Men endret ikke ikonene seg fra å være fargelagt til å bli "gråe" ?

 

Det stemmer, men "gamle" løsningen var at alle poster forsvant fra listen, så å si var det ingen poster i liste lenger.

Nå er de gråe og blir stående.

 

Hvis knappen står i nærheten av "vis nytt inhold", er det helt glimrende.

 

Knappen var "marker som lest".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, men "gamle" løsningen var at alle poster forsvant fra listen, så å si var det ingen poster i liste lenger.

Nå er de gråe og blir stående.

 

Hvis knappen står i nærheten av "vis nytt inhold", er det helt glimrende.

 

Knappen var "marker som lest".

Men om du trykker "marker som lest" vil jo resultatet bli at listen i "vis nytt innhold" være tomt, og bygge seg opp på nytt.

 

Enig? :D

post-2857-0-55650700-1395346421_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raymond

Da har man fått testet og brukt forumet litt og kan gi en slags dom..

1. Veldig rotete design på trådene, savner den gamle. For store felt ved nick, altfor kompakt og for liten font på selve innlegget. Savner også tid og dato på innleggene

2. Chatten er også rotete, har lite interesse av å lese hvem som logger på og av

3. Hvor er hovedsiden med alle artiklene?

4. Hvor er valg over smileys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man fått testet og brukt forumet litt og kan gi en slags dom..

1. Veldig rotete design på trådene, savner den gamle. For store felt ved nick, altfor kompakt og for liten font på selve innlegget. Savner også tid og dato på innleggene

2. Chatten er også rotete, har lite interesse av å lese hvem som logger på og av

3. Hvor er hovedsiden med alle artiklene?

4. Hvor er valg over smileys?

Takk for feedback og dom.

1) Notert. Ps. tid og dato er på alle innlegg selvsagt, men plasseringen er nederst.

2) Disse varslene er bekreftet skrudd av. Merkelig - varsler om folk inn/ut skal være skrudd av. Skal sjekke igjen

3) Les originalposten

4) I editoren trykker du på smily iconet. 

 

Ha en fin en!

B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med at alle forsviner med "markeer som lest".

Hva var fint var at en innlegg forsvant fra listen etter den posten/tråd var lest.

 

Nå blir liste rotet hvis den ikke rydder seg opp automatisk eller med ett knapp.

Må logge ut for å få liste tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...