Gå til innhold

Impregnere vadebukse


Jiggy

Anbefalte innlegg

Kjøp deg i alle fall ei bra bukse som holder. Livet er for kort til å fiske med bløte vadere!

Du skrev at Simms vadebukser hadde priser som er hinsides? Tja, ser ut som folk flest gjerne bruker samme penger eller mer på ei stang uten at det synes merkverdig. Men ei vadebukse har ofte mer å si for trivsel og turens utfall enn stanga.

 

Ikke tenk på hva Slunde  skrev om Simms grusbeskyttere som ryker. Han hadde nok den forrige typen, de nye er svært solide. Poppers kommentar om Patagonia vs Simms når det gjelder føttene er morsomme. Selv om Patagonia er bra saker så er nettopp passform en stor årsak til at flere velger Simms., det gjelder for neoprenesokkene også. Hvis Poppers svetter på føttene tror jeg ikke han skal skylde på vadebuksa akkurat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett i at trivsel på tur er noe av det viktigste.

Siste tur som var igår var jeg ute i vannet i ca 3-4 timer i strekk. Gikk langs et strandområde på ca 400 meter frem å tilbake utvadet til rumpehøyde. Neste økt etter en burger var litt kortere.

Når jeg kom hjem var jeg søkk våt. Lite hyggelig.

Hadde jeg hatt en stang jeg ikke likte hadde jeg ikke orket så intens fisking.

Så begge deler er viktig.

Jeg kom til en konklusjon om at en dyr vadebukse ble uaktuellt . Så da måtte jeg lete litt i lavere prisklasser.

Der er det mye å velge mellom å er mye på salg. Både dyre utgåtte modeller å nyere modeller på salg.

Endte opp med å bestille en Guideline Kispiox på salg til 1250 pluss frakt. Om den holder denne og neste sesong er jeg fornøyd. Å alle år over det er bonus.

Bare håper den er tett når jeg får den:)

Takk for alle forslag å råd.

Jiggy

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med Jiggy, jeg var lykkelig eier av en Orvis Guide bukse som jeg har fisket lite med, de lekker som en sil nerde ved neopren sokken, også har jeg en Slate bukse som jeg har eid i sju år! Den er faktisk tett enda. Jeg er klar over at komforten er bedre på eksempelvis Simms, men er ganske sikker på at de ikke puster under vann :)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte buksa 22/4 å fikk buksa idag. Buksa ser bra ut. Ingen utvendige sømmer på innsiden av beina. Det er bra.

De satt som et skudd selv om størelses guiden ikke kan følges. Ifølge den er buksa gedigen i str M å hadde det ikke vært for at jeg prøvde en annen GL bukse i en butikk hadde jeg bestillt str S som hadde blitt for liten.

Så imorra må jeg ut.

Kanskje jeg drar med meg bellybåten også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du har helt rett i at trivsel på tur er noe av det viktigste.

Siste tur som var igår var jeg ute i vannet i ca 3-4 timer i strekk. Gikk langs et strandområde på ca 400 meter frem å tilbake utvadet til rumpehøyde. Neste økt etter en burger var litt kortere.

Når jeg kom hjem var jeg søkk våt. Lite hyggelig.

Hadde jeg hatt en stang jeg ikke likte hadde jeg ikke orket så intens fisking.

Så begge deler er viktig.

Jeg kom til en konklusjon om at en dyr vadebukse ble uaktuellt . Så da måtte jeg lete litt i lavere prisklasser.

Der er det mye å velge mellom å er mye på salg. Både dyre utgåtte modeller å nyere modeller på salg.

Endte opp med å bestille en Guideline Kispiox på salg til 1250 pluss frakt. Om den holder denne og neste sesong er jeg fornøyd. Å alle år over det er bonus.

Bare håper den er tett når jeg får den:)

Takk for alle forslag å råd.

Jiggy

Hvor kjøpte du den,og er du fornøyd med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...