Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvem er produsentene da og ikke leverandørene?

 

Aner ikke siden de ikke opplyser om det. Men i følge tråden her bør du styre unne små fra Eikre, du kan være heldig med Hends og Siman har ingen klaget på .

Utover det kan du stille spørsmål til du blir grønn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke siden de ikke opplyser om det. Men i følge tråden her bør du styre unne små fra Eikre, du kan være heldig med Hends og Siman har ingen klaget på .

Utover det kan du stille spørsmål til du blir grønn....

 

 

Aner ikke siden de ikke opplyser om det. Men i følge tråden her bør du styre unne små fra Eikre, du kan være heldig med Hends og Siman har ingen klaget på .

Utover det kan du stille spørsmål til du blir grønn....

Har du spurt de da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra hva jeg har notert på Hends og Eikre ringer, er det sånnt at Hends ledning materiell ser ut ganske rund, mens Eikre har heller ikke noe firekanta ledning- men det ser mer ut som en elliptisk form (mer flat ring) for å redusere volum og vekt...

Der gjør at spissen ikke glir rund den skarpere delen, selv om man lubrikerer det først. Så når man strammer knutten, strekker materialen og styrke er redusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man bruke knuter på microringer, så skal man bruke crawford på fortommen og spissen + slukknute på flua. Da ryker flua før riggen. Dette har jeg lært av en fluefisker fra Hemsedal som er i bransjen.  

 

PS! Crawford er lett å knyte feil, får du ikke et tydelig klikk når du strammer så er knuten null verdt. Har mistet flere fisk på den, og kuttet den helt ut da jeg ikke stoler på egen hørsel. 

 

Selv kuttet jeg mikroringer, har heller en litt raus knytedel (3-4 fot) på en 10 fot ferdigtapert fortom og kan skifte mange spisser på den. Man kompenserer for lengden på knytedelen ved en litt kortere spiss i starten, og når knytedelen krymper så forlenger man spissen. Bruker kun kirurgknuten, selv om jeg er prinsipielt for blodknuten av estetiske årsaker (har ofte fyllenerver når jeg fisker, og det fungerer bra for iskalde og presise presentasjoner, men særdeles dårlig for å knyte knuter ;D ) .   

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...