Gå til innhold

Bohuslan


pistus

Anbefalte innlegg

Hei Lars Petter,takk for sist! Blanka glatt på Påskeaften...Anders hadde tak i en kubbe noen sekunder. Vriene forhold med sikt på 10m krystallvann og havbleike....vi fisket borte ved leiren deres de siste timene inn i skumring,siste timen ble vi bare sittende og se på alle vakene og jagingen langt uti sundet,enorme fisker overalt!!! 5-10 fisk oppe samtidig nesten hele tiden,svære vakbølger...nesten som å sitte utenfor en lakseelvmunning å se fisk som skal oppover...men må ha litt annet føre,en anelse farge i vannet og pålandsvind hadde nok gjort sitt :)Øivind

Takk for sist ja :)

Er mye fin fisk i området der ja . Moro sålenge man føler det er liv i nærheten.

Hadde endel følgefisk utover påskeaften, men da på på grunner med endel struktur.

Her er min beste fra denne turen

post-435-0-60648500-1398074371_thumb.jpg

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vært nede der torsdag og Fredag. Traff dårlig Da, med bare noen få undermålere.

Fisket ikke så langt ned på de turene, men var innom flere steder på Resø og ytterst ved saltø. Tar nok turen nedover ved et værskifte neste uke.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært nedover endel , men de siste to turene har vært vanskelige. Lite forskjell på flo og fjære, gin og pent vær er ikke det man er ute etter. Men er man fiskoman så må man jo ut uansett... Nå ser det ut som om det blir et værskifte i dag så da har vi trua igjen.

Vært endel på Hvaler der jeg er godt kjent også. Samme trege fiske over hele fjøla. Bare noen slengerær og horngjel. Meste tatt på loppe str 10 med 10 meter fortom...

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur utenfor Fjällbacka i går, mye sild og sel. Var dårlig med vind og strøm i vannet, men det blei to små sø på ca 700g. Tror den ene ble sel mat, for rett etter jeg slapp den ut. Kom det et voldsomt virvel i overflata bare 3 meter foran meg i den retningen den svømte. Må si jeg skvatt litt da og bena kom opp fra vannet. 

Om det er noen som kommer nedover  med pontong og har lyst på selskap ute blant holmene er det bare å sende meg en pm. Gøy å møte andre med pontong.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grått å trist ytterst mot kosterhavet i kveld. Sønn min hadde i tillegg et lite hull i vaderne:/ sær fisk i gin klart vann, og surt østavær. Fall i vann temperaturen på 2 grader i vannet siste uken liker fisken dårlig tenker jeg? Hadde noen hugg og landet en tynn 43 cm som tok i det jeg løftet flua klar av vannet. Så noe nebb i kveld å, men ikke smolt helt ytterst.post-3317-13994978902487_thumb.jpg

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ser nå at det er en egen Bohuslän tråd, så da legger jeg til innlegget fra 'sjøørretfiske i sjøen'-tråden
 

Nå er jeg på plass i Sverige og blir her over helgen. Blir spennende.
Kommer til å tilbringe mye tid her månedene fremover, så skal holde dere oppdatert med bilder og litt tekst.

Litt usikker på hvor jeg drar i morgen, men skal prøve meg både langt inne og litt lenger ut i fjordsystemene.

Mange nordmenn nedover mot Resö. Her oppe hvor jeg er, er det som regel bare en og annen hytteeier samt en del lokale. De har alltid koll på hvordan det står til, men uansett hva folk sier tror jeg det alltid er mulig å finne fisk, bare man leter på riktig plass :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å bli klok på.
Hørt noen har hatt bra fiske helt ute i havgapet nedover mot Göteborg, men virker som fisket har vært best innover i fjorder og kiler.
Selv har jeg fisket rundt Tjärnö og øyene her oppe. Stort sett på plasser som ligger helt åpent ut mot Kosterfjorden. Fått noe fisk, men det har vært på plasser som fungerer som inngangspartier til fjordsystemet innover mot Daftö og omegn.

Sammenlignet med Østfold føler jeg at jeg nå har gått 4 uker tilbake i tid . Får nok komme meg hjem igjen snart. Eneste måten å bygge opp selvtilliten på.

Et par bilder fra plassen som alltid leverer.
 

post-648-0-81167400-1459710331_thumb.jpg

post-648-0-77735500-1459710424_thumb.jpg

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er over til en holme ja. Mulig jeg tar feil. At man faktisk kan komme seg over.
I såfall må man gå over helt ute ved den lille odden på bilde nr. 2, for lenger inn er det for dypt. Selv ved lavvann.

Endret av andnae
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur jeg og i helgen.

Tregt fiske til man finner fisken.

fredag:1

lördag:1

söndag:latterlige 46!!

Ikke aprilsnarr, men skulle tro det.

Ikke de store fiskene ,15-45cm.

Men for noen STORE stim det var. Tipper det var godt over hundre stk som vaket.

Langt inne i systemet i båthavn.

Løste koden med vaskebjørn med raske trekk på formiddag. Sakte fisket pattegris på ettermiddag/kvell.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også opplevd ekstrem fiske i ei vik i nærheten av Uddevalla.

Kastet man flua utenfor krusninger var det samme som ingen fisk.

Kastet man i krusninger (uten vak) fast fisk på 1/2 inntekt.

Antallet omtrent som deg. På den tiden var jeg en av de få som slapp fisk ut igjen. (Tidlig 90 tal)

Slapp nok ut minst 2/3 av fangst, der samtlige fisk var over 40cm og da var minstemål 35 cm.

Helt rått å oppleve noe sånt. Alle ble tatt på Mickey Finn streamer 10 krok med rødt og gul flash innlandet i rødt og gult hår.

Hele seansen var over i løpet av ca 2-3 timer og omr fisken beitet var maks 100m i diameter.

Så Gratulerer og tommel opp

Endret av Tørrflua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er faktisk ganske typisk for tidlige deler av sesongen.

Lite som skiller fiasko fra kanonsuksess. Der er om å gjøre å treffe fisken der den beiter på det tidspunktet det skjer.

Da kan man oppleve drømmebett, og treffer man ikke kan det virke helt dødt...

Trist om det meste ikke blir satt ut igjen om man treffer sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har kun hendt meg en gang før. Også nede i Uddevallatraktene.

Er ikke speciellt glad i å spise fisk, så alle fikk svømme tilbake.

Dessverre var det mye smått, men du verden så morsomt.

Kaste rett i vak å se to eller tre torpedoer komme fra forskjellige hold.

Litt kjedelig å bo så langt unna kysten som det kan bli i Norden (Trysil).

Tok nesten 5 timer å kjøre ned....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...