Gå til innhold

Marka 2014


Kim W

Anbefalte innlegg

Nå kan du ta med deg bikkja og flueboksen opp til Buvannet, Tom. Foto tatt i går efta. ;)

 

13801753954_73ec598de2_c.jpg

 

Det insektet på overflaten der er en stor steinflue. Så noen av dem i går, men ingen vak.

 

13801876684_f8b288c23a_c.jpg

Se der ja Waffern - nå kan man ta med seg fluestanga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmarka nord, søndag 13. april. 60 cm snø ved Almedalsputten. Grimsvann, ikke antydning til å se annet enn snø. Daltjuven, isen har begynt å slippe på nordenden. Fikk fylt vannflaska. Manntjern, fortsatt full vinter. Håpet om å fiske før 1. mai blir antagelig kun en drøm. Minus 3 på morgningen, universalklisteret holder fram til middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<selvskryt>Var en tur i østmarka i går og landet min første markaørret på selvbundet flue </selvskryt>  aaapplaus

 

Da jeg kom fram til vannet var sola i ferd med å takke for seg. Det var ganske tett med vak langs land selv om det ikke var så mange insekter å se. På andre eller tredje kastet bet en ørret over min selvbundne Red Tag-flue. Jeg ble selvsagt overivrig og mistet fisken. Etter alt oppstyret ble det merkbart færre vak.

 

Like før vi skulle til å dra hjem tok jeg noen kast med en Wooly Bugger med litt rosa bling i halen – og bang – der satt'n!

 

13891107365_39f06ec72d.jpg

 

Etter litt posering for fotografen skulle jeg sette fisken ut igjen – tok et skritt bak – og tråkket på stanga så den knakk  oooops

 

Dagens "high" ble altså tett etterfulgt av dagens "low".

 

Marka er nydelig nå så det er bare å komme seg ut!

 

Det var min lille rapport – takk for meg!

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en pm til Robban eller ring Gero å hør om ny del, dem fører Guideline. Robban fiksa meg kjapt en rs topp da jeg trengte det. :)

Kjøpte stanga av Robban på Villmarksmessa i fjor. Tenkte å ringe han over påska...er vel ikke oppe på Gero nå. Kan jo forsåvidt sende han en PM og plage han med arbeid i påska

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er som en påskeferie med fluestanga i skauen. Blei 4 ørreter i dag, mista ett par og flere visuelle bomhugg. Var lite insekter ved elva og ikke et eneste vak sett. Ikke unormalt for denne elva her egentlig. Jaja, deilig å endelig kan si at man er i gang med sesongen.:)

post-3341-0-19880300-1397849064_thumb.jpg

post-3341-0-53003800-1397849353_thumb.jpg

post-3341-0-21741700-1397849516_thumb.jpg

post-3341-0-50927000-1397849873_thumb.jpg

  • Lik 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...