Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er utrolig lett å rote bort disse små sikringsnålene med microringene på !

Kjøper stadig nye når jeg ikke finner igjen de jeg hadde, men nå har plutselig flere av dem kommet til rette igjen, så for øyeblikket har jeg nok for de kommende 3 sesongene :-D

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gero har også inne, måtte bare legge ved en notis til dem så fikk jeg i 1.6 mm.

 

Aldri brukt dette før, men bruker dere denne kun fra spissen av ferdig tapert fortom eller bruker dere dem mellom hver tapering på hele fortommen? Blir jo fort 4 stk da? Sikkert jævlig dumt spørsmål, men noen må jo stille dem.. :P

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gero har også inne, måtte bare legge ved en notis til dem så fikk jeg i 1.6 mm.

 

Aldri brukt dette før, men bruker dere denne kun fra spissen av ferdig tapert fortom eller bruker dere dem mellom hver tapering på hele fortommen? Blir jo fort 4 stk da? Sikkert jævlig dumt spørsmål, men noen må jo stille dem.. :P

 

På forhånd takk :)

kun fra spissen

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mikroring funker supert med Hends fortommer. Bortsett fra i går. Da den nesten umerkelige motvinden fikk 6x tippetn til å lande i en krøll på hvert jævla kast. Det hjalp ikke at fisken konsekvent vaka på 20+ meter. Men den vaka. Det var fint.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars: Ja har vel det i grunn. 4.5 meter hends-ca 30 cm med 4x-ca 30cm 5x og så en god halvmeter med 6x som spiss. Tar gjerne i mot råd til bedre oppsett, for jeg syns ikke det ruller helt ut alltid.

André: Prøvde å sende deg en PM for noen dager siden, men tror innboks var full.

Tenkte ihvertfall på om du har erfaring med Cross S1 490 og om du har noen snøretips til denne stangen :)

Takker for hjelp folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor taperer du så mye etter en tapert fortom?

hvor stor tapert Hends kjører du? siden du begynner med 4x etter den taperte så håper jeg att det er 3x :P  4.5m burde være langt nok uten ekstra spiss evt med en 50cm tynn spiss for presentasjon:p

 

ett trinn ned holder i massevis evt to som AndreB kjører, om man bruker en litt "biffig" tapert fortom så kan man jo med fordel gå to trinn ned i spissen. 

 

men att den ikke ruller helt ut hver gang er jo ikke "sååå rart" med over 5.7meter fortom alle kast er ikke perfekte om man ikke er helt rå på kasting:p

 

jeg kjører 9fots tapert leader tippet ring og 1-2 meter (altfor langt sånn egentlig) med spiss i en størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det da slik å forstå at alle andre fluefiskere kun benytter taperte fortommer ? Jeg knyter alle fortommene jeg bruker fra ulike tykkelser av fluocarbon og kan ikke helt se hvilken fordel denne ringen skal gi meg over en skjøt til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det da slik å forstå at alle andre fluefiskere kun benytter taperte fortommer ? Jeg knyter alle fortommene jeg bruker fra ulike tykkelser av fluocarbon og kan ikke helt se hvilken fordel denne ringen skal gi meg over en skjøt til ?

For å enkelt bytte tippet uten å "spise" av fortommen.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...